Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #1 Del Skrevet 18. mars 2002 Vil gjerne ha noen synspunkter på prevensjon - det vil si hva slags prevensjon... Fødte for en halvt år siden, har ikke brukt noe siden. Har ikke lyst til å gå på vanlige p-piller igjen, mistet sexlysten og humøret da jeg gikk på marvelon for noen år siden, men jeg har hørt om minipillen. Og hva med spiral? Hva er forskjellen på hormonspiral og vanlig spiral? Vil ikke vente så veldig lenge med å prøve å få barn igjen. Noen som har erfaringer? Hilsen Trill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 18. mars 2002 #2 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg har erfaring med: * p-pille (har migrene, ingen bra kombinasjon) * mini-pillem (ble gravid med den pga den lille tids-slingringsmonnet) * hormonspiral (jippi, mensen ble borte!) Hormonspiral er ganske dyr, så det lønner seg kanskje ikke å kjøpe den om du ikke vil vente alt for lenge med å få barn igjen. Mini-pillen kan jo være aktuelt, hvis du er flink til å ta den til samme tid hver dag. Eller vanlig spiral kanskje(ikke så dyr)? Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monka Skrevet 18. mars 2002 #3 Del Skrevet 18. mars 2002 Heisann! Jeg brukte p piller noen år, men sexlysten forsvant til slutt, noe som gikk utover både meg og min samboer Så født jeg min datter i 99, og satte inn hormonspiral i 00, og det har bare vært glede fra første stund. For det første fikk jeg nesten ingen bivirkninger, fikk litt smerter i ryggen den dagen jeg satte den inn, og litt småblødninger der og da. Men elles har jeg det helt toppers, har mistet mensen, og vil ikke påstå at det er noe savn akkurat Hormonspiralen er litt dyr med det samme, men skal si du har atte for det. Denne kan du gå med i 5 år om du ønsker det, og tenk på pengene du da bruker på p piller, p sprøyter og andre prevensjonsmidler! Men noen sier at en bør helst fått barn før en setter inn spiral, vet ikke om det stemmer. Men det tror jeg faktisk! Lykke til med valget av prevensjonsmiddel, jeg holder en knapp på hormonspiralen jeg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Connie Skrevet 18. mars 2002 #4 Del Skrevet 18. mars 2002 Anbefaler på det varmeste hormonspiral. Det er bare herlig å slippe mensen. Vet ikke hvor mye p piller koster men det blir vel noen kr. i løpet av 5 år. Så hvis man regner etter det så er vel ikke hormonspiralen så dyr alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tettra Skrevet 18. mars 2002 #5 Del Skrevet 18. mars 2002 Hormonspiral? Har ikke p-piller de samme hormonene i pillene, som det er i hormonspiralen?? Noen som vet? (Bruker persona) *liker ikke noenslags påvirkning som hadde fått kroppen min til ikke å funke som den skulle* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott Skrevet 18. mars 2002 #6 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg tåler ikke hormoner, blir lett deppa og mister lysten. Jeg har brukt Lady Comp i ett år og er kjempefornøyd. Den registrerer når eggløsningen er ved at tempraturen måles i munnen om morgenen med apparatet. Så registrerer du når du har mens. Da lærer Lady Compen syklusen og forutsier hvilke dager du er fruktbar. Da er det til meg ca 7 dager i måneden vi ikke kan ha ubeskyttet samleie. Jeg har 3 barn og har blitt gravid 1. og 2. måned når vi har prøvd. Så dette funker iallefall bra for oss, den virker veldig trygg! Og det beste synes jeg er at kroppen får være naturlig! Prisen er ca 4500,-, men da har man prevensjon resten av livet! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 19. mars 2002 #7 Del Skrevet 19. mars 2002 Askepott.... Tok det lang tid før "compen" ble godt kjent med kroppen din???12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå