Gå til innhold

Glasur til gulrotkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en enkel oppskrift til glasur til gulrotkake?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er kjempegod: 50 g naturell kremost, 30 g mykt smør, 1 ts vaniljesukker og 2 dl melis.

Skrevet
Denne er kjempegod: 50 g naturell kremost, 30 g mykt smør, 1 ts vaniljesukker og 2 dl melis.

1000 takk, da skal jeg lage det NÅ :)

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler noen dråper sitron for å gjøre glasuren friskere i smaken :)

Skrevet (endret)

Oi! Jeg lager glasur av 300-gramspakke med Phidadelphia(ehm, vanskelig ord, så ikke rett ut ;) ), litt vaniljesukker og cirka 1,5 dl melis. Men jeg er veldig glad i glasuren da...

Synes det blir best når glasuren ikke er så vanvittig søt. Og synes smøret blir så fettete.

Endret av Scheherazade
Skrevet

Dette er også godt:

150 g Philadelphiaost

125 g smør

250 g melis

Det gir en deilig krem til toppen av gulrotkaken

Gjest Gjest
Skrevet

Syns gulrotkake er bedre uten klissete glasur på toppen jeg...

Skrevet
Syns gulrotkake er bedre uten klissete glasur på toppen jeg...

Ja det var jo kjekt å vite i denne sammenhengen ;)

• Liker 1
Gjest splæsj
Skrevet

Jeg bruker melis blandet med sitronsaft. Eller ikkeno.

Skrevet
Oi! Jeg lager glasur av 300-gramspakke med Phidadelphia(ehm, vanskelig ord, så ikke rett ut  ;) ), litt vaniljesukker og cirka 1,5 dl melis. Men jeg er veldig glad i glasuren da...

Synes det blir best når glasuren ikke er så vanvittig søt. Og synes smøret blir så fettete.

Ligner veldig på den oppskrifta jeg bruker, og glasuren er kjempegod. Ikke nødvendig å ha smør i :) .

Skrevet
Ikke nødvendig å ha smør i :) .

Selvsagt ikke nødvendig, men den blir jo mye bedre. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Selvsagt ikke nødvendig, men den blir jo mye bedre.  ;)

Det er vel en smakssak. Jeg liker den best uten smør, synes den blir friskere og bedre da. Med smør synes jeg den blir kvalmende.

Men søstera mi er enig med deg! ;)

Gjest Jamila
Skrevet

Arkanas oppskrift, med en dæsj sitron i tillegg! Mmmmm!

Skrevet (endret)

Føyer til min, siden den er supergod, og jeg ser at ingen andre har kommet med tilsvarende oppskrift. Jeg bruker følgende:

Oppskrift slettet grunnet utbredt oppskriftstyveri fra KG-journalister. Om noen ønsker den kan de sende meg en PM

Endret av Fakse
Gjest gjesta
Skrevet
Det er vel en smakssak. Jeg liker den best uten smør, synes den blir friskere og bedre da. Med smør synes jeg den blir kvalmende.

Jeg syntes også den er best uten smør.

Bruker Philadelphia ost, melis og litt sitron - og blander sammen til det smaker godt og har rett konsistens. Denne glasuren bruker jeg også til krydderkake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...