Gå til innhold

Avhengig av å chatte på nett?

RaGnA

Er du avhengig av å chatte på nett?  

2 stemmer

1. 1. Er du avhengig av å chatte på nett?

• har vært avhengig
      9
    • ja
      2
    • irl? hva er det???
      3
    • nei
      25

Anbefalte innlegg

heisann!

lurer på om noen av dere her inne, er det?

og hva søker du etter når du er inne i chatte rom?

flørt, vennskap, kjærlighet, oppmerksomhet?

Noen som har tanker, å dele?

Er foreksempel, det å flørte på nett... (late som man er singel.. ol..) utroskap?

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg først fikk tilgang på internett for noen år siden ble jeg en smule frelst, men gikk fort lei. Jeg foretrekker diskusjonssider. Nå chatter jeg bare unntaksvis. Kan hende jeg blir å titte innom kg-chat mer med tiden dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chatter KUN på KG sin chat jeg (hvis du ikke regner med MSN messenger og sånt da).

Det er vel ikke så lurt å gå inn på KG-chatten for å flørte/sjekke akkurat.

Mest moro og sånt da. Skravle litt uten å åpne kjefen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en godt vant "chatter" på nett. Har brukt IRC i en 3-4 år nå.

Jeg har mange venner nordpå, og det er de jeg prater med når jeg er på irc. :)

Oppsøker ikke andre mennesker, noen flørter over nett er jeg i allefall ikke (var kanskje litt mer av det i starten), kjærligheten har jeg funnet og oppmerksomhet får jeg ellers :) Synes bare det er koselig å ha denne måten å holde kontakten med vennene mine nordpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Bruker kun KG Chat og messenger til å snakke med venner (virkelige venner, ikke nettvenner). Jeg hadde en virkelig god nettvenn som døde i en ulykke og jeg dro til begravelsen hans. Den opplevelsen var så grusom at jeg fra den dagen ikke innledet nye vennskap over nettet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chatter ikke på nett i d hele tatt jeg....ikke noe for meg....

Unntatt litt over messenger da....men det er med folk jeg kjenner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en virkelig god nettvenn som døde i en ulykke og jeg dro til begravelsen hans. Den opplevelsen var så grusom at jeg fra den dagen ikke innledet nye vennskap over nettet.

En ulykke kan jo også inntreffe virkelige venner, ikke bare nettvenner. Jeg ser ikke helt forskjellen her. Og skal man unngå å stifte nye vennskap fordi det er en potensiell risiko for at de kan dø (som det jo er for alle mennesker)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg fikk internett hjemme ble jeg hekta på chat en ganske lang periode, ble kjent med noen nye mennesker, og fikk noen nye venner. De jeg har blitt kjent med har jeg lagt inn på MSN og chatter ikke noe særlig andre steder mer, ble litt lei. Familie og IRL-venner har jeg også MSN-kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke helt på bærtur så må jeg spørre om hva dere mener med MSN og IRL ... ?

MSN er et slags chatprogram fra Microsoft. IRL betyr "In Real Life" (i det virkelige liv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Bortsett fra msn, så stikker jeg bare innom KG og sjætter litt en skjelden gang. Synes det er litt kjedelig. Men KG er gøy :D Masse kule folk der. Og trenger man trøst, så finner man det der. Msn bruker jeg blant venner og slikt. Har enkelte fra KG der og da. Det er kjempekoselig. Man blir litt mere kjent, og prater litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen på tenåra var jeg super avhengig av å chatte på IRC. Huff :ler: det var ikke lett å gi slipp på alle de kjekke gutta. (var nok ute etter flørt ja) Mamma og pappa likte ikke rekningen noe særlig kan man si. Men nå går det fint. Jeg chatter ikke lenger, men er neesten daglig inne på KG for å lese nye innlegg, leser vg og snakker på MSN av og til med venner som bor langt vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

glemte sjøl å fortelle.... :oops:

har nok vært tidligere avhengig av å chatte...

fant ut at det var påtide å trappe ned.. når jeg begynnte å drømme om, chatting på natta.. :ler:

fått en del nettvenner som har blitt venner irl.

chatter nå mest på msn.

RaGnA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zalomine

Jeg fikk første gang tilgang til internett da jeg flytta hjemmefra om inn på en studenthybel med innlagt fastlinje inkludert i husleia.

Jeg begynte å skravle på irc... og etter et års tid var jeg gasnke "avhengig". Mer avhengig ble jeg etterhvert. Min første kjæreste møtte jeg over irc. Nei, jeg har aldri vært flørtete på nett, vi bare skravla som venner så lenge at... Ja, vel, han er min EKS, så vi var vel ikke så "skapt for hverandre" som jeg i min søken etter en å være glad i innbilte meg. Men et feilsteg her og der tar vi av og til..

tilbake til dette med chatting, jo jeg fortsatte aktivt å bruke irc, og var avhengig. Så glemte noen å fornye kontrakta til studenthjemmet der jeg bodde... Med tanke på slike som meg, med abstinenser, satte nettverksgruppa der opp en intern irc-server, så vi skulle slippe de tyngste abstienensene... Der traff jeg han som nå er min samboer.

Fortsatte å være irc avhengig til vi flytta nå i sommer. Vi har fortsatt fastlinje, men det tok oss et par måender å få den. I løpet av den perioden var jeg blitt litt mindre avhengig. Jeg fortsatte likevel chattinga der, jeg var hjemmeværende og kjedet meg masse!

Så oppdaga jeg jo det da, at i mine mest følsomme perioder (dagen før og de to første dagene av mensen, altså 3 av 28 dager hver eneste måned) så fikk ofte en eller anne på irc meg til å gråte. Ikke småungene som kaster dritt om meg. Jeg takler helt fint det. (Jeg omtales som hore, homo, gutt på 15, gammel gris på 50. Jeg beskyldes for å leve et fantasiliv, min samboer finnes ikke. Jeg skal "annmelles på alvår" av en politistudent på 26 (ja, han er egentlig 15) Jeg har selvsagt mensen 3 uker i måneden, og pms den siste (og for de som ikke har hørt om pms, så har jeg mensen hver eneste dag) Joda, jeg kalles det meste, og driter i det) De som sårer meg disse dagene, det er "greie folk". folk jeg har snakket med mange, mange ganger, som som normalt sett oppfører seg greit. Så sier de en eller annen sårende ting, og akkurat disse følsomme dagene, så takler jeg det dårlig.

Derfor innførte jeg en måned irc-fri dag denne perioden, og det funket fint (og jeg oppdaget etterhvert KG, som gjorde det hele lettere) I det siste er jeg bare unntaksmessig innom irc i det hele tatt... slett ikke avhengig mer

Joda, jeg har drømt om chatting. Jeg har da drømt "The sims" og "settlers 3" også jeg, uten at dette bekymrer meg viderverdig masse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det chat på KG ? det har jeg ikke fått med meg *ler* når er det vanligvis brukere online der da?

Ellers bruker jeg MSN og paltalk.... men er ikke avhengig *ler*

LilleMeg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Jeg chatter aldri. Prøvde å komme inn på KG-chatten en gang, men det gikk heller dårlig, og jeg kom meg liksom aldri til å prøve igjen.

Leser og skriver litt når jeg har tid, bruker ikke mye tid foran skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Må ha min daglige dose IRC :ler: Men klarer meg fint uten også, har gått flere lengre perioder uten chatting og internett uten problem. Men nå som jeg har fastlinje hjemme så er jeg som regel oppkoplet til IRC, og såfremst jeg er hjemme og ikke holder på med andre ting eller har besøk så er jeg å finne på irc. Men jeg kjenner de fleste jeg chatter med irl, så det er ikke akkurat for å flørte.. :)

Det fins forresten en kanal på EFnet som heter #kvinneguiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...