Gjest TrineLine Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Hei! Skal til USA nå om en ukes tid med datteren min på 4 1/2 år, det innebærer jo en ganske lang flytur. Hun har vært litt treg med å bli ferdig med bleier, sover med det og vil absolutt ikke bæsje i do. Hun er rimelig flink med tissingen på dagtid, men er veldig reservert for å gå på "fremmede" doer. Barnehagen, hjemme, hos bestemor osv går helt fint. Hva gjør jeg på den lange flyturen, skal hun bruke bleie eller skal vi håpe det går bra? Jeg er redd for at hun føler seg veldig nedverdiget om hun må bruke, men samtidig er jeg jo veldig redd for at hun skal ha et eller annet uhell på flyet eller at hun ikke får til å gå på do på flyet. Hva ville dere andre gjort? Tips mottaes med stor takk.
Annie Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Jeg ville latt henne bruke bleie. Så får du heller prøve å få henne til å slutte før dere skal hjem.
Gjest EvaL Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Ser ikke helt problemet jeg. Om du mener det er best at hun er i bleier under flyturen, så syns jeg hun skal ha på seg bleie.
Festus Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Er enig... la henne bruke bleie på flyet, så slipper hun nedverdigelsen dersom det faktisk skulle gå galt.... skifte klær mv er jo ikke det enkleste på et trangt fly. Dette skjønner hun hvis du sier det til henne, men oppfordre henne til å si fra når hun må på do, slik at bleien er bare en sikkerhetsforanstaltning - sånn i tilfelle.... Kjekt for begge dersom den er helt tørr når dere kommer frem! Er jo også innimellom ganske lang kø for å komme på toalettet, og ei lita jente kjenner ikke SÅ lenge før at hun må på do, og klarer ikke å holde seg i evighet i ei dokø... kan være ille nok for oss voksne det.... God tur! Og husk å ta med tidtrøyte!
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er uenig, synd et er helt forferdelig at man vurder å sette bleie på et så stort barn. Jenta har jo sluttet med bleier jo!!!! Hun er blitt stor, også skal hun måtte gå med bleier barer fordi mamma ønsker minst mulig problemer, letteste vei, uten å engang vite om det blir et problem. Ta på deg bleia selv da vel!!!
Festus Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Hun har vært litt treg med å bli ferdig med bleier, sover med det og vil absolutt ikke bæsje i do. Hun er rimelig flink med tissingen på dagtid, men er veldig reservert for å gå på "fremmede" doer. Barnehagen, hjemme, hos bestemor osv går helt fint. ← Jeg er uenig, synd et er helt forferdelig at man vurder å sette bleie på et så stort barn. Jenta har jo sluttet med bleier jo!!!! Hun er blitt stor, også skal hun måtte gå med bleier barer fordi mamma ønsker minst mulig problemer, letteste vei, uten å engang vite om det blir et problem. Ta på deg bleia selv da vel!!! ← Så har hun altså ikke sluttet med bleie HELT ennå.... og er ikke helt med på å gå på "fremmede" doer... så det er da faktisk for hennes egen del at man lar henne bruke bleie på flyet. Vet ikke hvor mange timer det er snakk om, men vil regne med at hun kommer til å sove noen av de timene.... Dersom det skjer noe... skal hun sitte i bløtt sete resten av turen da? Eller skal moren gjøre det? Tror du ikke jenta blir flauere over å evt tisse seg ut enn å gå med bleie? Kan ta den på like før man går ombord på flyet, og ta den av rett etter at man har gått av.
Pusekatt Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er uenig, synd et er helt forferdelig at man vurder å sette bleie på et så stort barn. Jenta har jo sluttet med bleier jo!!!! Hun er blitt stor, også skal hun måtte gå med bleier barer fordi mamma ønsker minst mulig problemer, letteste vei, uten å engang vite om det blir et problem. Ta på deg bleia selv da vel!!! ← Prøver du å være morsom, eller? TS skriver at jenta bruker bleie om natten, og at hun ikke vil bæsje i do, og at hun dessuten har store problemer med å gå på fremmede doer. Synes bleie på flyet høres fornuftig ut, jeg. Dersom hun ikke bruker den, og greier å gå på do på vanlig vis; supert. Men en flytur til USA er minimum 7,5 timer, og de fleste vil ha behov for å gå på do en eller annen gang i løpet av turen. Det er nok ikke så veldig morsomt verken for datteren eller TS dersom hun bæsjer på seg på flyet - lukten vil jo også kunne sjenere andre passasjerer.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Det er nok ikke så veldig morsomt verken for datteren eller TS dersom hun bæsjer på seg på flyet - lukten vil jo også kunne sjenere andre passasjerer. ← Og lukten vil liksom ikke komme om hun har på seg bleie og bæsjer i den? Kun dersom hun bæsjer i trusa? Alle vil lukte hva som har skjedd når de er på vei til toalettet for å skifte bæsjebleien, alle vil kunne se at hun har bleie på seg og at hun skal skiftes på. Klart det vil oppleves flaut for en så stor jente. Nei, dette er kun for tekkes moren og jeg syns ikke det er greit å behandle store barn på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Siden hun har sluttet med bleie syns jeg du skal la henne gå uten. Ta med noe plast og et håndkle eller noe i håndbagasjen hun kan sitte på i tilfelle hun skulle være uheldig. Og ha med et ekstra skift eller to samt bleie som hun kan få på hvis hun skal sove. Det er viktig å vise at man har tro på barna etter de har sluttet med dag-bleie. Man får heller helgardere seg hvis uhelley skulle være ute. Lykke til til deg og jenta di. Og god tur. Hilsen en mor som har vært med på bleie-slutt to ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå