Gjest Uga Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Jeg ser etter et hus jeg og familien skal kjøpe oss. Det vet dere ikke sant? Kanskje noen vet, men Dem som ikke vet det, jo jeg gjør det. Og det er bra for oss. Men hva nå? Det er så hardt å forstå hva de mener på siden? Jeg leser annonsen hos Finn.no og ser på hus jeg liker, men de sier masse rart på siden. Som f.eksampol : turturrerreng tomt Hva kan de mene med torturerreng? Det er farlig greir da. Hva kan de mene med tomt? Hva er tomt? Er huset tomt? er det ingenting som føler med oss når vi kjøper huset? Ikke vaskemaskin og fryser? Det er vell bedre hvis det er ikke tomt der? Jeg håper noen kan forklare oss ut litt her takk med vennlig hilsen Uga Jge er forvira.
the Sun Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 turturrerreng betyr at det er skog eller andre områder like ved hvor dere kan gå på tur. Å gå på tur er en vanlig norsk aktivitet på søndager, man går til et sted hvor man har en liten pause og går hjem igjen. tomt er det området som huset står på, og måles i kvadratmeter. Et hus, enten det er rekkehus eller enebolig, har alltid en tomt. Jo større tomten er jo bedre og dyrere. En leilighet har ingen egen tomt. Den delen av tomten som ikke er dekket av huset er hagen. KJøper dere et hus med stor tomt får dere masse lekeplass til barna. Vaskemaskin og fryser følger vanligvis ikke med huset, det må dere kjøpe utenom for eksempel på Elkjøp eller Expert.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 turturrerreng betyr at det er skog eller andre områder like ved hvor dere kan gå på tur. Dessuten heter det 'turterreng'
FrøkenHobart Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 (endret) *forestiller meg at jeg kan null norsk* Ok, turterreng er ikke det enkleste norske ordet. Og det er ikke lett når et norsk ord kan bety flere ting! Tomt i boligannonsen betyr altså ikke at huset er tomt. Tomt er jordflekken huset står på, inkludert hagen f.eks. Turterreng er skog og mark i nærheten. (Fint å gå på tur fra huset) Endret 23. mai 2006 av FrøkenHobart
Gjest prestekrage Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 hadde gjort seg med en aldri så lite bindestrek her, tror kanskje ordet blir lettere å lese slik: tur-terreng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå