Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 har prøvd legemidler; differin og dalacin. md-rens og glycore-lotion,dermalogica,ja gidder ikke å ramse opp. har prøvd det meste,men det fortsetter å poppe ut. er det virkelig ikke noe å gjøre når kvisene skyldes hormoner??
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 er det diane du bruker? hva når du slutter da? vet du hvorfor p-piller hjelper forresten? takket nei da legen foreslo det,men hadde han snakket varmt om det så ville jeg prøvd.han bare nevnte det i en bisetning liksom...
Cuba Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 er det diane du bruker? hva når du slutter da? vet du hvorfor p-piller hjelper forresten? takket nei da legen foreslo det,men hadde han snakket varmt om det så ville jeg prøvd.han bare nevnte det i en bisetning liksom... ← Jeg har brukt trionetta og har prøvd så vidt yasmin nå! Men av begge de er jeg veldig plaget med hodepine/migrene så har fått ny resept på Zeracette nå! Håper den er bedre.. De gangene jeg har sluttet har de kommet tilbake ja.. Lurer på hvor lenge jeg må bruke de før jeg kan slutte med p-piller uten at de kommer tilbake jeg.. Tror det er pga. noen hormoner som er i pillene.. er ikke helt inne i det! Men de hjelper i allefall Er ganske så bra nå!
Saeria Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Eller du kan gå til legen og høre om h*n er villig til å gi deg tetracykliner. Jeg går på det, kombinert med Skinoren og har nå begynt å merke god effekt. Det er hormoner som er skyld i mine kviser også. Må si at det var mer effektivt når jeg begynte å kombinere tetracyklinene med Skinoren, for skinoren sørger for at porer ikke tilstoppes. Ellers bruker jeg Exuviance renseprodukter som er super til min hud. Har en fet hudtype, men er litt tørr i det øverste laget av huden. P-piller hjalp til en viss grad på meg, men ikke nok. Siden jeg i tillegg reagerer på kunstrig østrogen, så ble det til at legen satte meg over på p-sprøyta. Pillene holdt som sagt litt av kviseproblemene borte. De kom tilbake da jeg sluttet på pillen, men da fikk jeg altså tetracykliner som tok bort det verste av problemene. Det ser ut til at Skinoren kommer til å ta seg av det som er igjen av hudproblemer for min del... Lykke til. Endret 18. mai 2006 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Det eneste som funka på meg var en kombinasjon av Diane p-piller og Skinoren krem. Helt fantastisk, gikk fra å ha massevis av kviser i ansiktet og på ryggen til å ha ingen! Sikkert 2 måneder siden sist jeg hadde ei kvise, hadde ikke trodd jeg skulle få oppleve det...Det har gjort underverker med selvtilliten min.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 ok,da får jeg spørre legen om tetracycliner og skinoren(hvis det også er et legemiddel?).da jeg nevnte tetracykliner første gang for legen,sa han at det ikke var nødvendig,dalacin og differin vil ta seg av det.men det har jo ikke skjedd... saeria,du sier om han er villig..bruker de å være tilbakeholden med tetracycliner? skjønner deg godt gjest,det er noe annet å møte verden uten kviser. øyner et lite håp nå!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Er det flere medisin/krem/tablett som hjelper mot kviser pga hormoner. Jeg har prøvd alle de hudpleie seriene, men ingen hjalp. Så....jeg tror kvisene mine skylder hormoner også Noe å anbefale?
Saeria Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Legen min tok en titt på ryggen min og sa bare ok, tror du skal få Oxytetral. Jeg hadde prøvd Basiron og Dalacin tidligere, uten at det hjalp. Jeg har ikke inntrykk av at leger er veldig tilbakeholdne med tetracyklinene. Min rygg var ikke av de verste, men jeg hadde en god del kviser og hudormer. Etter jeg hadde gått på tablettene i noen måneder fikk jeg Skinoren. Skinoren er et reseptbelagt legemiddel. Det har seg nemlig slik at jeg i utgangspunktet ikke har store nok problemer til at jeg kan få Roaccutane. Den er kun for de som ikke har hatt effekt av noen annen behandling, og da er det som oftest snakk om veldig alvorlige tilfeller av acne, gjerne med arrdannelse. Roaccutane er dessuten et legemiddel som kun kan forskrives av hudleger. Desuten er Roaccutane svinedyrt, selv om en får refundert mye på trygdekontoret. I tillegg har den masse bivirkninger, noen alvorlige også, så hudleger er veldig restriktive med å foreskrive det. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hadde store troen på Skinoren, men når sambo sier at ryggen min ser mye bedre ut og jeg selv kan se det, da øyner jeg et håp jeg og. Kanskje kan jeg gå med bar rygg om ikke så lenge. :-D Det har jeg ikke gjort siden jeg var 14-15 år og nå er jeg 26. Håper du får den hjelpen du trenger. Jeg vet hvor ødeleggende kviser kan være for selvbildet og håper at du blir fin i huden du og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå