Gjest Miloine Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 (endret) morsomt. Norsk språk har vel svært få eller nesten ingen orddelinger (går vel for det samme), har vi det? :klø: PS! Jeg mener man kan skrive rettskrivningsekspert og/eller rettskrivingsekspert Hva sier vår rettskriv(n)ingsekspert LoisLane til disse spørsmålene? (forøvrig har ikke dette noe med orddeling å gjøre, men jeg lurer på det bare) Endret 18. mai 2006 av Miloine
Gjest Catwoman Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Her Ser ut som du har rett ja. Endret 18. mai 2006 av Catwoman
Gjest d'Arc Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Fårikålkjøtt av sau med ben. Endret 18. mai 2006 av d'Arc
Gjest Miloine Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Her Ser ut som du har rett ja. ← Jeg er så flink i norsk rettskriv(n)ing Takk for svar Har lagret den siden nå!
Gjest Miloine Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Fårikålkjøtt av sau med ben. ← hæ, :klø: er det meningen at jeg skal le nå? jeg er skikkelig får i huet (uten ben), skjønte ikke den jeg
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 hæ, :klø: er det meningen at jeg skal le nå? jeg er skikkelig får i huet (uten ben), skjønte ikke den jeg ← Får = sau. Fårekjøtt = sauekjøtt.
Gjest dum gjest Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Får = sau. Fårekjøtt = sauekjøtt. ← Jeg ble ikke noe klokere av denne forklaringen, det der vet jeg jo Jeg er jo bare en dum gjest.
tuji Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 "Fårekjøtt av sau med ben" var nok ment å bety at bena ikke har blitt fjernet fra kjøttet, men sånn det står betyr det at det kommer fra en sau som har ben. Og det har jo de fleste sauer. Dessuten kommer fårekjøtt alltid fra sau. Det er som å si "svinekotelett av gris".
Gjest Jalileh Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Fårikålkjøtt av sau med ben. ← :detter av stolen:
Montezuma Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Fårikålkjøtt av sau med ben. ← Såååå bra!!!!! jeg har vært en av sjefene i AMO lenge, og jeg knekker sammen av alt som legges ut på siden. En annen ting vi har begynt med her i huset, er å legge trykk på feil stavelse i forskjellige ord. Vi har mange morsomme samtaler om dagen........ Prøv selv med f.eks. Frisering Kvittering Ståltermos Stålampe Gruppering
Gjest LoisLane Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 Prøv selv med f.eks. Frisering Kvittering Ståltermos Stålampe Gruppering ← Så gøy!
Hu i Svingen Skrevet 19. mai 2006 #13 Skrevet 19. mai 2006 En annen ting vi har begynt med her i huset, er å legge trykk på feil stavelse i forskjellige ord. Vi har mange morsomme samtaler om dagen........ Prøv selv med f.eks. Frisering Kvittering Ståltermos Stålampe Gruppering ←
Gjest Miloine Skrevet 19. mai 2006 #14 Skrevet 19. mai 2006 hæ, :klø: er det meningen at jeg skal le nå? jeg er skikkelig får i huet (uten ben), skjønte ikke den jeg ← "Fårekjøtt av sau med ben" var nok ment å bety at bena ikke har blitt fjernet fra kjøttet, men sånn det står betyr det at det kommer fra en sau som har ben. Og det har jo de fleste sauer. Dessuten kommer fårekjøtt alltid fra sau. Det er som å si "svinekotelett av gris". ← selvsagt, skylder på at det var seint da jeg klødde meg i hue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå