Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet nå at også helsevesenet gjør feil minst like ofte som innen for andre yrkesgrupper. Problemet er at det kan få katastrofale konsekvenser.

Det synes som om det er spesielt psykologer/psykiatrikere som den senere tiden har vært utsatt for kritikk. Men fra tidligere vet vi at andre leger gjør like ofte feil. Vi må akseptere at også leger og helsevesen forøvrig gjør feil. Alt annet er urealistisk å tro. Men hva bør gjøres for å hindre nye tragedier ? Bør det f.eks. settes strengere krav til de avgjørelser som blir tatt ? Bør saker "kontroleres" av utenforstående leger når det blir tatt alvorlige avgjørelser ?

Uansett synes det som om noe må gjøres.

Tatt som gissel på barnesykehus

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt hvorfor du har linket til akkurat denne saken? Den har ikke så mye med feil i helsevesenet å gjøre, synes jeg. Jeg tenker da mer på feilbehandling og feilmedisinering og sånt, jeg da...

Klart leger og sykepleiere kan gjøre feil de også, de er bare mennesker som deg og meg. Det finnes allerede kontrollrutiner når det gjelder å undersøke feil behandling etc. Norsk Pasientskadeerstatning skal se på sånne saker feks.

http://www.npe.no/

Personlig er jeg veeeeeldig glad for at vi har et offentlig helsevesen i Norge. Har nylig opplevd hvor fantastisk det kan være når man trenger øyeblikkelig hjelp. Klart leger ikke er ufeilbarlinge, men de er gode som gull når du virkelig trenger dem.

Skrevet
Skjønte ikke helt hvorfor du har linket til akkurat denne saken? Den har ikke så mye med feil i helsevesenet å gjøre, synes jeg. Jeg tenker da mer på feilbehandling og feilmedisinering og sånt, jeg da...

...

...

Å gi en farlig psykiatrisk pasient permisjon synes jeg er en feilvurdering på lik linje med en del andre feilvurderinger som gjøres av helsevesenet. At han etter permisjonens utløp bryter seg inn på et barnesykehus for å finne medikamenter, kombinert med kniv trussel ovenfor sykepleier mens barna sover, synes som en opplagt feilvurdering av psykolog/psykiatriker som har hatt ansvaret for behandling av denne mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...