Gå til innhold

Lekeplass på bygda?


Mirabella

Anbefalte innlegg

Enkelte bygder i distriktene gjør det ikke akkurat lett å være innflytter, aleneforsørger, uten nettverk..Her jeg bor finnes ingen lekeplasser f.eks. Ingen park å sitte i, gå tur i. Jeg savner virkelig det å (kanskje) kunne møte andre når jeg samtidig må være med barnet mitt. Jeg savner en "uformell" plass der man ikke har faste møtetider osv. Alt er visst lagt opp til at man har familie og slekt rundt seg. Og det er jo ikke bare meg dette handler om heller. Tror ungen ville satt like stor pris på å komme seg ut av og til. Selv om det også har annen familie her. Det blir ikke det samme å banke på en dør og by seg fram..Leser man årsrapporten fra barnehagen blir det klaget på slitasje på lekeapparatene, så det er ikke noe man bruker på fritiden..man vil jo ikke bli enda dårligere likt..(er det forresten lov?) Det er ikke meningen min å bare syte og klage over bygda, men som "utenforstående" ser jeg kanskje ting på en annen måte. Det virker av og til som om det er klin umulig å forstå for de som kommer herifra..Dette er heller ikke det viktigste å ha, men det å trives er jo en forutsetning for å bo et sted. Eller...?Er det pengene det skorter på? Det blir jo lagt stor vekt på å fornye og gjøre sentrum i bygda mere miljøvennlig. Kunne de ikke da også lagt litt penger i slike ting? En annen sak er jo at det vel ikke akkurat er så mange som meg..så behovet er vel ikke så stort. Det er heller ikke alltid det passer å dra avgårde på fjell - og fotturer..og å sitte i sin egen hage er heller ikke allltid like morsomt. Det burde vel egentlig vært innført en lov mot skilsmisse på bygda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i mye av det du skriver.

Har selv vokst opp i en slik bygd. I fra der vi bodde, var det 2 km. til nærmeste nabo.

Men når det er slike forhold, ser jeg heller ikke det helt store i en "leke-samlings-plass", for uansett hvor den hadde blitt plassert, hadde det vært for langt for mange til å benytte seg av.

Antageligvis er det litt mindre avstander i den bygden du snakker om.

Hva var grunnen til at du flyttet dit da? Jobb, penger? Det er iallefall uholdbart å bo på steder man ikke trives.

Uansett, nå bor jeg i et byggefelt nær en by. Vi har en lekeplass like bortenfor rekkehuset vårt, men der er det absolutt aldri noen. Hverken barn eller voksne.

Så jeg tror at det er folks "vaner" som må endres. Alle er redd for å trenge seg på noen, og ingen tar initiativ.

Kanskje du kan være den som tar initiativ til det du savner??

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...