Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2002 #1 Skrevet 22. februar 2002 Hei, Tenkte jeg skulle gå inn for å vinne noen kroner i lotto - har gått til anskaffelse av et slikt spillekort, men vet ikke helt hvordan man går fram for å spille. Hva sier jeg på tippesjappa; kjøper jeg lotto for så og så mye penger, eller er det rekker det går på? Hva med forskjell på 1 uke og 5 ukers lotto? Vet dette er amatørmessig - men jeg vil ha en oppskrift på hvordan jeg går på butikken og "kjøper lotto"...
Mines Skrevet 22. februar 2002 #2 Skrevet 22. februar 2002 Ja, si at du skal ha en lottokupong for enten 1 eller 5 uker. Tror en uke koster 30 kroner. Maskinen kan velge tallrekker for deg. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Mines den 2002-02-22 11:11 ]
Nala Skrevet 22. februar 2002 #3 Skrevet 22. februar 2002 Hei på deg håpefulle lotto-millionær!! Jeg er også blant de som satser på noen raske millioner i lotto. Spiller bare to rekker i uka, men snart MÅ jeg da stikke av med storgevinsten Vel, det du gjør for å spille lotto er at du enten fyller ut en kupong selv eller du får maskinen til å fylle ut en. Når du fyller ut selv velger du hvor mange rekker du skal spille (minimum to rekker til tre kroner per rekke, og én rekke er da en sånn rute som du fyller ut sju tall i), mens når maskinen velger fyller den automatisk ut hele kupongen (som er ti rekker). Å få maskinen til å velge er nok lettest dersom du er usikker. Forskjellen på én-ukers og fem-ukers kupong er at den ene varer i bare én uke, mens den andre gjelder for fem lørdager. En full én-ukers koster som Mines sier 30 kroner, mens en fem-ukers da koster 150. Jeg tipper to faste rekker og har ti-ukerskupong. For det betaler jeg da 60 kroner på de ti ukene. Lykke til med spillinga! Men ikke ta millionene fra meg da Nala 1212[ Dette Innlegg er endret av: Nala den 2002-02-22 11:33 ]
Hedda-78 Skrevet 22. februar 2002 #4 Skrevet 22. februar 2002 Alle som har hatt litt om sannsynligheits-regning, veit at du omtrent kan berre gi opp å bli rik på Lotto. Det er 34 kuler i Lotto-bollen. Av desse skal ein trekke 7. Sjansjen for å få alle sju rette er (34x33x32x31x30x29x28) delt på (7x6x5x4x3x2x1). Det blir 5 379 616. Dvs at sjansen for å få sju rette i Lotto er 1 til 5,4 millionar. Sjølv om alle i heile Norge spelar ei rekke kvar, er det ikkje sikkert at nokon vinn.... Sjansen for å få fem rette er litt høgare, omtrent 0,14% Og det er nøaktig like stor sjanse for at rekka 1 2 3 4 5 6 7 skal vere vinnarrekka som noko som helst anna rekke. Dersom det kostar 3 kroner for å spele 1 rekke, og du må spele 5 379 616 rekker for å vinne førstepremien, kostar det deg kr 16 138 848. Har du lyst å betale 16 millionar for å vinne ein førstepremie på 5 mill? Så statistisk sett er det berre pengar ut av vinduet å spele Lotto. Du blir ikkje rikare, du blir fattigare. Kor trur du Norsk Tipping får pengane til lønningar fra? Jepp, fra alle dei som trur dei blir rike av å spele Lotto. (Fotballtipping er litt bedre. Der må du berre spele 531 441 gongar for å vere sikker på å få førstepremien, og sjansane aukar betratktelig om du har ørlite peil på fotball) Sorry om eg ødela optimismen din no.... _________________ Hedda-78 1212[ Dette Innlegg er endret av: Hedda-78 den 2002-02-22 12:29 ]
Nala Skrevet 22. februar 2002 #5 Skrevet 22. februar 2002 Men det er jo spennende da, Hedda. Vi vet vel alle at sjansen for å vinne omtrent er lik null, men spenningen er der. Og noen må jo vinne... Kan like godt bli meg eller anonym over her Sånn tenker nå jeg. Nala
Netti Skrevet 23. februar 2002 #6 Skrevet 23. februar 2002 Er du ikke med , har du i alle fall ikke muligheten, Tror at hvis det er meningen at du skal vinne, så gjør du det uansett hvor lite du tipper for. Jeg har en svigerinne som harvunnet over 9 millioner pålotto , desuten bodde jeg et steinkast fra en gammal gubbe som vant omtrent det samme. Jeg glemte forrestenå levere lottoen idag, så denne uken blir jeg ikke millionær *sss*.12
klara Skrevet 28. februar 2002 #7 Skrevet 28. februar 2002 Hedda-78 jeg må bare si en ting: Du imponerer meg! (Det gjelder ikke bare denne tråden, men generelt.. og så har du statistikk-kunnskaper inne i tillegg, way to go girl!) Stå på videre! 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå