Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Hei Har vært innom her og tittet innemellom, og har fått med meg at det eksisterer endel "regler" for hva man kan på på seg også som gjest i bryllup. Nå har det seg sånn at jeg skal i bryllup i slutten av juni og er litt usikker på hva jeg skal ha på meg. Bundaen er jo et sikkerstikk, da. Men om det blir varmt kommer jeg til å dåne før dagen er omme. Men jeg har en nydelig selskapskjole, ganske mørk sjøgrønn nederst, lysere blå oppover og nesten turkis på brystet. Hele fronten er brodert med perler i blomstermotiv.Kjolen har et enkelt, lett figursydd snitt, ikke noe volanger eller annet dill, og firkantet, ikke særlig dyp utringning.Det følger et lite sjal med, men det var så upraktisk at jeg heller har heklet meg et sjal med perler rundt kanten. Som smykke har jeg tredd opp et kjede ( tre-raders,sitter ganske tett tundt halsen) med turkise og sjøgrønne ferskvannsperler blandet med swarovski-krystaller, armbånd, ørepynt, smal hårbøyle og en liten ring. Men siden dette er et sommerbryllup, bli fargene for "vinterlige"? Kjolen var kjøpt til en galla i vinter, nemlig. Og blir det for mye glitter og stas? Kanske kutte ut smykkene og heller lage et helt enkelt,lite kjede av perler som ikke er så prangende? Jeg har ikke råd til å kjøpe en ny kjole akkurat nå, så det er enten denne eller bunaden........
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Den kjolen kan du fint gå med, bare dropp noen av smykkene. Kjoler ser ut til å gjøre veldig mye av seg og da er det viktig at smykkene holdes enkle. Så et enkelt perlekjede høres ut som en god ide.
Lykketrollet Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Den kjolen kan du fint gå med, bare dropp noen av smykkene. Kjoler ser ut til å gjøre veldig mye av seg og da er det viktig at smykkene holdes enkle. Så et enkelt perlekjede høres ut som en god ide. ← Jeg er veldig enig! Kjolen høres foresten veldig pen ut!!
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Phu... ble ganske så lettet her nå. Da er det fram med perlekofferten,få sammen et smalt perlekjede, og dermed er antrekket i boks! (og ja, kjolen er flott, falt fullstendig for den da jeg så den utstilt i butikkvinduet, måtte bare ha den selv om lommeboka ikke var helt enig.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå