Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom en bokhandel for å kjøpe Narnia-boken her en dag, og følgende samtale fant sted mellom butikkdamen og meg:

Jeg: Finnes denne som pocketbok?

Damen: Nei, den er så ny at det gjør den ikke.

Jeg: Ja, som samlet verk er den ny, men bøkene er jo skrevet for lenge siden, da.

Damen: Neida, den er ny! Se her, 2005, står det.

Jeg: Ja, jeg vet at denne utgaven kom i 2005, men bøkene om Narnia ble skrevet på 40-tallet.

Damen: Jeg står ikke her og lyver, altså!

Går det virkelig an å jobbe i en bokhandel og tro at Narnia-bøkene er skrevet i 2005? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:ler: At jeg leste dem som barn må jo ha vært bare... deja vu eller noe?
Skrevet

Helt utrolig!! :overrasket:

Leste Narnia når jeg gikk på barneskolen, men det var sikkert bare et frempek...

Skrevet (endret)

:ler:

Gikk du derifra uten å bevise at du hadde rett?

Endret av Skya
Skrevet

CS Lewis er jo doed for lenge siden...er det det som kalles Ghost Writing? :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
:ler::ler: Du traff ikke han: "nå har de jammen skrevet bok om ringenes herre" i samme slengen??...
Skrevet
:ler:

Gikk du derifra uten å bevise at du hadde rett?

Ja, jeg ble så lattermild og paff at jeg ikke visste hva mer jeg skulle si :ler:

Skrevet

åhjelpes meg..! ja, nå er jo til og med Ringenes herre kommet som bok! hvor skal dette ende hen.

Gjest Gjest
Skrevet

Haha :ler: Jeg tror jeg hadde følt for å gå tilbake med en CS Lewis-biografi en dag... Eller en gammel utgave av bøkene...

Jeg har også en sånn "hva er sant"-opplevelse med Narniabøkene forresten. Jeg husker at på forsiden av Løven, heksa og klesskapet var det tegning av en hvit heks. Denne tegningen diskuterte en barndomskamerat og jeg - han mente den "bare" var lagd som trykk (evt i data, men dette var tidlig på åttitallet, så vi snakket nok heller om boktrykk) "til alle bøkene", og at det ikke fantes noen original, mens jeg mente at noen jo måtte ha laget den i ett eksemplar som tegning (evt grafisk trykk, men jeg mener fortsatt det var en tegning) først. Han ville ikke gi seg på den.

Skrevet (endret)

:ler: Er det mulig!

Forøvrig finnes den som pocketbok også i samlet versjon. ;)

Endret av Arkana
Skrevet
:ler: Er det mulig!

Forøvrig finnes den som pocketbok også i samlet versjon.  ;)    

Nei, gjør den? Arrrg.

Den er litt for stor og tung til at jeg gidder å lese på senga. Får ikke byttet den, for jeg kjøpte den et annet sted. Hvis man da ikke får byttet i samme kjede.

Gjest Gjest
Skrevet

Legenden om Narnia er ikke i salg i heftet versjon (alt i en bok) på norsk. Du kan kjøpe bøkene i pocket hver for seg.

Skrevet

Den finnes på engelsk i allefall. Originalversjonen er, som alltid, best (jeg har lest begge).

Skrevet

Kan du ikke si hvor det er så vi kan gå inn å peke og le? :icon_lol:

Skrevet
Kan du ikke si hvor det er så vi kan gå inn å peke og le?  :icon_lol:

Kan jeg godt, men det blir litt langt for deg å reise...

Skrevet
CS Lewis er jo doed for lenge siden...er det det som kalles Ghost Writing?  :ler:

:ler: Begrepet fikk et nytt innhold nå ja.

Men :overrasket: at en som arbeider i bokhandel ikke vet bedre. Men det er nå en grunn til jeg går til butikker som Avalon og lignende når jeg skal ha bøker som er i sjanger fantasy og science-fiction (eller som er nær disse sjangerene). Der har de mye bedre utvalg en i de tradisjonelle bokhandlerene, samt mye bedre ekspertise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...