Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lusalotte
Skrevet

Hei.

Familien (og mins) store helt har kommet hjem etter over 3 år i Australia. Jeg snakker da om min fantastiske storebror!!

Og han kom ikke alene, med seg fra Australia hadde han sin "nye" kjæreste, vi hadde bare hørt om henne i evighet og nå kom de hjem. Hun var også norsk da. Og det viser seg jo at det er en jeg misunnet og hatet om hverandre da vi var små. Vi er like gamle, men har gått på forskjellige skoler. Men hun var litt den typen "alle" på vår aldre visste hvem var. Sånn prinsesse liksom. Også holdt vi til på samme stall. Bortsett fra at jeg gjorde hva som helst for bare for å være i stallen, hadde hun sin egen konkurranseponny. Og alle var jo kjempemisunnelig, og hun herset rund med oss så mye hun orket. Jeg har aldri kjent henne, men jeg har alltid "hatet" henne... I tillegg er hun selfølgelig kjempepen, smart søt og kommer fra en RIK familie osv.

Og hele familien elsker henne, og synes hun er helt fantastisk og at hun er den perfekte dama til min bror. Og hun er søt og hyggelig mot meg og, men hun aner jo ikke hvem jeg er... Var sammen med de på 17.mai, og da sa hun: Så rart vi ikke visste hvem hverandre var når vi var små da, for vi er jo vokst opp i samme området. Også har broren din fortalt at du driver med hest... Jeg red i mange år jeg og blablabla. Hun aner altså ingen ting om hvordan hun har mobbet og herset meg meg og mine veninnner i alle år.

Dama gjør meg helt kvalm, og jeg klarer ikke å like henne. Også kan jeg jo ikke si noe til familien min heller. Sukk, vet jeg sikkert er teit og barnslig, men jeg hadde en kiip barndom, mye pga hun og klanen hennes.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det er en typisk kjip situasjon, men det er jo mange år siden, og dere har jo begge forandret dere nå.

Selv om det kan være vanskelig, tror jeg at det beste er at du forsøker å overse det som skjedde da dere var barn, og forsøke å akseptere henne sånn som hun er nå.

Hvis hun er så fantastisk hyggelig som familien din mener, funker det kanskje til og med om du forteller hva du følte om henne da du var liten? Fortell henne at du husker henne fra dere var barn, men at du ikke likte henne da nettopp på grunn av disse tingene.

Hun vil garantert synes det er like pinlig som deg, men fortell også at du regner med at forholdet dere i mellom vil bli helt annerledes nå. Kanskje kan dere begge le litt av fortiden også?

Gjest Gjest
Skrevet

Fortid er fortid og barn kan være grusomme mot hverandre. Kanskje var hun rik, men manglet andre ting hjemme, omsorg og forståelse?

Dere var misunnelig på henne fordi hun var rik og hadde egen hest. Kanskje ikke du men andre. Da kan hun ha gått i forsvar.

Heldigvis kan alle forandre seg og hvordan hun var som barn, har lite med hvordan hun er som voksen.

Jeg synes du skal la fortiden ligge i fred.

Skrevet

si det som det er, at du vet hvem hun er fra før og at du ikke har noen positiv oppfatning av henne pga det. og så kan du si, hvis du mener det da, at det virker som hun er kjekk når du blir ordentlig kjent med henne og er glad for det.

Gjest Neffi
Skrevet
Og hele familien elsker henne, og synes hun er helt fantastisk og at hun er den perfekte dama til min bror. Og hun er søt og hyggelig mot meg og, men hun aner jo ikke hvem jeg er... Var sammen med de på 17.mai, og da sa hun: Så rart vi ikke visste hvem hverandre var når vi var små da, for vi er jo vokst opp i samme området. Også har broren din fortalt at du driver med hest... Jeg red i mange år jeg og blablabla. Hun aner altså ingen ting om hvordan hun har mobbet og herset meg meg og mine veninnner i alle år.

:) Er du så sikker på at hun mobbet deg og herset da dere var mindre!? Eller er det bare din missunnelse som alltid har gått over styr da gjelder denne dama, slik at din oppfattning har blitt noe helt annet enn virkligheten?

Skaff deg litt selvtillit - hun kan umulig være så mye bedre enn deg! Du er voksen du også vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...