Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Jeg og min kjære reiser til Las Vegas for å gifte oss i aug. Uten familie. dette på grunn av økonomiske hensyn og at vi ikke er sånn "masse folk rundt oss" personer. Bryllupet skal holdes hemmerlig helt til vi kommer hjem og sier det til familien. Min stesøster som jeg har et bra men ikke veldig nært forhold til skal gifte seg 26 aug. Vi er invitert og vi gleder oss. Jeg håper ikke vi overskygger hennes dag da. Vi har ikke noe leit forhold i familien så da kommer vel alt til å være fryd og gammen i min stesøsters bryllup? Jeg og min samboer håper jo at alle bare gleder seg på deres vegne på deres dag:)
tobo Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Vent med å si det til etter din stesøsters bryllupp
Gjest Piper Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Har dere planer på å fortelle det rett før hennes bryllup, så syns jeg dere er rett og slett råtten. Det vil nok bli en del reaksjoner på det, og det kan faktisk overskygge bryllupet hennes. Så bryr du deg litt om henne, venter du til etter bryllupet hennes. Noen dager/uker fra eller til spiller liten rolle, for familie og venner får jo ikke være med i brylluppet deres likevel.
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Vi kommer til å si det med en gang vi kommer hjem:) Jeg vil også oppleve at andre synes det er gøy at jeg har giftet meg. Hvorfor skal jeg vnete med å si dette?
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Dere bør si det etter din stesøsters bryllup ja
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Det blir ca en mnd før vi gifter oss. Vi kan godt vente , men jeg hun sa ikke noe om sitt bryllup før nettopp. Vi har jo planlagt dette en god stund... Føler at folk synes at bryllup i utlandet er mindre vertd enn bryllupet hjemme... trist for jeg hadde gledet meg sånn..
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 jeg mente en mnd etter vi gifter oss så gifter min halvsøster seg..
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Selvsagt kan de vel fortelle det når de kommer hjem! Jeg synes det blir teit å vente fordi noen andre også skal gifte seg.. MEN ditt bryllup bør ikke bli "det store samtaleemne" på din søsters dag. Da blir det helt feil.
Gjest Piper Skrevet 18. mai 2006 #10 Skrevet 18. mai 2006 Dere gifter dere begge to i August, og du klarer å få det til å bli en måned i mellom bryllupene?
JallaJalla Skrevet 18. mai 2006 #11 Skrevet 18. mai 2006 jeg mente en mnd etter vi gifter oss så gifter min halvsøster seg.. ← Skjønte det nå Holbytla Ettersom bryllupet hennes er en mnd etter at dere har giftet dere ville jeg fortalt det med det samme dere kommer hjem. Forresten lykke til med bryllupet deres :-D
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #12 Skrevet 18. mai 2006 Vi kommer til å passe på at det ikke blir noe emne i bryllupet. tusen takk binna.. begynte å bli lei meg for at vi ikke kunne si noe. ......
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #14 Skrevet 18. mai 2006 Trodde dere skulle gifte dere uken før jeg... En måned før gjør ikke noe
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #15 Skrevet 18. mai 2006 Grunnen til dette piper:) er at vi vet ikke når vielsen tar sted... mellom 17 juli til 1 aug.
Gjest 2324 Skrevet 18. mai 2006 #16 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hvis du gifter deg den 17. og din søster gifter seg den 26 er det jo kun 9 dager i mellom da.. Endret 18. mai 2006 av Milah
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #17 Skrevet 18. mai 2006 Ikke rart dere er forvirra: Vi gifter oss en gang mello 17 juli -1.aug. Min stesøster gifter seg den 26 aug.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #18 Skrevet 18. mai 2006 Selvsagt kan de vel fortelle det når de kommer hjem! Jeg synes det blir teit å vente fordi noen andre også skal gifte seg.. MEN ditt bryllup bør ikke bli "det store samtaleemne" på din søsters dag. Da blir det helt feil. ← Enig i dette. Fortell det med en gang, og fortell det raskt til din "søster" og si gjerne noe om at du er opptatt av at dette ikke egentlig er et tema på deres dag. Den eneste måten å unngå at det blir et tema på er å sørge for å snakke endel med alle de dere kjenner som skal i bryllupet. Kansje dere kan invitere på kaffe og kaker eller grillmat eller noe en kveld? inviter før dere reiser bort, og så ha en liten fest med en gang og fortelle da! da får dere masse positiv oppmerksomhet, og det blir et vindu til din stesøsters bryllup. ellers så må man nesten regne med slikt når man velger å holde sitt bryllup hemmelig, og da må dere som har valgt å holde det hemlig prøve å lempe dere etter de andre (det er nå min mening da.) forresten, neida, bryllup i utlandet er ikke mindre verdt, men dere kan ikke regne med like mye oppmerksomhet når ingen får være med på morroa før det er over. Dere forteller jo ikke noe før dere allerede er gift, og de får ikke engang være med å feire dere.
annjoha Skrevet 19. mai 2006 #19 Skrevet 19. mai 2006 synes du skal fortelle det ja, synes også at forslaget til "gjesten" over var bra. Inviter venner og familie til litt mat, og fortell nyheten der, så er det liksom "ute av veien" hvis du skjønner hva jeg mener. Antar at dere gifter dere i Las vegas nettopp fordi dere ikke ønsker stor stå hei omkring det hele, men det betyr jo ikke at dere ikke ønsker gratulasjoner. Ikke helt det samme, men Jeg har ei vennine som gifter seg etter meg og fra hennes side virker det som det hele er blitt en konkuranse om hvem som har det fineste bryllupet, og det er leit. Hun vil ikke diskutere bryllupet sitt med meg i det heletatt. Synes de som sier at du skal vente med å si det kanskje burde tenke seg om en gang til. Det det handler om er jo hvordan man sier det. hvis stesøstra di ikke kan glede seg på dine vegne er hun kanskje litt vel opptatt av seg og sitt....
Leo Skrevet 19. mai 2006 #20 Skrevet 19. mai 2006 Dette er ett eksempel på et problem som jeg ikke ville ha tenkt på som et problem en gang; Blir ens eget bryllup mindre verdt fordi om noen andre har giftet seg noen uker før :klø: Det blir omtrent som om jeg skal bli sur fordi andre blir gravide mens jeg sliter. Jeg blir da vel hverken mer eller mindre gravid fordi om andre får det til! Stesøsteren din blir da akkurat like mye gift selv om dere gifter dere noen uker før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå