Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er helt ny her... faktisk nettopp meldt meg inn i dag :)

Trenger litt meninger og synspunkter fra dere andre her inne og dersom noen har vært borti noe lignende så hadde det vært greit med noen råd på hva som kan gjøres for å bli "kvitt" problemet.

Er sammen med verdens søteste og snilleste gutt. vi har vært sammen i 2.5 år nå og faktisk har vi støtt på veldig lite problemer. Men det er en ting som vi begge begynner å bli lei av. hans eks. For 3 år siden gjorde hun det slutt med han som nå er min samboer. Da hun gikk fra han sa hun klart fra hun hadde funnet en annen og bedre og nå kunne han se om han klarte finne noen som var glad i han. etter 2 mnd angret hun og ville tilbake. da var det for sent. Jeg traff han ca 6 mnd etter at det ble slutt mellom dem. På den tiden sendte hun mye mail, ringte og sms'et med hvor mye hun ønsket han tilbake og at hun gikk på antidepresiva ++++fordi hun slet så etter bruddet. dette for å få min samboer til å synes synd på henne. han ble selvfølgelig litt redd for at hun skulle skade seg selv og lot derfor være å fortelle henne om meg. Det viste seg jo etter hvert at hun har beholdt han "nye" typen hele tiden... og når min samboer fortalte om meg etter noen mnd så fortalte hun at hun også hadde funnet en... og at hun derfor ikke skulle ta kontakt mer.... Det varte ca 2 uker så var det akkurat det samme.. og slik er det den dag i dag også. ikke så hyppig som før, men hver gang hun er ute på byen så sender hun meldinger med "masse glad i deg", "savner deg" +++. når hun er på jobb i nordsjøen så ringer hun også for å "høre hvordan det går". sist hun ringte la min samboer bare på. når hun ringte opp igjen og jeg svarte tlf så gråt hun og sa at jeg måtte si til han at hun bare ville være venner slik som hun er med andre... 20 min etter det igjen ringte hun og ville plutselig ha et helikopter som de hadde kjøpt sammen for mange år siden (dette er ikke første tingen hun vil ha.. både gryter, wok + anne kjøkkenutstyr har hun hentet i løpet av disse årene selv om samboeren ba henne ta med alt hun ville). Samboeren min har sagt til henne både direkte og indirekte at han ikke er interessert i å ha kontakt, men virker ikke som hun oppfatter det. Hun bor heldigis på østlandet og vi på vestlandet og hun har fremdeles samme type som for 3 år siden. De skal gifte seg og jeg vet de prøver å få barn så virker litt rart med denne kontakten mot samboeren min. Han svarer aldri på sms eller mail uten at det er ting hun vil ha som hun mener er sitt. Føler vi har prøvd det meste for å slippe kontakt med henne, men ser ikke ut til at hun gir seg. Er det noen som har noen råd her? Vil hun bare være venn eller angrer hun fremdeles på det hun gjorde for så lang tid siden? Er det normalt å ha så stort behov for å være venn med en eks som ikke ønsker å ha kontakt engang? Synes alt virker så rart og synes nesten synd på han typen hennes. Tviler på at han vet om alt dette......

Er takknemlig for svar og råd her

-Regine

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Høres ut som hun vil noe mer, og uansett så ville jeg ikke orket å ha en slik venn som ikke forstår noe. Jeg tror det beste dere kan gjøre, er å overse både telefoner og meldinger. Ikke svar på noen av delene, for hun forstår jo tydeligvis ikke når noen forteller noe til henne.

Din kjæreste kan også si til henne, at han ikke ønsker å ha henne som venn. At de rett og slett er et ferdig kapittel. Gir hun seg ikke da, så ville jeg oversett alt fra henne.

Skrevet
Høres ut som hun vil noe mer, og uansett så ville jeg ikke orket å ha en slik venn som ikke forstår noe. Jeg tror det beste dere kan gjøre, er å overse både telefoner og meldinger. Ikke svar på noen av delene, for hun forstår jo tydeligvis ikke når noen forteller noe til henne.

Din kjæreste kan også si til henne, at han ikke ønsker å ha henne som venn. At de rett og slett er et ferdig kapittel. Gir hun seg ikke da, så ville jeg oversett alt fra henne.

Føler vel vi har prøvd det meste og latt vær å svare de fleste meldinger, men vi får la vær å svare på de som handler om ting hun mener er sitt også. jeg mener jo at det er for sent å komme å forlange ting tilbake nå.... må vel gi seg til slutt. håper bare hun aldri flytter tilbake til vestlandet....

Takk for svar :)

-Regine

Skrevet

Huffameg, det hørtes slitsomt ut!

Virker som hun er psykisk ustabil.

Skrevet

Hvis din kjæreste ikke ønsker kontakt med henne (uavhengig av din mening) så synes jeg det høres litt patetisk ut å mase på ham. På den annen side kan det godt hende hun føler at han har vært unødvendig hard mot henne etter bruddet, og at hun synes det er trist å miste vennskapet hans.

Jeg sier også til min eks at jeg er glad i ham en sjelden gang, og det er jeg jo. Jeg vil ikke leve sammen med ham eller ha noe med ham å gjøre utenom vennskapelige ting. Men vi er venner, og man bryr seg jo om sine venner. Jeg ønsker ham et godt liv, og håper at han har det bra med sin nye kjæreste, slik som jeg har det med min. Hun er sjalu på meg, det vet jeg, men jeg har altså ingen onde hensikter når jeg opprettholder en viss kontakt med eksen - og han med meg. Det kan jo ikke hun vite sikkert, så jeg skjønner henne litt, men samtidig vet jo min nåværende alt, og jeg har ingen kontakt som han ikke vet om. Hvis eksen min skulle ønske å bryte all kontakt med meg på grunn av hennes sjalusi ville jeg respektert det. Så lenge han ønsker å ha kontakt med meg så har jeg det. Jeg passer i midlertid på å ikke ringe ham sent på kvelden eller om natten, for da vet jeg at hun går bananas, selv om jeg egentlig bare er skravlete fordi jeg er på fylla.

Med andre ord: Det går ikke an for oss (eller deg) å vite hva hun vil eller om hun egentlig vil ha ham tilbake, det er det nok bare hun som vet... Så lenge du er trygg på kjæresten din så kan du nok ta det hele med ro. :)

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Hvis min eks hadde kuttet kontakten med meg så hadde jeg også begynt å grine. Og jeg vil ikke ha han tilbake. Tvert i mot.

Det handler rett og slett om at jeg er så forbaska glad i han på en vennskapelig måte, så jeg hadde blitt skikkelig såra hvis han kutta kontakten med meg bare fordi han fikk seg dame.

Jeg hadde nok ikke ring han mer hvis han ba meg slutte, såpass stolt er jeg (:ler:).

Det hender ofte at jeg sier til min eks at jeg er glad i han. Og det er jeg jo, uten at jeg vil ha han tilbake av den grunn.

Endret av Jalileh
Skrevet

Glemte å ønske regine velkommen.

:velkommen:

Skrevet

Kjedelig sak med ekser som sier en ting og gir uttrykk for en annen ting, har selv vært i en lignende situasjon. Tror nok at utifra hva du forteller så har denne damen et visst ønske om å være en del av typen din sitt liv. Hun ønsker han nødvendigvis ikke tilbake, men har nok et behov som hun ikke helt får dekket med sin egen type.

Jeg har selv noen ekser som jeg på flere måter så gjerne skulle hold kontakt med, men av respekt og ønske fra min samboer så er det blitt slik at jeg heller unngår dettte. Ikke at jeg lar meg overkjøre, men ser at det er det beste på mange måter. Jeg er svært glad i min samboer og ønsker ikke at hun skal bli lei seg eller bli usikker på hva jeg søker i en gammel venninne eller eks.

Mange merkelig telefoner og unødvendige krav fra henne om at hun ønsker tilbake både ditt og datt virker helt menigsløst etter såpass lang tid sammen som dere har vært. Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg helt klart bare latt telefonen ringe og ikke svart på tekstmeldinger. Du skriver jo at hun har type, og da er det jo ikke en grunn i denne verden for at din type lenger skal måtte bekymre seg for at hun vil skade seg eller lignende. Så bare la henne seile sin egen sjø og sørg for rolig vann i deres egen lille innsjø heretter.

Lykke til og jeg må få legge til at jeg håper at dere etter en stund slipper denne plagen fra øst, slike ting lager mye vondt i et ellers godt forhold.

Skrevet
Glemte å ønske regine velkommen.

:velkommen:

Tusen takk skal du ha :)

Skrevet
Huffameg, det hørtes slitsomt ut!

Virker som hun er psykisk ustabil.

Faktisk litt det inntrykket jeg også sitter med. men......

-Regine

Skrevet
Med andre ord: Det går ikke an for oss (eller deg) å vite hva hun vil eller om hun egentlig vil ha ham tilbake, det er det nok bare hun som vet... Så lenge du er trygg på kjæresten din så kan du nok ta det hele med ro. :)

Takk for det. Er vel inderst inne ikke så kjemperedd hun skal klare ta han tilbake, men plager meg litt til tider... skal innrømme det... men så vil jeg liksom ikke være den som sier noe heller.... får være nok når han sier han ikke vil ha kontakt.

Skrevet
Hvis min eks hadde kuttet kontakten med meg så hadde jeg også begynt å grine. Og jeg vil ikke ha han tilbake. Tvert i mot.

Det handler rett og slett om at jeg er så forbaska glad i han på en vennskapelig måte, så jeg hadde blitt skikkelig såra hvis han kutta kontakten med meg bare fordi han fikk seg dame.

Jeg hadde nok ikke ring han mer hvis han ba meg slutte, såpass stolt er jeg (:ler:).

Det hender ofte at jeg sier til min eks at jeg er glad i han. Og det er jeg jo, uten at jeg vil ha han tilbake av den grunn.

Ja. forstår det jeg også. var selv sammen med en i 4 år og når det ble slutt så hadde jeg behov for å fortelle han ting og ha kontakt for vi var jo kjempegode venner selv om det ble slutt..... men etter noen år dabbet det naturlig av og når både han og jeg fikk nye kjærester så følte begge det var det som var mest riktig. treffer han selvfølgelig på fester for vi har mange felles venner og det er kjekt, men det er det hele også... og mer har ikke jeg behov for... men vi er jo alle forskjellige :)

Skrevet

Lykke til og jeg må få legge til at jeg håper at dere etter en stund slipper denne plagen fra øst, slike ting lager mye vondt i et ellers godt forhold.

Takk for gode ord Buster :)

-Regine

Skrevet

Samboeren min har sagt til henne både direkte og indirekte at han ikke er interessert i å ha kontakt, men virker ikke som hun oppfatter det. Hun bor heldigis på østlandet og vi på vestlandet og hun har fremdeles samme type som for 3 år siden. De skal gifte seg og jeg vet de prøver å få barn så virker litt rart med denne kontakten mot samboeren min. Han svarer aldri på sms eller mail uten at det er ting hun vil ha som hun mener er sitt.  Føler vi har prøvd det meste for å slippe kontakt med henne, men ser ikke ut til at hun gir seg. Er det noen som har noen råd her? Vil hun bare være venn eller angrer hun fremdeles på det hun gjorde for så lang tid siden? Er det normalt å ha så stort behov for å være venn med en eks som ikke ønsker å ha kontakt engang? Synes alt virker så rart og synes nesten synd på han typen hennes. Tviler på at han vet om alt dette......

Kanskje ikke typen din er konsekvent nok. Om han ikke vil ha kontakt med henne, så lar han være å svare på meldinger - ALLE! inkudert de som omhandler ting hun mener hun har krav på. Kanskje han må si det på en annen og mer brutal måte om det ikke hjelper.

Eller er ikke typen din ærlig med deg når det kommer til henne kanskje? Jeg mener ikke å si at han har et forhold til henne, men kanskje pynter på sannheten når det kommer til kontakten de har. Han vil kanskje beholde henne som venn, men har vanskeligheter med å fortelle deg det.

Det høres værtfall rart ut at det enda er kontakt når han som du sier åpenbart ikke vil ha kontakt med henne. Noe skurrer.

Skrevet
Kanskje ikke typen din er konsekvent nok. Om han ikke vil ha kontakt med henne, så lar han være å svare på meldinger - ALLE! inkudert de som omhandler ting hun mener hun har krav på. Kanskje han må si det på en annen og mer brutal måte om det ikke hjelper.

Eller er ikke typen din ærlig med deg når det kommer til henne kanskje? Jeg mener ikke å si at han har et forhold til henne, men kanskje pynter på sannheten når det kommer til kontakten de har. Han vil kanskje beholde henne som venn, men har vanskeligheter med å fortelle deg det.

Det høres værtfall rart ut at det enda er kontakt når han som du sier åpenbart ikke vil ha kontakt med henne. Noe skurrer.

hmmmm.... jeg må vel kanskje innrømme noe..... er jeg som har sagt han kanskje må svare på de meldingene.... for synes jo synd på henne når hun blir så utafor seg. den ene gangen hun var her på vestlandet så sendte hun 8 mld og ringte 6 ganger på 4 timer (hun hadde truffet en kompis av typen min ute og han sa at typen min også var ute på byen så da ville hun jo treffe han). Typen min svarte ikke på noen av meldingene for han er jo lei henne.. men jeg svarte på den siste og sa vi gikk hjem. Er nok kanskje litt min feil også for noen ganger svarer jeg henne... og da svarer jeg at det er fra meg slik at hun forstår det. tenkte hun kanskje forsto da... men.....

-Regine

Skrevet

Dessuten er jeg ikke redd for at han vil ha henne som venn. Han har fått mer enn nok av henne... og det har han jo sagt til henne også.... ;)

-Regine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...