Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 stakkars barn http://aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/...,825631,00.html
Festus Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Forhåpentligvis hadde barnevernet grepet inn og plassert jenta i fosterhjem dersom noe slikt hadde skjedd her - men man kan ikke ta det for gitt heller Synes dette sier veldig mye om hun som skal bli mormor... Hun kan da vitterligen ikke være vel bevart! Nei: Enig med gjest: Stakkars barn! Både hun på 12 og den som blir født!!
Williams Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Herregud. Ikke bare er hun 12 år og er gravid. hun røyker 20 sigg om dagen også...
Tristessa Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Å få barn er mye mer enn å få en søt liten baby, og det har denne jenta overhodet ingen forutsetninger for å forstå. Det er komplett bananas at ikke omgivelsene hadde banket dette inn i hodet hennes (ikke bokstavelig talt!). ← Problemet er vel at dette er ganske vanlig i visse miljøer, slik at ingen egentlig ser krisen i det. Det er skyggesiden av sk reproduksjon av sosiale forskjeller. Tragisk er det, men det vil alltid finnes mennesker som ikke ser problemet i å leve på trygd hele livet og føde unger i en alder hvor de egentlig burde leke med dukker og fremdeles tro på guttelus.
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Hvis dette hadde skjedd i Norge så hadde nok ikke bv grepet inn og "tatt barnet" uten videre nei. Hvis bestemor kan tilby god nok oppfølging så er det vel strengt tatt ingen grunn til det? I denne artikkelen sier jo bestemoren at hun ikke var glad i begynnelsen men at hun nå syns det skal bli koselig med en baby i huset. Jeg leser det som at hun har forsonet seg med tingenes tilstand og at hun nå fouserer på å hjelpe datteren med babyen istedenfor å svartmale. Og det må da tross alt være det beste man kan gjøre i en sånn situasjon? Babyen kommer jo den...
Leanne Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 I denne artikkelen sier jo bestemoren at hun ikke var glad i begynnelsen men at hun nå syns det skal bli koselig med en baby i huset. Jeg leser det som at hun har forsonet seg med tingenes tilstand og at hun nå fouserer på å hjelpe datteren med babyen istedenfor å svartmale. Og det må da tross alt være det beste man kan gjøre i en sånn situasjon? Babyen kommer jo den... ← Helt enig. Man må jo bare forsone seg med at situasjonen er slik. Dessuten er det vel ingen grunn til å tro at den kommende mormoren har lyst til å si "stygge" ting om datteren sin graviditet til pressen. håper at babyen blir tatt godt vare på av sin mormor, for jeg har ingen tro på at moren klarer dette ansvaret alene.
Pilar Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Hvis dette hadde skjedd i Norge så hadde nok ikke bv grepet inn og "tatt barnet" uten videre nei. Hvis bestemor kan tilby god nok oppfølging så er det vel strengt tatt ingen grunn til det? I denne artikkelen sier jo bestemoren at hun ikke var glad i begynnelsen men at hun nå syns det skal bli koselig med en baby i huset. Jeg leser det som at hun har forsonet seg med tingenes tilstand og at hun nå fouserer på å hjelpe datteren med babyen istedenfor å svartmale. Og det må da tross alt være det beste man kan gjøre i en sånn situasjon? Babyen kommer jo den... ← Enig. Når man velger å beholde barnet, så må man gjøre det beste ut av det.
Gjest Varg-Menja Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Jeg leser det som at hun har forsonet seg med tingenes tilstand og at hun nå fouserer på å hjelpe datteren med babyen istedenfor å svartmale. Og det må da tross alt være det beste man kan gjøre i en sånn situasjon? Babyen kommer jo den... ← Slik leste jeg det også. Og jeg vet at mine foreldre også ville gledet seg til å bli besteforeldre, dersom det likevel var uunngåelig, selv om omstendighetene ikke var de beste.
Holly Hobbie Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Siden jeg bor i Skottland har jeg fulgt denne saken. Disse menneskene lever under forhold som veldig langt fra Norge naar det gjelder utdannelse, levestandard og boforhold. Dette er mennesker som omtrent er analfabeter, bruker stoff og ikke jobber. Leste utdrag fra jentas dagbok, hun kan verken stave eller bruke riktig grammatikk. Moren er visstnok innblandet i narkotikahandel, og barnevernet undersoeker om de skal ta fra henne babyen hennes (som altsaa snart blir onkel ). Den ene soennen hennes bor paa ungdomsanstalt. Jeg synes det er helt vilt at ikke barnevernet plasserer jenta i et fosterhjem og passer paa at hun ikke roeyker naar hun er gravid. Naar barnet er foedt ville det faatt en mye bedre oppvekst hos noen andre. Men tror ikke det er kapasitet nok her borte til at alle som trenger det kan bli tatt haand om av barnevernet. Jenta trodde forresten visstnok ikke at man kunne bli gravid foerste gangen man har sex...
Karro Skrevet 20. mai 2006 #11 Skrevet 20. mai 2006 Jenta trodde forresten visstnok ikke at man kunne bli gravid foerste gangen man har sex... ← Det har jeg faktisk lest ganske mange andre plasser også oppgjennom årene.. SLik jeg har skjønt det er det noe guttene bruker for å få dem til sengs: "Ingen blir gravid første gangen, så det er ikke så farlig med sex liksom...."
Saeria Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 Skulle akkurat til å påpeke en del av det Holly Hobbie sa. Dårlige levekår i Norge er mye bedre enn i Storbritannia. Velferd der er noe helt annet enn her. Håper BV der nede har kapasitet til å følge opp barna.
Krista83 Skrevet 20. mai 2006 #13 Skrevet 20. mai 2006 Det er vell en sånn familie her i Norge også, mener å ha lest det i se og hør eller noe. Men da var jenta 14, mor 28 og Bestemor var under femti hun også.. Tragisk...
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 Det er tragisk. Rett og slett. Å gjøre det beste ut av det? Hva holdning er det da? Det er bare tragisk når et barn får et barn. Og bestemora står der og syns alt er flott og ok.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 rart det offentlige ikke stepper inn og adopterer vekk ungen til barnløse og ressurssterke mennesker og hjelper denne 12 åringen skikkelig på bena ved å ta henne vekk fra det miljøet hun bor i. 12 åringen hakke peiling på hva som er best,så noen med vett i skallen bør legge lista nå,stort verre enn dettekan det vel ikke bli og da kan alt annet bare bli positivt. Den babyen bør vekk i alle fall.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Det er jo trist det er skjedd, men hva skal bestemoren gjøre da? Legge barnet for hat når det kommer ut? Nei skal det bli født så får de vel gjøre det beste ut av situasjonen.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 En tragisk sak egentlig, men å sitte her og bli sint og aggressiv pga av det gavner vel ingen? Verken dem det gjelder eller oss her på bjerget.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 (endret) En tragisk sak egentlig, men å sitte her og bli sint og aggressiv pga av det gavner vel ingen? Verken dem det gjelder eller oss her på bjerget. ← Leste utdrag fra jentas dagbok, hun kan verken stave eller bruke riktig grammatikk. Akkurat dette utsagnet var egentlig litt morsomt - har du lest noen av innleggene her på KG? Her inne er det ganske mange som sliter med det samme... og det er vel ingen tolvåringer her inne tror jeg Endret 21. mai 2006 av mysan
Ellisiv Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Helt enig. Man må jo bare forsone seg med at situasjonen er slik. Dessuten er det vel ingen grunn til å tro at den kommende mormoren har lyst til å si "stygge" ting om datteren sin graviditet til pressen. håper at babyen blir tatt godt vare på av sin mormor, for jeg har ingen tro på at moren klarer dette ansvaret alene. ← Hvis jenta drikker i en alder av 10 år, og røyker 20 om dagen som 11-12- åring, så er jeg ikke så sikker på at denne bestemora er den rette til å oppdra barnet! Tragisk, rett og slett.
Varja Skrevet 21. mai 2006 #20 Skrevet 21. mai 2006 Når det først er skjedd (som selvfølgelig er en tragedie) så har vel ikke bestemoren noe annet valg enn å gjøre det beste ut av situasjonen? Hadde det ikke vært (om mulig) enda tristere hvis det stod: "bestemoren gruer seg til å få småbarn i huset"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå