Gå til innhold

Uh! Drivhus...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Av en eller annen grunn har jeg fått et drivhus - en noe merkelig gave til en som har 0 interesse av hagearbeid og blomster. Det er 4,5kvm stort, og fordi jeg ikke har lyst til å ha et tomt glasshus på gårdsplassen, så må jeg finne noe å bruke det til.

Som sagt så bryr jeg meg midt i baken når det gjelder stell og styr av grønne ting, så om det skal være noe grønt der inne så må det være ting som stort sett kan passe seg selv.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke levere det tilbake og få igjen pengene?

Skrevet

Ingen planter passer seg selv inni et drivhus. De trenger vann skjønner du...

Gjest Gjest
Skrevet

Dekk det til med en presenning eller noe og bruk det som lager.

Skrevet
Dekk det til med en presenning eller noe og bruk det som lager.

:roll:

Skrevet

Jeg så for en stund siden i et eller annet interriør-blad et drivhus som var innredet som sitteplass til kjølige dager, med masse stearinlys og slikt. Så kjempekoselig ut! Da kan man jo sitte ute lengre på høsten og tidligere på våren og skravle med en venninne eller to.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Orkideer er fint å dyrke i drivhus. Man kan også ha masse typer frukt og grønnsaker som man ellers ikke kan ha ute.

Skrevet

Jeg synes du bør selge det.

Skrevet
Jeg synes du bør selge det.

Ja! Til meg for eksempel! Jeg har virkelig bruk for ett!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Kan du ikke levere det tilbake og få igjen pengene?

Nei desverre. Det er støpt fast, satt opp noen form for vanningssystem mm.

Jeg så for en stund siden i et eller annet interriør-blad et drivhus som var innredet som sitteplass til kjølige dager, med masse stearinlys og slikt. Så kjempekoselig ut! Da kan man jo sitte ute lengre på høsten og tidligere på våren og skravle med en venninne eller to.

Det hørtes koselig ut. Husker du hvilket blad du så det i?

Orkideer er fint å dyrke i drivhus. Man kan også ha masse typer frukt og grønnsaker som man ellers ikke kan ha ute.

Som jeg sa over, så sitter jeg heller og ser på maling tørke i stedet for å ha noe med blomster og trær å gjøre. I tillegg jobber jeg offshore, noe som vil si at jeg er borte en måned i slengen.

Skrevet

Jeg tro dine venner (eller hvem det nå var som ga deg drivhuset) ikke kjenner deg særlig godt. Du kan forresten dyrke tomater der.

Gjest Gjest
Skrevet

^^Hehe, kanskje det er nettopp det de gjør. Men om de kjøper et svært drivhus bare som en morsomhet, så har de jaggu for masse penger. Drivhus er ikke billige.

Gartner.

Skrevet

Det hørtes koselig ut. Husker du hvilket blad du så det i?

Nei desverre, husker ikke det. Men du kan jo skaffe deg en sånn hagebenk og masse koselige puter, et lite bord og litt pynt du liker. Dersom det er lagt opp til strøm der kan man også ha varmeovn der så man kan bruke det selv om det er litt kjølig ute. Du kan også la sånne lys-slynger i taket og lage det riktig så stemningsfullt og fint. Evt pynte med kunstige blomster, så får man litt drivhuspreg også.

Tror det kan bli kjempefint jeg! Får selv drivhus i hagen snart, og skal lage en sittekrok i det ene hjørnet som jeg kan kose meg og slappe av i. :) Skal si ifra om jeg finner igjen den arktikkelen eller noe som ligner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...