Gjest Starya Skrevet 6. desember 2002 #1 Skrevet 6. desember 2002 Jeg synes maskinen min er blitt noe treg i det siste. Kan dette bety at han brygger på en aldri så liten virusinfeksjon..? Jeg har adsl, og Norton antivirus. Mailprogrammet er Outlook, som jeg ikke har mye pent om. Jeg åpner vanligvis mail kun på nett, og har slått av forhåndsvisning i Outlook (men det gjorde jeg først nettopp), men for en stund siden gikk jeg inn på Outlooken, og da kom jo alt av mail ramlende inn (også de som jeg hadde slettet etter å ha lest de på nett). Jeg skanner jevnlig med Norton, men denne tar vel ikke alt. Er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke om jeg har virus? Og om jeg har.. Hvadda?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. desember 2002 #2 Skrevet 6. desember 2002 Har du Norton så anbefaler jeg at du oppgraderer til Norton Internet Security 2003. Den peiser gjennom harddisken din automatisk hver uke og fjerner alt av virus. Den blokkerer også pop-ups og fjerner alle annonser fra websidene du er inne på. Milla
Gjest Starya Skrevet 6. desember 2002 #3 Skrevet 6. desember 2002 Er det en oppgradering som nettopp er kommet? Jeg mener Norton selv lusker seg innpå og oppgraderer seg jevnlig, uten at jeg beordrer til det...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. desember 2002 #4 Skrevet 6. desember 2002 Jeg ville sendt en mail til Norton og spurt- for jeg er søren ikke sikker på om du får akkurat den versjonen i auto-oppgradering. Alt jeg vet er at Norton IS2003 er det beste anti-virus programmet til dags dato. Vel verdt sin 1000 lapp. Milla
Gjest Lea Skrevet 6. desember 2002 #5 Skrevet 6. desember 2002 Kjør en online-scan du og se om det dukker opp noe: http://housecall.trendmicro.com/housecall/.../start_corp.asp Symantec har fixer for de fleste virus, dersom det skulle dukke opp noe. Enkelte virus setter Anti Virusprogrammet ut av spill, så det er mulig du må avinstallere og installere på nytt etterpå!
Arnie Skrevet 6. desember 2002 #6 Skrevet 6. desember 2002 Generelt synes jeg den enkleste måten å unngå virus på er å ikke bruke Outlook, da det er fullt av sikkerhetshuller (joda, Microsoft har nsikkert tette det siste nå.... ) og ikke minst er det email-programmet som "alle" virus-konstruktørene angriper, nettopp fordi det er så utbredt. Jeg anbefaler Eudora (www.eudora.com), som kan lastes ned gratis og installeres i "reklamefinansiert mode", da er der et lite reklamevindu på 3x3 cm nede i venstre hjørne mens du bruker det. Ikke sjenerende i det hele tatt.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. desember 2002 #7 Skrevet 6. desember 2002 Jeg har forsøkt både Eudora og Icredimail men jeg likte de ikke. Jeg liker best Outlook XP. Milla
Arnie Skrevet 6. desember 2002 #8 Skrevet 6. desember 2002 La oss være enige om at Microsoft sine produkter er svært brukervennlige, og "lette å like". Men tanken på at det skal være nødvendig å "mobilisere sivilforsvaret" (Norton & co) for å tørre å bruke Outlook, gjør at jeg holder meg unna. Selv om man holder sin antivirus godt oppdatert, så tar det faktisk noen dager fra nye viruser dukker opp, til Norton & co har utviklet "vaksine". Jeg velger derfor å kjøre "safe" ved å droppe Outlook.
Gjest Starya Skrevet 6. desember 2002 #9 Skrevet 6. desember 2002 Ja, tror jeg skal avlive outlooken. Eudora har jeg kun erfaring med gjennom skolens nettverk, de kvittet seg med dette pga diverse problemer med det. Så jeg er ikke sikker... Noen nevnte et program ved navn Opera til meg. Hva med dette?
hack_master Skrevet 8. desember 2002 #10 Skrevet 8. desember 2002 For å kunne få norton internet security 2003 så må du nok desvere kjøpe den eller du kan laste ned en snylte versjon selv har jeg gjort det siste 8) ( godt råd ikke bruk otlock)
Crazee Skrevet 8. desember 2002 #11 Skrevet 8. desember 2002 Ja, tror jeg skal avlive outlooken. Eudora har jeg kun erfaring med gjennom skolens nettverk, de kvittet seg med dette pga diverse problemer med det. Så jeg er ikke sikker... Noen nevnte et program ved navn Opera til meg. Hva med dette? Eudora er eit godt program det. Eit anna alternativ som har fått god kritikk (dvs. eit av dei beste alternativa) er Pegasus Mail - www.pmail.com - sjølv om det har vorte sagt at det er eit litt "gammaldags" grensesnitt. Lenge sidan eg har prøvd det no, dog. (Men det er heilt gratis.) Opera (www.opera.com) er ein utmerka norsk nettlesar, og det inkluderer mailprogram og newsklient. Versjon 7 er i beta no, og skal vera kraftig forbetra. (Det går an å laste ned og prøva - ingenting å tapa, alt å vinna :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå