Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger alt av hvitevarer, dvs kjøleskap, oppvaskmaskin, komfyr og vaskemaskin. Noen som har gode tips til hvordan vi kan få en god pris? Vi skal selvsagt ta et par runder på el-butikkene for å få prisoverslag, men hvor store marginer pleier de å ha på sånt?

Dessverre er vi ikke veldig fleksible på hva slags ting vi skal ha, vi vil ha kombiskap i stål på over 2 meter (må bygge i høyden, lite kjøkken..), oppvaskmaskinen har vi ikke så mange krav til bortsett fra at den må være i stål, komfyren må være innebygget med stålfront og gjerne med så minimalistiske knapper og brytere som mulig. Vaskemaskinen må være max 40cm bred, og være toppmatet.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper dere alt på et sted bør dere jo få en bra pris. Mange som har pakketilbud også. Vet ikke om dere kjøper kjøkkeninnredning - såfall kan dere spørre om tilbud via dem. Sjekk priser på nett og sammenlign mot de.

Min erfaring da jeg kjøpte er at noen nettbutikker matchet innkjøpspris som forhandleren kunne skaffe så det varierer mye.

Oversikt over leverandører

http://www.hus.no/hvitevarer.html

Her er det nettbutikk med veldig stort utvalg

http://www.elektrostore.no/vitvarorNOR.asp...Descr=&x=21&y=3

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøpte vaskemaskin, komfyr og mikrobølgeovn hos Expert Bonus.

Tilsammen kostet det 13.500. Jeg fikk avslag uten å ha bedt om det og betalte totalt 12.000 inkl. hjemkjøring.

Gjest -eline-
Skrevet

Alle kjeder kan gi deg pristilbud, hvor mye kommer helt an på varene, har de bra inntjening på de så er det lettere å få avslag... Jeg gav pristilbud med alt fra null avslag (bare "lokkeprodukter" butikken taper penger på) til 10-15%, alt ettersom inntjeningen (i tillegg så må jeg innrømme at jeg gav bedre tilbud til hyggelige kunder enn de som var kranglete og sure...).

Skrevet

når vi flyttet og kjøpte alt på en gang (kjøleskap, komfyr, vaskemaskin og oppvaskmaskin) fikk vi ca 5000 kr i rabatt på expert

Skrevet

Vi har fått alt fra 2000-10000 kr i rabatt ved store kjøp, så sjekk flere kjeder og butikker før dere bestemmer dere. Hos Elkjøp har vi erfaring for at prisavslaget varierer mye fra butikk til butikk også.

Hvis dere er ute etter et spesielt merke, husk at ikke alle butikkene har samme merker. Og så får man ofte bedre rabatt på dyre produkter enn de rimelige.

I vårt tilfelle ble det billigere for oss å kjøpe en keramisk topp som var 1500 kr dyrere enn den vi i utgangspunktet hadde sett på, fordi vi fikk mer rabatt på den.

Skrevet

Jeg gikk inn i butikken og sa til betjeningen; jeg skal kjøpe konfyr, vaskemasin, fryser og kjøleskap.. gi meg et tilbud på pakke?

Gjest gjest1
Skrevet

jeg og min samboer kjøpte alt (kjøleskap, komfyr, oppvaskmaskin, vaskamaskin, fryser og parabol) på Elkjøp. Sjekket priser 4-5 steder, noen ville ikke gi rabatt i det hele tatt og noen gav litt. På Elkjøp mener jeg å huske vi kjøpte varer fo ca 33000 og betale 25000 inklusive hjemtransport. Vi var der på formiddagen, tror vi faktisk var så heldige å få en av sjefene som ekspeditør noe jeg tror gjorde forhandlingene lettere siden han da hadde fullmakt til å gi så mye rabatt han ville nesten.

Skrevet

Nå har vi vært i de butikkene som er stort sett, her er tilbudene vi fikk:

Lefdal: Innebygget stålovn (midt på treet prismessig), dyr oppvaskmaskin, ordinært kjøleskap og billig vaskemaskin. Totalpris 26 500,- inkludert frakt. Da er avslag på 1679,- trukket fra. Ikke mye å skryte av..

Expert: Innebygget stålovn (omtrent samme som på Lefdal), dyr oppvaskmaskin, ordinært kjøleskap og midt på treet vaskemaskin. Totalpris inkludert frakt: 23 400,-, rabatt på 2990 trukket fra.

Elkjøp: Midt på treet ovn, midt på treet vaskemaskin, dyrt kjøleskap og billig oppvaskmaskin. Totalpris 23 900 inkl frakt, trukket fra rabatt på 2600.

Siba: (Her hadde vi litt kontakter, så prisen gjenspeiler seg litt i det) dyrt kjøleskap (11 000! :overrasket: ), dyr vaskemaskin, dyr ovn, midt på treet vaskemaskin. Totalpris 25008 inkl frakt, trukket fra rabatt på 5000.

Selv om vi får bedre prosentvis rabatt på Siba enn hos de andre vil vi nok gå for en blanding av Siba og Elkjøp, Siba hadde dårligere utvalg på billige varer enn Elkjøp, og vi vil heller ha en oppvaskmaskin til 4000 med 500 i avslag, enn en til 8000 med 2000 i avslag.. Takk for alle gode råd!

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler dere å kjøpe en oppvaskmaskin med desibelnivå rundt 47. Da bråker de svært lite.

Skrevet

Ja, flere selgere fokuserte også på dette. Vi har bestemt oss for å ikke høre på dem, vi skal nemlig ha oppvaskmaskinen innerst på kjøkkenet, og kjøkkenet bortgjemt i den ene enden av leiligheten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...