strilen Skrevet 19. mai 2006 #1 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har en ganske ny pakke Papadums som jeg kjøpte fordi jeg var nysgjerrig, men nå lurer jeg på hvordan jeg kan få laget en smakfull , god rett med disse kjeksene innkludert. Gode forslag mottas med stor takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. mai 2006 #2 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg spiser dem med all indisk mat, bare som tilbehør, dypper gjerne i raita eller noe sånt. Ellers er det godt bare som snacks med en dip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovligblond Skrevet 19. september 2011 #3 Del Skrevet 19. september 2011 Hei, disse "kjeksene" er deilige hvis du lager en dipp selv. kutt agurk, løk, og litt pepperminte i små biter slik at de danner en slags salsa. i tilleg tar du en nøytral youghurt og blander masse pepperminte i den også, som danner en dipp nr 2. Disse er typisk indisk, og er en rett som serveres før man spiser middag, som er slags apertiff..... mega godt! Jeg har en ganske ny pakke Papadums som jeg kjøpte fordi jeg var nysgjerrig, men nå lurer jeg på hvordan jeg kan få laget en smakfull , god rett med disse kjeksene innkludert. Gode forslag mottas med stor takk ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #4 Del Skrevet 20. september 2011 Hei, disse "kjeksene" er deilige hvis du lager en dipp selv. kutt agurk, løk, og litt pepperminte i små biter slik at de danner en slags salsa. i tilleg tar du en nøytral youghurt og blander masse pepperminte i den også, som danner en dipp nr 2. Disse er typisk indisk, og er en rett som serveres før man spiser middag, som er slags apertiff..... mega godt! Det du forsøker å beskive kalles raita og du mangler edel ingredienser :-) Poppadums er ikke kjeks, det er enkelt forklart indisk flatbrød og er bakt med mel laget på linser. Det finnes både med og uten frø og skal friteres før servering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 21. september 2011 #5 Del Skrevet 21. september 2011 Disse blir hovedsakelig brukt som forrett i India, man får dem sammen med forskjellige typer dipp. De kan også brukes sammen med de fleste retter i stedet for chapatti og naan, for eksempel til daal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 21. september 2011 #6 Del Skrevet 21. september 2011 Når jeg har spist det (mange år siden sist nå) så har jeg fått det servert som en slags forrett med forskjellige sauser/dipper. Den eneste jeg husker er mangochutney. Så du kan jo for eksempel spise det som snacks eller forrett? Eller egentlig bare ha det ved siden av annen indisk mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 22. september 2011 #7 Del Skrevet 22. september 2011 Du kan "poppe" dem i microen, så slipper du alt griset med frityr. Evnt pensle dem med olje først om du ønsker dem fettete. To av gangen oppå hverandre på en tallerken. Funker iallefall med den typen jeg pleier å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 17. juni 2013 #8 Del Skrevet 17. juni 2013 Noen som vet hvor man kan kjøpe papadums?? Fikk plutselig veldig lyst på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Del Skrevet 17. juni 2013 Meny eller en hvilken som helst vanlig matbutikk har. Anonymous poster hash: e5ed5...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 17. juni 2013 #10 Del Skrevet 17. juni 2013 Coop Hypermarked har papadums Kjempegodt med raita eller mangochutney! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 18. juni 2013 #11 Del Skrevet 18. juni 2013 Et essensielt tilbehør er myntechutney. Google det. Evt. prøv å søke på pudina chutney Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå