Gjest nevèsta Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Vi skal ha fire brudebarn. Jeg har lurt litt på hvordan de skal gå i forhold til meg opp kirkegulvet. Lurte først på foran, men noen av dem begynnr å bli så store at jeg selv kanskje "forsvinner litt" da (har det fra mamma...). Sjekket skikk og bruk, og der står det at dersom man har slep, skal brudebarna gå bak bruden. Syns det også virker litt dumt. Så kom jeg over noe på TV der brudebarna begynte å gå mens klokkene ringte, og at de derfor kom et stykke inn i kirka før musikken begynte og dørene åpnet seg. Noen som har noen synspunkter på dette? Virker det rart, eller er det en god løsning? Har på en måte alltid sett for meg bare pappa og meg på vei opp kirkegulvet, men så passet det seg sånn at vi skulle ha brudebarn fordi mannen min har onkelbarn i rette alder, og vi tenkte at det ville være koselig.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 søk og du skal finne svar. som fast bruker burde du hvite hvordan...
Gjest nevèsta Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Ok, men har gjort det på så mye, så tenkte jeg skulle stille et spørsmål for en gangs skyld, og se om folk ønsket å komme med noen tanker Men takk for tipset!
monja Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg hadde tre brudebarn i alderen 11 - 13 år så de var ganske så store. De gikk inn før meg. Venta sammen med meg til dørene gikk opp, og da de var kommet ca 1/3 inn i midtgangen gikk jeg og pappa inn. Ved utgangen gikk de et lite stykke bak meg og mannen min. Synes ikke jeg forsvant mtp at de gikk foran. Skulle de gått inn når klokkene begynte hadde de vært framme lenge før meg. Jeg kom til kirka da klokka begynte å ringe. Her bruker klokkene å ringe når bruden kommer til kirka.
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har vært brudepike to ganger, første gangen var jeg alene og gikk foran, to meter foran kanskje. Andre gangen gikk jeg og en liten jente bak, det var helt teit, de kunne like gjerne latt være å ha brudepiker synes jeg. Vi forsvant helt bak en svær ruvende brud og en forfyllet far
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 hmmm, ja for hele poenget med bryllup er brudepikene?? uffda, ekkelt humør på meg i dag Forsto hva du mente frysepulver, men jeg er nok litt farget av at jeg synes brudabarn er no herk I norge er det vanlig at de går opp forran og ned bak, hvor langt forran er høyst valgfritt, jo lengere forran, jo mer oppmerksomhet på bruden
kitekatt Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Vi forsvant helt bak en svær ruvende brud og en forfyllet far ←
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 hmmm, ja for hele poenget med bryllup er brudepikene?? uffda, ekkelt humør på meg i dag Forsto hva du mente frysepulver, men jeg er nok litt farget av at jeg synes brudabarn er no herk I norge er det vanlig at de går opp forran og ned bak, hvor langt forran er høyst valgfritt, jo lengere forran, jo mer oppmerksomhet på bruden ← Vil ikke ha brudebarn selv jeg
Stjernesludd Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Gifter meg 06.06.06 :kgblunk: Vi skal ha våres to døtre som brudepiker. De er 6 og 2 år. Er derfor i tvil om jeg skal ha dem forran eller bak. Jeg skal ikke ha slør men er litt redd for at minsten skal "stikke av" dersom jeg sender dem inn først... Men jeg er derimot redd DE forsvinner litt om de går bak. Har tross alt jobbet like hardt for at de skal se helt strålende ut den dagen! :rosasmil: Endret 19. mai 2006 av Stjernesludd
C Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Vi skal har hans to barn fra tidligere, gutt 7 år og jente 12, samt min lillesøster som er 11 år. Jentene skal strø roseblader, og gutten skal bære ringene. Alle tre skal gå inn før meg og ha satt seg før dørene åpner seg, og pappa og jeg kommer inn.. På den måten er det fullt fokus på barna når de gjør sin entre, og så er det min tur etterpå når de er "ferdige". Dette er iallefall den foreløpige planen!
Stjernesludd Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Smart Det skal jammen jeg også vurdere... Kan jo håpe storesøster på 6 greier å holde orden på lillesøster opp kirkegulvet!
Gjest metteflette i.i Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 ikke for å være skikkelig svartmaler nå... Men, jeg har vært i tre bryllup hvor den ene brudepiken har vært ca to år ( tre forskjellige jenter da...) og når dagen er kommet har ingen av dem gått frivillig opp gulvet. De er blitt båret opp til alteret tilslutt, så ha en backup-plan der i tilfelle hun nekter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå