Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Min 11 årige sønn er med pappa'n sin og besøker stemamma og den nye lillesøsteren på sykehuset. Det er jo selvsagt helt greit for meg. Men saken er den at nå er jo kl. 19.10 og han har ennå ikke kommet tilbake. Gutten har en del lekser som skal gjøres til i morgen. Han har vært med faren siden kl. 12 i dag, og rakk ikke å gjøre dem før dem dro. Jeg gjorde dem begge oppmerksom på at det var en del lekser som skulle gjøres til i morgen. Det nærmer seg leggetid nå, og jeg vet jo også at 11 åringen har en del å fortelle når han kommer hjem. Kommer til å være vanskelig å få samlet tankene om leksene da gitt. Er det at han har besøk babysøsteren sin på sykehuset god nok grunn til at han ikke har gjort lekser og bør jeg skrive det i meldingsboka hans? Har ikke så veldig lyst til å ringe og si at han må komme hjem heller. Vet jo at han koser seg der han er. Men så var det leksene da....
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Hei, jeg er lærer og mor til tre. Jeg synes at en helt ny lillesøster er en veldig god grunn til ikke å gjøre lekser i dag. Skriv i meldebooka at han kan gjøre dem i helga:) for eksempel.
Gjest Gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Jeg synes det må være helt greit at han slipper lekser i dag.
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 En nyfødt lillesøster er absolutt gyldig grunn!
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 En nyfødt lillesøster er absolutt gyldig grunn! ← Enig!
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Men hva skriver jeg i meldingen lissom. Hei! ....... ble storebror 17. mai og var på besøk på sykehuset i hele går etter skolen. Han har derfor ikke fått gjort alle leksene til fredag. Høres ikke det for teit ut, eller hvordan ville dere ha skrevet det? Det som er litt kjipt her er at skolen av visse grunner sluttet av for dagen ganske tidlig på formiddagen i dag. Så egentlig burde det vært nok av tid til å gjøre leksene. Som sagt, så dro han kl. 12
Gjest Piper Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Ville skrevet det slik, og det høres ikke teit ut.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Tusen takk. Da skriver jeg det slik. For nå er det så sent at han neppe får gjort noe.
Mini_me Skrevet 18. mai 2006 #11 Skrevet 18. mai 2006 Helt enig med de andre her... lekser er da ikke så farlige, det er klart at en ny søster er gyldig grunn...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #12 Skrevet 18. mai 2006 Men hva skriver jeg i meldingen lissom. Hei! ....... ble storebror 17. mai og var på besøk på sykehuset i hele går etter skolen. Han har derfor ikke fått gjort alle leksene til fredag. Høres ikke det for teit ut, eller hvordan ville dere ha skrevet det? Det som er litt kjipt her er at skolen av visse grunner sluttet av for dagen ganske tidlig på formiddagen i dag. Så egentlig burde det vært nok av tid til å gjøre leksene. Som sagt, så dro han kl. 12 ← Skriv som det er? At han dro kl 12 for å besøke sin nyfødte lillesøster, og ikke kom hjem før leggetid. Men at leksene skal leveres over helgen.
afr0dite Skrevet 18. mai 2006 #13 Skrevet 18. mai 2006 Ikke teit, og absolutt gyldig! Sett deg ned og kos deg med en kopp te mens du enda er alene!
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #14 Skrevet 18. mai 2006 Så lenge han pleier å ha gjort leksene ser jeg ingen grunn til at læreren burde reagere på dette!
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 Enig med de andre at en nyfødt lillesøster er god grunn til ikke å ha rukket lekser, og så lenge leksene ellers blir gjort til tiden er nok det greit.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #16 Skrevet 19. mai 2006 Nei til lekser! Stakkars unger, kan de ikke gjøre ferdig det de skal på skolen?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #18 Skrevet 19. mai 2006 Læreren reagerer sikker ikke noe særlig - en annen ting er at de fleste elevene har arbeidsplan idag. Dvs at de får en plan som går over flere en uke av gangen og som gjør at de lærer å prioritere når leksene skal gjøre i løpet av uken. Dersom de vet de ikke kan gjøre lekser på torsdag - så gjør de leksene mandag, tirsdag og onsdag i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå