GĂ„ til innhold

Hvordan hadde dere reagert ?

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg og min kjÊre reiser til Las Vegas for Ä gifte oss i aug. Uten familie. dette pÄ grunn av Þkonomiske hensyn og at vi ikke er sÄnn "masse folk rundt oss" personer. Bryllupet skal holdes hemmerlig helt til vi kommer hjem og sier det til familien.

Min stesÞster som jeg har et bra men ikke veldig nÊrt forhold til skal gifte seg 26 aug. Vi er invitert og vi gleder oss. Jeg hÄper ikke vi overskygger hennes dag da.

Vi har ikke noe leit forhold i familien sÄ da kommer vel alt til Ä vÊre fryd og gammen i min stesÞsters bryllup?

Jeg og min samboer hÄper jo at alle bare gleder seg pÄ deres vegne pÄ deres dag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstÄr ikke helt spÞrsmÄlet...? :overrasket:

Skrevet

Vent med Ă„ si det til etter din stesĂžsters bryllupp

Gjest Piper
Skrevet

Har dere planer pÄ Ä fortelle det rett fÞr hennes bryllup, sÄ syns jeg dere er rett og slett rÄtten. Det vil nok bli en del reaksjoner pÄ det, og det kan faktisk overskygge bryllupet hennes. SÄ bryr du deg litt om henne, venter du til etter bryllupet hennes.

Noen dager/uker fra eller til spiller liten rolle, for familie og venner fÄr jo ikke vÊre med i brylluppet deres likevel.

Gjest gjesta
Skrevet

Vi kommer til Ä si det med en gang vi kommer hjem:) Jeg vil ogsÄ oppleve at andre synes det er gÞy at jeg har giftet meg. Hvorfor skal jeg vnete med Ä si dette?

Gjest gjest1
Skrevet

Dere bĂžr si det etter din stesĂžsters bryllup ja

Gjest gjesta
Skrevet

Det blir ca en mnd fÞr vi gifter oss. Vi kan godt vente , men jeg hun sa ikke noe om sitt bryllup fÞr nettopp. Vi har jo planlagt dette en god stund... FÞler at folk synes at bryllup i utlandet er mindre vertd enn bryllupet hjemme... :tristbla: trist for jeg hadde gledet meg sÄnn..

Gjest gjesta
Skrevet

jeg mente en mnd etter vi gifter oss sÄ gifter min halvsÞster seg..

Gjest Gjesta
Skrevet

Selvsagt kan de vel fortelle det nÄr de kommer hjem! Jeg synes det blir teit Ä vente fordi noen andre ogsÄ skal gifte seg.. MEN ditt bryllup bÞr ikke bli "det store samtaleemne" pÄ din sÞsters dag. Da blir det helt feil.

Gjest Piper
Skrevet

Dere gifter dere begge to i August, og du klarer Ä fÄ det til Ä bli en mÄned i mellom bryllupene?

Skrevet
jeg mente en mnd etter vi gifter oss sÄ gifter min halvsÞster seg..

SkjÞnte det nÄ Holbytla ;)

Ettersom bryllupet hennes er en mnd etter at dere har giftet dere ville jeg fortalt det med det samme dere kommer hjem.

Forresten lykke til med bryllupet deres :-D

Gjest gjesta
Skrevet

Vi kommer til Ä passe pÄ at det ikke blir noe emne i bryllupet. tusen takk binna.. begynte Ä bli lei meg for at vi ikke kunne si noe. ...... :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Trodde dere skulle gifte dere uken fÞr jeg... En mÄned fÞr gjÞr ikke noe

Gjest gjesta
Skrevet

Grunnen til dette piper:) er at vi vet ikke nÄr vielsen tar sted... mellom 17 juli til 1 aug.

Skrevet (endret)

Hvis du gifter deg den 17. og din sĂžster gifter seg den 26 er det jo kun 9 dager i mellom da..

Endret av Milah
Gjest gjesta
Skrevet

Ikke rart dere er forvirra: Vi gifter oss en gang mello 17 juli -1.aug. Min stesĂžster gifter seg den 26 aug.

Gjest Gjest
Skrevet
Selvsagt kan de vel fortelle det nÄr de kommer hjem!  Jeg synes det blir teit Ä vente fordi noen andre ogsÄ skal gifte seg.. MEN ditt bryllup  bÞr ikke bli "det store samtaleemne" pÄ din sÞsters dag. Da blir det helt feil.

Enig i dette. Fortell det med en gang, og fortell det raskt til din "sÞster" og si gjerne noe om at du er opptatt av at dette ikke egentlig er et tema pÄ deres dag. Den eneste mÄten Ä unngÄ at det blir et tema pÄ er Ä sÞrge for Ä snakke endel med alle de dere kjenner som skal i bryllupet. Kansje dere kan invitere pÄ kaffe og kaker eller grillmat eller noe en kveld? inviter fÞr dere reiser bort, og sÄ ha en liten fest med en gang og fortelle da! da fÄr dere masse positiv oppmerksomhet, og det blir et vindu til din stesÞsters bryllup.

ellers sÄ mÄ man nesten regne med slikt nÄr man velger Ä holde sitt bryllup hemmelig, og da mÄ dere som har valgt Ä holde det hemlig prÞve Ä lempe dere etter de andre (det er nÄ min mening da.)

forresten, neida, bryllup i utlandet er ikke mindre verdt, men dere kan ikke regne med like mye oppmerksomhet nÄr ingen fÄr vÊre med pÄ morroa fÞr det er over. Dere forteller jo ikke noe fÞr dere allerede er gift, og de fÄr ikke engang vÊre med Ä feire dere.

Skrevet

synes du skal fortelle det ja, synes ogsÄ at forslaget til "gjesten" over var bra. Inviter venner og familie til litt mat, og fortell nyheten der, sÄ er det liksom "ute av veien" hvis du skjÞnner hva jeg mener. Antar at dere gifter dere i Las vegas nettopp fordi dere ikke Þnsker stor stÄ hei omkring det hele, men det betyr jo ikke at dere ikke Þnsker gratulasjoner.

Ikke helt det samme, men

Jeg har ei vennine som gifter seg etter meg og fra hennes side virker det som det hele er blitt en konkuranse om hvem som har det fineste bryllupet, og det er leit. Hun vil ikke diskutere bryllupet sitt med meg i det heletatt.

Synes de som sier at du skal vente med Ä si det kanskje burde tenke seg om en gang til. Det det handler om er jo hvordan man sier det. hvis stesÞstra di ikke kan glede seg pÄ dine vegne er hun kanskje litt vel opptatt av seg og sitt....

Skrevet

Dette er ett eksempel pÄ et problem som jeg ikke ville ha tenkt pÄ som et problem en gang; Blir ens eget bryllup mindre verdt fordi om noen andre har giftet seg noen uker fÞr :klÞ: Det blir omtrent som om jeg skal bli sur fordi andre blir gravide mens jeg sliter. Jeg blir da vel hverken mer eller mindre gravid fordi om andre fÄr det til! StesÞsteren din blir da akkurat like mye gift selv om dere gifter dere noen uker fÞr...

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...