Gå til innhold

Riga

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Jeg skal reise til Riga i sommer. Noen som har vært der? vil så gjerne ha tips til billige hoteller og bra shoppingsteder. Blir en kosetur med shopping og spa-behandling og ikke så mye sol og bading selv om jeg vet at det skal være en kjempefin strand like utenfor også.

Så jenter? Noen gode reisetips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hippopotamus

Det spørs hva slags krav du har til bosted; jeg har bodd et sted jeg var veldig fornøyd med, men det var ingen luksus.

Endret av Hippopotamus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

bare det er rent og vi har eget bad går det greit. trenger ikke noe luksus. rent sengetøy og rent bad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Da anbefaler jeg Argonaut Backpackers Hostel.

Billig og greit, med utrolig sentral beliggenhet. Mye flermannsrom, men mulig å bestille dobbeltrom med eget bad. Det gjorde vi. Hyggelig betjening, felleskjøkken og fellesrom med TV og internett. Det verste med stedet var orange-fargen på veggene... :forvirret:

Her er hjemmesida deres:

http://www.argonauthostel.com/index.php

Det enkleste er å bestille her:

http://www.hostelworld.com/

Da ser du med en gang om ting er ledig osv.

Ser nå, når jeg gikk inn på hostelworld, at prisene er langt stivere nå enn de var i april... Men det er jo høysesong nå, så kanskje det likevel er billig i forhold til andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Restaurant Bergs (Bergs hotell) dersom du ønsker en bedre middag. Dyrt i forhold til lokalt prisnivå, billig i forhold til våre hjemlige priser. Prøv fisken - svært god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Riga i påsken, kjempekoselig by!

Jeg bodde på Karavella, helt ok hotell, dårlig frokost, men fint rom. Det lå litt utenfor sentrum, vi tok trikken inn til byn. Hadde tenkt å bestille på Radi un Draugi, tipper det blir der neste gang, det lå nemlig midt i gamlebyen.

Vi var på Skyline bar, Elizabetes 55, en bar i 26. etasje på Reval Hotel Latvija. Kjempefin utsikt over hele byen, og helt nyoppusset, åpnet igjen rett før påske. Fantastisk Strawberry Daiquiri!

Spiste på en veldig moderne og flott restaurant som het Vanille, kjempegod mat og veldig billig, attpåtil med egen garderobemann. Nam, nam! Ligger i gamlebyen, har ikke kart akkurat her... Ligger ved litt opp i gaten for Only og Jack&Jones. :sjenert:

Shopping: Var en del butikker i nye-byen, Zara, Mango og så videre. Lå litt spredt omkring. Var i tillegg på Mols, et stort kjøpesenter litt utenfor byen, adr Krasta 46, det var vel her jeg gjorde cirka 90% av mine innkjøp. ;) I tillegg anbefales markedet bak jernbanen, ligger i fire gamle flybunkere, masse rart og se på, følte meg nesten som om jeg var på marked i Asia.

Hvor skal du på spa?

Edit: Vi brukte denne siden mye under planlegging, masse linker i menyen til venstre.

Endret av Scheherazade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste på en veldig moderne og flott restaurant som het Vanille, kjempegod mat og veldig billig, attpåtil med egen garderobemann. Nam, nam! Ligger i gamlebyen, har ikke kart akkurat her... Ligger ved litt opp i gaten for Only og Jack&Jones.  :sjenert:

Her spiste vi også da vi var i Riga sist gang. Utrolig god mat, og rimlig!

Jeg har bodd både på Hotel Centra og Reval Hotel Latvia. Centra var veldig koselig :)

http://www.centra.lv/eng/hotel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tusentakk for tips!

karavella har vi også kikket på, men fins det enda billigere så gjerne det.

vet ikke hvor vi skal på spa eller om det fins der. håper det. hadde vært toppers etter dager med shopping og gåing, før vi vender nesa hjem og begynner skoleåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Vi tok noen timer på et sted som het Jokers Klubs. Der var det svømmebasseng med massagegreier, ulike boblebad og ulike badstuer (blant annet med aromaterapi). Ganske fint sted. Det var sikkert muligheter for massage og sånne ting også, men det sjekka vi aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...