Lassie Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Holder på å kikke på salmevalg nå, lytter på Orkdalsmenighetene.no. Men der står ikke hele teksten til alle salmene, og jeg skulle gjerne funnet dem. Er det noen som vet om hvor jeg kan finne dem på nett, slik at jeg slipper å google hver eneste salme? De jeg spesielt er på jakt etter teksten til er: "Kom, la oss kjærlig vandre" (603) "Gud Fader, du velsigne deim" (672) "Å leva, det er å elska" (698) "Til kjærleik Gud oss skapte" (706) "Dette er dagen som Herren har gjort" (234) "Å Gud, velsigna desse to" (273) Har også ett spørsmål til. På orkdalsmenighetene.no står det en tekst, "Det er så yndig" (med melodi Du grønne glitrende tre), men så står det LR844 bak, vil det si at dette ikke er en salme å regne? Håper noen kan hjelpe meg!
MarianneHR Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Gå på biblioteket, der har de salmebøker. Det finnes to utgaver av salmeboka. En gammel (den vanligste) og en nyere (fra 1997 tror jeg). Vet ikke hva LR844 står for, kanskje det er fra ny eller gammel salmebok.
Boogie Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Har en kjempefin link som jeg brukte!! Salmer For å få opp salmeme, må du først trykke på musikkvalget på venstre side. Så velger du salmevalget Endret 19. mai 2006 av Maibrud`06
Lassie Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2006 Maibrud: Det er den jeg har brukt, men der står ikke hele teksten på alle salmene. Det var derfor jeg spurte her Står i første innlegget
Boogie Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Maibrud: Det er den jeg har brukt, men der står ikke hele teksten på alle salmene. Det var derfor jeg spurte her Står i første innlegget ← Ops, sorry Hva med å gå i kirken på en lørdag når det er åpen kirke og ta bilder av tekstene?
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 De fleste salmene finner du sikkert teksten på hvis du googler de. Fant ihvertfall Å leve det er å elska.
Gjest kristen brud Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Det finnes flere salmer enn de som står i "salmeboka", og mange ulike salmebøker... Det offisielle salmeboka i kirka i dag er Norsk Salmebok fra 1978. Før den tid var det Landstads reviderte salmebok fra 1924 som gjaldt. I dag brukes også ofte Salmer 97, og andre salmer kan også brukes. Gå enten til kirka eller på biblioteket, så får du sikkert låne Landstad.
Krista83 Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Jeg tenkte også på biblioteket, ta kopi av de salmene du trenger elle skriv dem ned. Åsså finner du kanskje noen andre bøker i hobbyavdelingen som kan være til inspirasjon til den store dagen.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 De salmene som det ikke ligger ut full tekst på på orkdalsmenighetene er de salmene som har opphavsrettigheter knyttet til seg og derfor ikke kan publiseres på nett uten samtykke. Dette er grunnen til at ikke alle salmene ligger ute. Enkleste måte å få tak i tekstene er å stikke innom et kirkekontor. Der har de bøkene.
Lassie Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2006 Takk for mange nyttige svar! Jeg har nå fått låne Landstads reviderte salmebok av svigermor (Det er forresten det LR står for), så nå skal vi finne ut av tekstene. Men takk for mange gode tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå