Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Minimi
Skrevet

Trur seriøst at jeg har et kjempe dyr i magen, som spiser opp alt jeg spiser... :overrasket:

spiser vanlig frokost og ett måltid til før middagen. Den er den værste.. da spiser jeg mer enn samboeren og minst dobbelt så fort. Jeg blir kjempe mett, men etter halvannen time er jeg dritt sulten, da føles det som om jeg ikke har spist på maaange timer. Av og til kan jeg spise opp til tre middager hver dag.. Pleier ikke spise hver gang jeg føler meg sulten, gidder ikke rett og slett.. da hadde jeg spist meg i hjel trur jeg.. :ler:

Jeg legger heller ikke på meg, skulle gjerne gjort det. Veier mellom 47 og 48 kg..

Noen som har det på samme måte??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ja, har ei venninne som veier litt under 50 kilo, tynn som en strek men spiser og spiser, gjerne flere middager på en dag! dette er ikke sunt, selv om dere ikke legger på dere. du bør så absolutt endre spisemønster ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det som slår meg, er at du har det så travelt med å spise. Forsøk å ta det med ro. Spis sakte, nyt det, i steden for å bare presse den raskt ned. Drikk litt vann til måltidene.

Trener du? Litt lett trening kan kan hjelpe deg til å regulere forbrenningen.

Hva spiser du? Selv om du ikke legger på deg, er det viktig å spise sunt. Men du må også spise noe som holder en stund. Hvis du spiser f.eks. loff til frokost, er det ikke rart at du er sulten litt senere igjen.

Gå gjennom kostholdet ditt. Spiser du variert? Får du i deg nok protein, vitaminer, mineraler, fett og karbohydrater?

Gjest Gjest
Skrevet

Du bør nok spise oftere også.. Man skal helst ikke vente til man er ordentlig sulten med å spise. Da kjenner man gjerne en sultfølelse på nytt, raskt etter at et stort måltid er spist.

Gjest Minimi
Skrevet

Jeg spiser brød til frokost, med servelat, leverpostei, ost eller eggerøre eller bløtkokt egg. men orker ikke spise for mye, det jeg trur ødelegger veldig for matlysten på morran, er at jeg må ta meg en røyk med en gang jeg er oppe av senga, merker med en gang etter den røyken at jeg ikke orker noe. Så det SKAL jeg slutte med! :forvirret:

trener ikke. men spiser sunt og variert.

Pleier å spise poteter, ris eller pasta med fisk eller kjøtt..

trur det er en god ide at jeg ikke spiser så fort, men klarer jo ikke la vær :ler:

spise litt oftere er nok veldig lurt det også, men jeg syns det er så driiit kjedelig, og et tiltak, viss jeg er sulten og ikke finner noe jeg har lyst på akkurat der og da, spiser jeg ikke eller så finner jeg noe snop eller ukokt pasta (faktisk ganske godt å gnage på)

Sikkert mye jeg kan gjøre, må bare klare å legge om litt...

Men takk for svar :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ukokt pasta? :overrasket: Greit nok at det kan være godt, men det bør du slutte med, for det er IKKE sunt.

På meg så høres det ut som du spiser helt feil. Du bør starte dagen med frokost, dersom du ikke orker brødskiver så kan du lage deg smoothie av frukt og jus/melk. Masse vitaminer og mettende. Å spise forkost og middag er jo altfor lite, du må spise lunsc, helst par brødskiver med et eller annet og du bør innføre mellommåltider som består av frukt, nøtter, joghurt. Det er ikke rart kroppen din skirker etter mat, den gjør det fordi du spiser feil og for lite. Dersom du forandrer vanene/uvanene dine i løpet av dagen, så skal du se at du ikke kommer til å klare å spise så mye middag, og du kommer ikke til å være så sulten slik at når middagen kommer så kan du nyte den, ikke stappe den i deg.

Skrevet
Ukokt pasta?  :overrasket:  Greit nok at det kan være godt, men det bør du slutte med, for det er IKKE sunt.

Hvorfor ikke?

Gjest Thalassa
Skrevet

Spis 4-5 måltider om dagen, variert. OG MIDDAG HVER DAG!

Havregryn, grovt brød, pasta, ris osv er alle bra saker for å legge på seg av. Kjør på med karbohydrater. og hva med dessert? trenger ikke være usunt, litt frukt med sukker på eller krem f.eks. da slipper du å gå å snoke i skapene.

Hvis du spiser pasta, supper e.l spis brød med smør på ved siden av.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner meg igjen i denne ja, trådstarter! :ler: Veier 47-48 kilo, det virker bare som om "alt" i kroppen går på høygir. Har tenkt at det kan være hypertyreose/forhøyet stoffskifte.

Eksempel: ca 45 min etter en stor middag, er sulten der igjen....gnagende. Spiser nok altfor lite på morgenen/formiddagen...men det er så vanskelig å endre slike inngrodde vaner.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som du spiser for lite først på dagen.

Spis ordentlig frokost, FØR røyken din..

Lunsj

samt 1 eller 2 mellommåltider innen middagstid, det kan være frukt, youghurt e.l.

Ta deg tid når du spiser middag, og tygg maten godt.

Jeg heiv også ofte i meg flere posjoner middag før..la aldri på meg. Spiste middag ofte to ganger også da jeg var liten, fordi pappa kom alltid sent hjem, så når det var kveldsmat tid på meg, spiste jeg liksågodt middag med han også :ler:

Skrevet (endret)

Jepp, har det akkurat sånn jeg også! Alltid sulten, og aldri mett!

Men, jeg spiser sunt og trener! Til frokost spiser jeg enten: smoothie, yoghurt med frukt + solsikkekjerner, knekkebrød eller rundstykker. Etter to timer MÅ jeg ha mat, men egentlig er jeg sulten igjen før jeg rekker å gå ut døra. Og sånn er det hele den våkne tiden. Utsultet etter to timer! Og etter tre timer vil jeg ikke være i nærheten av meg selv en gang!

Til middag spiser jeg stort sett vegetarisk. Er veldig glad i fisk, men har blitt lite av det om dagen. Men det har ikke noe med sulten å gjøre, for sånn har jeg alltid vært. Jeg er ikke noe glad i kjøtt, i såfall bare en sjelden gang i blant.

Spiser alltid kveldsmat og en eller to lunsjer.

Jeg elsker god mat, og jeg liker å lage mat, men jeg synes også mat er noe herk, fordi jeg alltid er sulten!

Endret av afr0dite
Gjest Gjest
Skrevet
Spis 4-5 måltider om dagen, variert. OG MIDDAG HVER DAG!

Havregryn, grovt brød, pasta, ris osv er alle bra saker for å legge på seg av. Kjør på med karbohydrater. og hva med dessert? trenger ikke være usunt, litt frukt med sukker på eller krem f.eks. da slipper du å gå å snoke i skapene.

Hvis du spiser pasta, supper e.l spis brød med smør på ved siden av.

Helt feil og kjøre på med karbohydrater! Det fører bare til at blodsukkeret stiger raskt og så blir du fort sulten igjen når det synker. Kjør heller på med proteiner og antioksidanter (frukt og grønnsaker) og litt sunt fett til hvert måltid. Bør spise tre måltider før middag; frokost, lunsj og et mellommåltid.

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det, jeg! :sur:

Jeg hadde det sånn før, jeg spiste og spiste og spiste, og klarte ikke stoppe. Alltid sunne matvarer, men det ble jo allikevel ikke sunt når jeg stappa i meg maten seint på kvelden!

Heldigvis har jeg kommet inn i et bedre mønster nå. Spiser en stor frokost, selvom det ikke akkurat er yndlingsmåltidet mitt. Merker at jeg har mye mer energi når frokosten min er ordentlig.

Har alltid med meg frukt som jeg kan knaske på.

En stor lunsj og to mellommåltider som anbefalt over.

Og prøv å spise saktere! Da jeg begynte å tygge maten ordentlig og nyte den, merka jeg at jeg ikke lenger hadde behov for to-tre prosjoner til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...