Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde tenkt å bruke litt av feriepengene på å fikse på bilen,men lurer litt på hvor mye jeg må regne med å måtte bruke.

da jeg hadde bilen til eu kontroll fikk jeg vite at det rust under bilen, på ramma tror jeg han sa.. ser for meg at dette blir veldig dyrt å fikse?noen som har hatt noen lignende reparasjon på bilen, eller vet hvor mye dette kan koste?

så også at det er en rustflekk forran på bilen, den er ca så stor som en knyttneve. er dette noe som er viktig å gjøre noe med?

uff... er dyrt med bil.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er det dyrt å fixe rust på bil desverre... Og det som syns er som oftest bare en liten del av den rusten som faktisk er der. Har du ikke noen kontakter du kan bruke? Kanskje du kjenner noen som kjenner noen, da blir det ikke så ille som å sette bilen på et verksted for å få gjort det.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det som er viktig er å fikse rust i bærende konstruksjon, som ramma, oppheng ol. Dette må sveises og flikkes på, så det er best om man kan få dette via kjente, og slipper åpris, og det er en tidkrevende jobb. Kosmetisk rust på karosseri ol haster ikke like mye, men må tas før det sprer seg for mye. Vær også ops på hjulbuer, dørkarmer ol.

Skrevet

Tror prisen vil variere fra verksted til verksted... Merkeverkstedene er oftest dyrere enn andre... Så det er bare å ringe rundt og forhøre seg om priser når en vet hva problemet er...

Skrevet

Vil anbefale deg å titte litt i aviser etter annonser som sier at de reparerer rust og lignende. Jeg fikk rustsveiset en Golf MK1 for noen år tilbake, dette var en ganske så omfattende greie med mye rust, deler av bunnen og begge kanaler ble byttet. Jeg mener å huske at jeg betalte i overkant av 5000.-, og når jeg tok bilen til NAF etterpå fikk jeg vite at jobben var særdeles bra gjort. Dette var gjort hos det man på folkemunne kan kalle grøftekanten auto, men jeg var kanskje heldig?

Skrevet

Om du vil slå to fluer i en smekk reiser du til Sverige.

Litt ferie og få reparert bilen samtidig. Bruk nettet og

telefon for å finne et sted hvor de kan hjelpe deg..

Skrevet

uff hørtes ikke bra ut.. :tristbla:

er det mye billigere i sverige?

Skrevet

Før du bestiller noen time hos et bestemt verksted må du ta en runde med bilen til forskjellige verksted og få et prisoverslag, det kan lønne seg. Det fant jeg ut da jeg var på EU-kontroll med min gamle bil.

Fikk beskjed at bilen hadde rust i støtdempertårna, og merkeverkstedet ga meg en overslag på en ca20-30 000. De ville skifte ut tårna, typisk for merkeverksted, de vil gjøre ting enklest mulig og selge deler.

Jeg dro til et verksted jeg vet yter bra service, men de tok ikke rust, men de sendte meg til et annet verksted... og de gav meg et overslag på 6000 for jobben.

Skrevet

Bil er et nødvendig onde! :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...