Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tl dere som lurer på om dere kanskje bruker feil hudkrem. her er noen ingredienser som ofte er i billige hudkremer, som kan gi kviser og sorte prikker, samt hud i ubalanse. :frustrert:

-Lanolinolje (i høye konsentrasjoner)

-Mineralolje: Parafiner(paraben),Petrolatum,vaselin.

Se i make up kremer/pudderet deres også.

:kose:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Slike ingredienser er ofte også i de dyre produktene (oftere enn ikke), det er vanskelig å finne makeupkrem som ikke er mineralfoundation, og som er totalt fri for mineraloljer. Dessverre.

Lanolin er vel verst for dem som er disponerte for kviser?

Skrevet

ja, men er de i masker og produkter som ikke skal ligge lenge på huden da er det noe annet. men nå tenker jeg på noe som skal ligge lenge på huden.

ikke vanskelig å finne om du leter på riktig sted :kgblunk:

Skrevet

man trenger ikke være disponert for kviser for å ragere på en hudkrem med lanolin. pluss at de produktene fra apoteket. spessielt cosmica og vichy inneholder mye av disse ingrediensene

Gjest Gjesta
Skrevet

Foundation er vel det viktigste makeup-produktet, siden det sitter på huden hele tida.

Grunnleggende er jeg enig med deg, men jeg tenker også at man må prøve ut hva som funker for seg selv. Hvis du ikke har problemer av noe slag med et produkt, hvorfor skifte (og det sier JEG, testcase nr. 1)? Og hvis det bare advares mot ingredienser på generell basis uten å opplyse om hva farene består i, tar i hvertfall jeg det med en klype salt.

Hvorfor er mineraloljer så farlige? De skal vel ha en okklusiv effekt og hindre fordamping av vann fra huden? Dette gjelder vel også naturlige ingredienser?

Skrevet

jo, hvis man er fornøyd med den man har så. da er det ikke noe vits i å bye. mineraloljer kan ha en tendens til å tette. de gjør ikke akuratt så mye underverker for huden. det er ikke advaring mot dem, men har man en hudkrem som du føler ikke funker helt, eller du får litt uren hud av, eller hu i ubalanse, så kanskje det er fordi noen av de ingrediensene jeg har satt opp er der. bare det jeg mener :smilyblomst:

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for svar. :) Jeg bruker nesten bare hudpleiermerker selv, men har etpar favoritter fra andre merker (HR og Shiseido) også.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette med mineralsminke tar jeg med en klype salt, kjøpte en mineral fundation hos Makeupstore og det er enete fundation som har gitt meg problemer

Gjest Gjesta
Skrevet
Dette med mineralsminke tar jeg med en klype salt, kjøpte en mineral fundation hos Makeupstore og det er enete fundation som har gitt meg problemer

Jeg bruker bare mineralsminke hvis ikke huden min er veldig tørr, for den har en tendens til å se enda tørrere ut med mineralsminke enn med flytende foundation. Men til fetere hudtyper er den nok super.

Gjest Jalileh
Skrevet
Men til fetere hudtyper er den nok super.

:Nikke:

Jeg med min fete hud elsker mineralfoundation.

Gjest Gjest
Skrevet

Er enig i alt du sier bortsett fra at parabener er en fy fy ting. Isåfall sliter vi godt! For parabener er det i ALT. Absolutt alt. Det er brukt som konserveringsmiddel.

Gjest Gjest
Skrevet
Foundation er vel det viktigste makeup-produktet, siden det sitter på huden hele tida.

Grunnleggende er jeg enig med deg, men jeg tenker også at man må prøve ut hva som funker for seg selv. Hvis du ikke har problemer av noe slag med et produkt, hvorfor skifte (og det sier JEG, testcase nr. 1)? Og hvis det bare advares mot ingredienser på generell basis uten å opplyse om hva farene består i, tar i hvertfall jeg det med en klype salt.

Hvorfor er mineraloljer så farlige? De skal vel ha en okklusiv effekt og hindre fordamping av vann fra huden? Dette gjelder vel også naturlige ingredienser?

Mineraloljer som feks paraffin legger seg som et lag utenpå huden så den ikke får puste. Tenk en plastpose over huden. Dette kan føre til både kviser og for tidlig aldring. Står om det flere steder på nettet, helst sider på engelsk. Kan finne frem om du er nyskjerrig.

Naturlige ingredienser har en evne til å trekke inn i huden, noe feks ikke paraffin har. Paraffin gir ingen som helst pleie, men kan gi en følelse av glatt hud pga silkonen som legger seg over huden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Naturlige fettstoffer trekker vel heller ikke inn i huden, for da hadde de vært klassifisert som legemidler. Ergo legger de seg også utenpå.

Jeg sliter med logikken i argumentasjonen, rett og slett. Jeg har ingen problemer med å akseptere at mineraloljer ikke er bra, men hvis den eneste basisen for argumentet er at det ligger oppå huden og ikke trekker inn, kjøper jeg det ikke.

Og ang. silikon. Dermalogica-kremer inneholder også en god del silikon, Barrier Repair har for eksempel fire eller fem ulike silikoner i seg, og langt oppe på innholdsstoff-lista.

Rent argumentteknisk.

Skrevet

På min rensemelk er paraffinum liquidum nr to på ing.listen!Dette som er mineraloljen paraffin dere omtaler her i tråden??hvis jeg skyller den av m vann kan den vel ikke skade,kan den vel?fjerna den tidl med pads inntil jeg ble bevisst på at paraffin kan være dårlige greier.

Kommentar tas imot m takk!

Gjest Gjest
Skrevet
På min rensemelk er paraffinum liquidum nr to på ing.listen!Dette som er mineraloljen paraffin dere omtaler her i tråden??hvis jeg skyller den av m vann kan den vel ikke skade,kan den vel?fjerna den tidl med pads inntil jeg ble bevisst på at paraffin kan være dårlige greier.

Kommentar tas imot m takk!

Jeg ville skylt den av med vann ja.

Gjest Gjest
Skrevet
Naturlige fettstoffer trekker vel heller ikke inn i huden, for da hadde de vært klassifisert som legemidler. Ergo legger de seg også utenpå.

Jeg sliter med logikken i argumentasjonen, rett og slett. Jeg har ingen problemer med å akseptere at mineraloljer ikke er bra, men hvis den eneste basisen for argumentet er at det ligger oppå huden og ikke trekker inn, kjøper jeg det ikke.

Og ang. silikon. Dermalogica-kremer inneholder også en god del silikon, Barrier Repair har for eksempel fire eller fem ulike silikoner i seg, og langt oppe på innholdsstoff-lista.

Rent argumentteknisk.

For å si det sånn da.. hva er vitsen med å smøre et dødt produkt på huden? Et produkt som ikke gjør noe som helst for huden?

Jeg gir deg bare denne linken for å svare på det silikon greiene: http://www.clearcoproducts.com/cyclomethicones.html

Det finnes forskjellige silikoner.

Hva mener du med klassifisert som legemiddel? altså, med naturlige stoffer så mener jeg feks aloevera. Når ble aloevera et legemiddel bare fordi det trenger inn i huden?

Når mineraloljen legger seg uten på huden, så får ikke huden puste. Den får heller ikke skilt ut giftige stoffer fra kroppen.

quote: Petroleum by-product that coats the skin like plastic, clogging the pores. Interferes with skin's ability to eliminate toxins, promoting acne and other disorders. Slows down skin function and cell development, resulting in premature aging. Used in many products (baby oil is 100% mineral oil!) Any mineral oil derivative can be contaminated with cancer causing PAH's (Polycyclic Aromatic Hydrocarbons). Manufacturers use petrolatum because it is unbelievably cheap.

Jeg skjønner ikke hvorfor du finner dette ulogisk. Kunne ikke vært mer logisk for min del.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. mente ikke parabener, men parafin. fra trådstarter :blomst:

Gjest Gjest
Skrevet
Er enig i alt du sier bortsett fra at parabener er en fy fy ting. Isåfall sliter vi godt! For parabener er det i ALT. Absolutt alt. Det er brukt som konserveringsmiddel.

Let, og du finner mange produkter uten. Lavera, og Dr hanusca (usikker på stavingen) osv er så vidt jeg husker parabenfrie og lette å få tak i her i landet.

Gjest Gjest
Skrevet
Let, og du finner mange produkter uten. Lavera, og Dr hanusca (usikker på stavingen) osv er så vidt jeg husker parabenfrie og lette å få tak i her i landet.

Ja jeg vet.. men de bruker jo alkohol som koserveringsmiddel i stedenfor så, vet ikke hva som er værst.

(uansett har jo ikke de merkene der så fantastisk mye sminkeutvalg så vidt jeg vet)

Uansett er det ingen klare bevis på at parabener er skadelig så jeg bryr meg ikke (enda)

:)

Skrevet
Tl dere som lurer på om dere kanskje bruker feil hudkrem. her er noen ingredienser som ofte er i billige hudkremer, som kan gi kviser og sorte prikker, samt hud i ubalanse.  :frustrert:

-Lanolinolje (i høye konsentrasjoner)

-Mineralolje: Parafiner(paraben),Petrolatum,vaselin.

Se i make up kremer/pudderet deres også.

:kose:

Parabener er vel ikke parafiner???

Vanskelig å unngå parabener, men det er mulig å unngå isobutylparaben og butylparaben som er regnet som de kjipeste....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...