Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Har fått tilbud om en vugge til knøttet. Oppe i den har de lagt skumgummi, noe jeg er skeptisk til... Hva gjør dere andre som har vugger? Hvilke madrasser bruker dere og hvor kjøper dere dem?
Gjest Fantasiløs Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Vi får vugge som pappa har laget.. og de skal gjøre den helt klar med sengetøy og alt.. men regner med de bruker skumgummimadrass.. Ser ingen fare med dette, siden nurket bare skal ligge der når h*n sover på dagen.. hadde vært annerledes om ungen skulle hatt vugga som seng og sovet der om natta..
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Ligger jo ikke i den så mye som den gjør i senga si. Men det er uansett anbefalt å bruke fiber madrass til barn da den ikke er allergifremkallende. Men det er jo hysteri med alt når det gjelder allergi om dagen. Da jeg var barn lå vi på skum. Og jeg lever da fint i dag. Standarstr på madrasser er 45x85 og 55x115. Spørs hvor stor vogga di er, uansett får du bestillt madrasser etter mål. Det får du hos alle madrassforhandlere tror jeg. Hvertfall har vi det sånn fra stjernemadrassen som vi selger i butikken jeg jobber.
Grooo Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Vi skal ha vugge i stua, til "dagsoving". Kjøper ny skumgummimadrass. Målene på vår madrass er 48*87 cm, altså ikke noe standardmål så vi får skjært til en i skumgummi. Skulle vi kjøpt "ordentelig" madrass hadde det blitt veldig dyrt pga spesialmål
Gjest Rognebær Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Er det farlig med skumgummimadrass? Vi har gammel vugge med sære mål som ungen skal sove i om natta, og har kjøpt skumgummimadrass som vi skal skjære til. Den veier jo ikke så mye at ryggen kan ta skade av det, vel. Og så mange månedene gjelder det da dog ikke.
Grooo Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Man hører så mye rart.. Har hørt at skumgummi kun er ok hvis den er over fem cm tykk... Og at det er totalt fy-fy, og at det er helt ok så lenge de ikke sover på den om natten... og litt av hvert annet *sukk*
Gjest cecilia Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Vi har vugge med skumgummimadrass, som vi også skal bruke til vanlig seng de første månedene. Ser igrunn ingen problemer med det. Vet om flere som har brukt skumgummi til babyen lenge, og ungen lever og har det bra..
Gjest allium Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Det var en stund man trodde skumgummimadrass bidro til krybbedød, men den teorien er tilbakevist. Vi brukte forøvrig halmmadrass i vuggen. Sydde et trekk, og stappet det med halm. Det skal være halm av en spesiell kornsort, men nå husker jeg selvfølgelig ikke hvilken...
Gjest Wasabi Skrevet 20. mai 2006 #9 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Vi bestilte spesialmadrass til vuggen hos www.ullkorga.no. Til kurven vi skal ha i stua fikk vi skjært til skumgummi med riller på undersiden hos Skumplast i Bergen. Da jeg var der hadde jeg håpet å få en fancy nymotens greie men de insisterte på at det var denne enkle typen de solgte til alle typer vugger/kurver og at babyen sover godt på den, han anbefalte meg å legge et tisselaken og et helseteppe oppå for å unngå fuktproblemer og gi luft før lakenet. Jeg tenkte at babyen min må tåle det samme som andre babyer og jeg sov selv på skumgummi som liten.. Dessuten utrolig mye billigere da, spesialmadrassen fra Ullkorga kostet 800 kroner mens jeg betalte 85 kroner for skumgummien.. Endret 20. mai 2006 av Wasabi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå