Hilde Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har lyst på amerikanske pannekaker, og det NÅ!! Men jeg har ikke bakepulver, som jeg ser det skal være i de fleste oppskrifter. Jeg har hvetemel, egg, sukker og lettmelk i skapet. I tillegg har jeg natron, som kanskje kan erstatte bakepulveret? Noen som har en oppskrift som passer?
Arkana Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg har denne oppskriften. Den inneholder riktignok bakepulver, men siden det er syrnet melk i den kan du bruke natron istedet, men bruk bare ¼ i forhold til mengden bakepulver (altså 1 ts til denne oppskriften). Amerikanske pannekaker 300 g hvetemel 4 ss sukker 1 ss melis 4 ts bakepulver 1 ts salt 1 ss sitronskall (revet) kan sløyfes 7 ss matolje 2,5 dl skummet kulturmelk (evt yoghurt naturell blandet med melk) 2 dl melk 2 egg Bland alt sammen. Endret 19. mai 2006 av Arkana
Dru Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Åj. Det vil jeg ha nå. Og jeg har alt som trengs. *notere* Hvilket blandingsforhold på yoghurt og melk?
Arkana Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Hvilket blandingsforhold på yoghurt og melk? ← 30 g yoghurt per dl melk.
Dru Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Eh.. 30 g er hvor mye? *blånn* Kan røren stå over natten?
Arkana Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Det ble VELDIG godt! Takk! ← Eh.. 30 g er hvor mye? *blånn* Kan røren stå over natten? ← Aner ikke hvor mye 30 g yoghurt er i dl dessverre. Du har kanskje ikke en vekt? Du kan sikkert slumpe litt, et par spiseskjeer eller noe sånt. Røren kan godt stå over natten, men vent med å ha bakepulver i til rett før den skal brukes.
Dru Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Jeg slumpet, tok 2 dl melk og 1/2 dl yoghurt. Det funket helt fint. Nå har jeg jo hatt bakepulveret oppi, men prøver å la den stå til i morgen likevel, for jeg gidder ikke steke opp alt nå. Men de var aøldeles nydelige. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå