Arkana Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Du kan bruke den i en gryte ja, eller spise den som den er (altså kald) med f.eks. en god potet- eller pastasalat. Det er også veldig godt å skjære den i tynne skiver og lage gode smørbrød.
Gjest Gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Du kan bruke den i en gryte ja, eller spise den som den er (altså kald) med f.eks. en god potet- eller pastasalat. Det er også veldig godt å skjære den i tynne skiver og lage gode smørbrød. ← Tusen takk Arkana, kan visst alltid stole på deg! Du har ikke en oppskrift på en gryte? Eller kanskje jeg bare skal bruke det jeg har. Har hermetiske tomater, litt grønnsaker og sånt... Det er en del stek skjønner du, så jeg må nok bruke det i minst to omganger.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Jeg foreslår pytt i panne eller nuddelsalat med svinekjøtt.
Malama Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Funker godt i lapskaus også. Og ja, som pålegg. Eller å varme den opp i sausen (eller posesaus om det ikke er mer saus igjen) som ny steik-middag
Gjest Gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Funker godt i lapskaus også. Og ja, som pålegg. Eller å varme den opp i sausen (eller posesaus om det ikke er mer saus igjen) som ny steik-middag ← Takk for tips! Men ny steik-middag tror ikke jeg at jeg orker. Føler den sitter i enda.. Litt for godt og litt for mye.
Arkana Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Forslaget til gjesten om pytt-i-panne synes jeg er godt. Kokte poteter i terninger, hakket løk, paprika, squash eller hva du måtte ha, og så svinestek i terninger da. Du kan ha i en skvett fløte om du vil også. Gryteretten kan du jo lage etter hva du har, som du sier. Stek løk, hvitløk og de grønnsakene du har. Ha i hermetiske tomater, litt god sennep, salt/pepper og litt krydder (timian og rosmarin er godt). La koke til grønnsakene er møre.
Malama Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Takk for tips! Men ny steik-middag tror ikke jeg at jeg orker. Føler den sitter i enda.. Litt for godt og litt for mye. ← Hehe, jeg tenkte ikke nødvednigvis med en gang da... Jeg pleier fryse ned restene jeg, og SENERE varme opp til ny middag F.eks av ei steik blir det somregel to steikmiddager og en lapskaus (midre kjøtt, men jeg putter oppi annet kjøtt eller pølser i tillegg)
Gjest Gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Hehe, jeg tenkte ikke nødvednigvis med en gang da... Jeg pleier fryse ned restene jeg, og SENERE varme opp til ny middag F.eks av ei steik blir det somregel to steikmiddager og en lapskaus (midre kjøtt, men jeg putter oppi annet kjøtt eller pølser i tillegg) ← Ja og lapskaus er jo kjempegodt! God idè.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå