Gå til innhold

hvor mye baggasje kan jeg ha med til usa

Gjest Gjest_emma_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjesta

oi.. første gang eg har sett en åpenlys skrivefeil på kg..

kan eg få godte meg berre litt?? for eg har blitt tatt så mange ganga.

det heite bagasje.. ikkje baggasje!

Takk, det hjalp på sjølvtilliten etter at samantha har retta hovedoppgava mi.

(1000 merkelige skrivefeil)

Men, eg veit ikkje kor mykje bagasje en kan ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger selvfølgelig av hvilket selskap du flyr med, men som innsjekket bagasje kan du vanligvis ha med 2 kolli à 32 kg, altså til sammen 64 kg. I tillegg kommer 5 kg. håndbagasje. Det er imidlertid bestemmelser m.h.t. utvendige mål på bagasjen, men vanlige, store kofferter som rommer ca. 100 liter går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
... som innsjekket bagasje kan du vanligvis ha med 2 kolli à 32 kg, altså til sammen 64 kg.

Jeg trodde dette kun var når man reiste ut av USA, ikke inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*
Avhenger selvfølgelig av hvilket selskap du flyr med, men som innsjekket bagasje kan du vanligvis ha med 2 kolli à 32 kg, altså til sammen 64 kg. I tillegg kommer 5 kg. håndbagasje. Det er imidlertid bestemmelser m.h.t. utvendige mål på bagasjen, men vanlige, store kofferter som rommer ca. 100 liter går greit.

Men det er vel for fullprisbilletter, og ikke økonomiklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har alltid kjøpt de billigste billettene som til en hver tid er å oppdrive! På businessclass tror jeg faktisk du kan ha med enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har reist innom Usa, har jeg kunnet ha med meg 2x23 kg (eller 50 pund, som det er). Har reist med tre forskjellige flyselskaper, og det har vært det samme hver gang....

Selv om jeg ikke skal til Usa (men videre til latinamerika), så får jeg beskjed om at siden jeg reiser innom Usa kan jeg ha med meg usakvoten allikevel :) veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reist med tre forskjelllige selskaper; SAS, Icelandair og United Airlines og med disse er det 2 x 32 kg. Har for øvrig som regel med meg 15 kg over og 115 hjem og det går greit det også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reist med tre forskjelllige selskaper; SAS, Icelandair og United Airlines og med disse er det 2 x 32 kg. Har for øvrig som regel med meg 15 kg over og 115 hjem og det går greit det også... :ler:

Kanskje de har forandra reglene siden du reiste, for på sidene til de flyselskapene du nevner står det at du kan ha med 2x23 kg.....2x32 hvis du reiser på business :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de har forandra reglene siden du reiste, for på sidene til de flyselskapene du nevner står det at du kan ha med 2x23 kg.....2x32 hvis du reiser på business :)

Du har helt rett! De har nylig endret reglene og de gjelder for alle selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidekick; møkk at vi kun kan ta m 20 kg på charter!. Vet det er pga tung last bruker mer drivstoff, men alikevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Flyselskapene har blitt veldig strenge på vekta og størrelsen. Husk at det er kun 2 kolli du kan sende, har du med en ekstra må du betale uansett vekten.

Har du over 23 kg (32), må du ta ut eller flytte noe. Pass på håndbag også. str og vekt. Les om dette på nettsidene til flyselskapet. (Dessuten, hva skal folk med så mye inn på flyet?)

God tur...

Til du som reiser charter...

Hva skal du med over 20kg? Flyet har dessuten gjerne med seg frakt også, men det er ikke derfor det er begrensninger, det er flyselskapene som har bestemt reglene for at sånne som deg ikke skal ta med hele garderoben på tur...

Flyselskapansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier seg jo selv at det ikke nytter å reise hjem fra shopping i USA med bare litt over 40 kg. bagasje! :sur: Det betyr at jeg må utvide praksisen med å sende hjem saker og ting med posten! Sendt som "surface mail" koster det nesten ingenting og selv om det tar noen uker før det kommer frem, slipper man jo å slepe rundt på det. (Og betale overvekt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sendt som "surface mail" koster det nesten ingenting og selv om det tar noen uker før det kommer frem, slipper man jo å slepe rundt på det. (Og betale overvekt...).

Det var et godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kunne i hvert fall ta med så mye ut av Canada da jeg reiste derfra for to år siden med Air France, med billige studentbilletter. Inn vet jeg ikke, men det bør jo være det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kunne i hvert fall ta med så mye ut av Canada da jeg reiste derfra for to år siden med Air France, med billige studentbilletter. Inn vet jeg ikke, men det bør jo være det samme...

Og nei, jeg hadde ikke lest hele tråden før jeg svarte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...