Gå til innhold

Havregrøt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei folkens.

Noen som har en velsmakende og kalorifattig måte å friske opp havregrøten på? (syltetøy ol.) Hvor mange kalorier er det forresten i en porsjon havregrøt kokt på vann og 1 dl havregryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan dette smaker, men jeg har vært med på å ha litt rødsaft oppi havegrynsgrøten. Da kan du i så fall ha en slik sukkerfri safi. Fun light - heter den visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan blande rosiner i grøten og / eller legge på noen tynne siver med brunost i stedet for sukker. Smaker faktisk ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruppe - havregrøt tilsatt en pose fruktsuppe er faktisk veldig godt.

Aner ikke hvordan det blir med kaloriinnholdet, men det står vel på suppeposen hvor mange det er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente26

Unnskyld meg, men kalorier i havregrøt?? Blir litt bekymret når noen spør om sånt jeg, dette er jo normal, sunn mat!! Ikke akkurat potetgull vi snakker om her, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starya: Sånn spiser samboerer min havregrøten også. Jeg ler av ham, for jeg synes det er helt bak mål. Og han ler av meg fordi jeg har på rosiner. Vi pleier å le endel når vi spiser frokost, vi :ler:

Ellers pleier jeg å blande solsikkefrø i grøten. De er veldig gode å tygge på. Dessuten "børster" de tarmen, som heimkunnskapslæreren min fra ungdomsskolen pleide å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser havregrøt med bare sukker og melk, synes det smaker best :) Hvis du er redd kalorier kan du erstatte sukker med fruktose (naturlig fruktsukker) som smaker som sukker, men er søtere, så du trenger ikke å bruke like mye av det. Fruktose får du kjøpt i helsekost og i enkelte dagligvarebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg spiser havregrøt på samme måte som annen grøt jeg. Sukker, kanel, og et ørlite smørøye.

Helt enig, det smaker best!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...