Gå til innhold

Eks-dame som sender meldinger..

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

For 6 måneder siden ble jeg sammen med min beste venn og gode kollega, og vi har hatt det helt supert! Vi begynnte tidlig å snakke om felles fremtid, for vi kjente hverandre godt og ville egentlig ha den andre hele tiden (bare det at vi var opptatt og trodde ikke at det gikk an å være så heldig!! :hoppe: ).

Han var sammen med ei jente fra østlandet da vi oppdaget at følelsene mellom oss to var gjengjeldt, og han gjorde det skrantende forholdet raskt slutt. Det var faktisk hun som foreslo en pause, før kjæresten min gjorde det slutt noen uker senere.

Hun var utrolig pen, men en isdronning og behandlet ham heller dårlig.

Men etter noen uker ringte hun for å høre hvordan det gikk med ham, og det var helt greit. Det er jo sånn når det blir slutt, man bryr seg jo om folk likevel! Han fortalte at han hadde det fint. Han skjermet henne litt, og jeg var enig i at det ikke var vits å si vi var sammen. Hun var jo ingen trussel, og hadde ikke gjort meg noe. Å slenge slike nyheter i trynet var ikke vits når det ikke hadde noe å si lengre.

Men da hun ringte enda noen uker senere, sa kjæresten min at han var lykkelig sammen med meg :)

Så plutselig, for 2 måneder siden, seeeint en lørdagskveld, fikk han melding fra henne igjen! Han svarte som sant var, at han var på hytta med meg og hadde det topp.

Vi lo litt, og syntes litt synd på henne som tenkte på ham ca et halvt år etter det ble slutt på en lørdagskveld..men at det egentlig var til pass for henne som hadde vært slem når de var sammen. Så kunne hun se hva hun mistet.

Og så av alle ting, nå over et halvt år etter det ble slutt mellom dem, fikk han igjen melding! Sent i gårkveld fisket hun etter kontakt. Han skrev som sant var at det var litt rart at hun sendte meldinger nå, så lenge etter, når hun visste han hadde ny dame.

Litt snurt svarte hun "sorry da" og det ble stille.

Egentlig så bryr jeg meg ikke, for vi bor på vestlandet og hun på andre siden av fjellet liksom, så who cares.

Men så kom det frem at hun kommer til Bergen til høsten for å studere! Hun, som ikke kjenner noen andre her enn kjæresten min!

Så da kjenner jeg at jeg knurrer litt...

Har jeg noe å frykte? Skal jeg be henne pent om å la oss være i fred? Meg og kjæresten snakker om giftermål og leter etter hus, så toget har liksom gått for hennes del. I tillegg til at han egentlig ville ha meg hele tiden, men jeg var opptatt..

Men jeg kjenner at hun irriterer meg litt.

Jeg vet liksom ikke helt hva hun er i stand til, og frykter at hun kan bli et problem og en spire til stress om hun kommer hit til høsten.

Jeg avventer situasjonen, men HVIS hun tar kontakt mer, hva skal jeg si og gjøre da?

Må jo innrømme at jeg er en rimelig sjalu jente :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel ikke noe annerledes med dette enn om han hadde hatt en eks som bodde i samme byen som han hele tida? :overrasket:

Hva skulle du gjort da? Det er jo HANS holdninger som er avgjørende, ikke hennes.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Det er vel ikke noe annerledes med dette enn om han hadde hatt en eks som bodde i samme byen som han hele tida? :overrasket:

Hva skulle du gjort da? Det er jo HANS holdninger som er avgjørende, ikke hennes.

:ler:

Godt poeng, er vel jeg som har levd et skjermet liv hva ekser angår de siste 6 månedene :ler:

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for noe som helst. Det er seriøst mellom kjæresten din og deg og det er deg han vil ha.

Dessuten, så har hun da ikke tatt så mye kontakt med kjæresten din heller. Et par meldinger er ingenting, i alle fall ikke i mine øyne. Jeg har hatt ekser som har tatt betraktlig mer kontakt enn hun har, og ikke bare over melding, men også ved telefonsamtaler, troppe opp på døren min osv.

Nei, du har nok ikke noenting å være bekymret for ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva du skal gjøre hvis hun tar kontakt med ham igjen?

Ikke noe - det er ham hun tar kontakt med - ikke deg.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Hva du skal gjøre hvis hun tar kontakt med ham igjen?

Ikke noe - det er ham hun tar kontakt med - ikke deg.

Jeg skal knuse kneskålene hennes og klippe av henne det fine håret :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skal knuse kneskålene hennes og klippe av henne det fine håret  :sjarmor:

Ja, du er sannelig morsom. :roll:

Kanskje lurt at hun holder ham litt varm, så oppmerksomhetskrevende du er, så kan det jo hende han går lei. ;)

Skrevet
Ja, du er sannelig morsom. :roll:

Kanskje lurt at hun holder ham litt varm, så oppmerksomhetskrevende du er, så kan det jo hende han går lei. ;)

Oj! Her hadde vi sans for litt humor ja!

*grøss*

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke blitt verken irritert eller sjalu på dette, men vi er alle forskjellige. ;)

Hva du skal gjøre? Ingenting. Ikke din sak. Hvis det skulle være at hun oppsøker dere får vel din eks si i fra. :)

Jeg forstår heller ikke hvorfor du syns det er rart at hun tenker på han enda?

Jeg og min eks gjorde det slutt for snart ett år siden, og jeg tenker på han enda, jeg... Kommer jeg nok alltid til å gjøre.

Endret av Jalileh
Gjest Ninakanin
Skrevet (endret)

Jeg blir usikker på hennes hensikter når hun åpenlyst flørter med ham nå så lenge etterpå, og lurte på om det var i min rett å fint be henne om å slutte å sende meldinger.

Endret av lillesky
Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg tror mannen din vil finne deg mer attraktiv og voksen om du klarer å ignorere dama.

Dersom hun har fortsatt interesse i din mann så vi du også framstå som sikker og uovervinnerlig om du klarer å ikke la ho provosere deg. Dersom hun skjønner du er sjalu tror hun kanskje du har noe å frykte og at hun fremdeles har sjans hos din mann.

Alt dette selvsagt om mannen din ikke lar seg affektere av henne da...

Gjest Jalileh
Skrevet
Jeg blir usikker på hennes hensikter når hun åpenlyst flørter med ham nå så lenge etterpå, og lurte på om det var i min rett å fint be henne om å slutte å sende meldinger.

Kutt ut.

Jeg er ikke en kaninspiser, bare sånn at det er sagt, men det er åpenbart hva eksen er ute etter. Nemlig din kjæreste.

Kanskje det er en siste krampetrekkning for å se om det er noe mer følelser i bildet (det har du jo gått igjennom selv)?

Jeg syns ikke hva du skal blande deg inn i hva hun gjør. Det er hun som sender melding til han, han er en egen person som burde kunne klare å si i fra på egenhånd. Så, hvis det er noen du skulle ønske å rive av håret på er det vel heller din kjæreste (selvom jeg ikke syns du skal rive håret av noen). :)

Skrevet

Be samboeren din om å få henne til å kutte ut hvis dette plager deg.

Etter det du skriver, virker det ikke som han er så interessert i å ha kontakt med henne.

Hun tar det nok mer seriøst om det er han som sier fra. Kan hende hun også driver på sånn for å "erte" deg eller aller helst gjør deg sjalu.

Hun kommer nok bare til å smile bredt hvis det er du som sier noe.

Skrevet (endret)

Ja, det er skummelt å skrive innlegg her! Det er så mange rare folk som kommer med merkelige og til tider svært ubehaglige svar... herregud, vi er da mennesker og vi er usikker på ting i blant. Det er helt naturlig.

Jeg forstår du er usikker. Er han en kjekk kar og det er deg han har villet ha hele tiden (synes jeg leste det i innlegget ditt), så skal du bare puste ut, senke skuldrene og stole på at han vet å sette grenser og si i fra til henne.

:klem:

Endret av Jerika
Skrevet

Det er lov å bli usikker på hennes hensikter. Men jeg mener at det ikke er din sak å be henne slutte å sende meldinger.

Det du derimot kan gjøre er å fortelle kjæresten din hva du tenker å la det være opp til han.

Alt går nok fint.

Gjest Sexy Cath
Skrevet

Dr. Love is here. :sjarmor:

Du skal ikke gjøre en dritt. Det er HAN som skal gjøre noe.

Du blir oppfattet som en drittunge hvis du gjør noe. Litt sånn som på barneskolen.

- Han er min, ædda bædda, nei han ER miiiiiiiiiiiiin!! :sur:

Skikkelig fjortiss med andre ord, og du er vel over 20 hvis jeg ikke tar feil?

Hva er det du frykter egentlig? Hvis du vet hvor du har fyren din hvorfor knurre da?

Jeg vet hvor jeg har sambo og er sjeldent sjalu. Og det fordi jeg VET hvor jeg har han. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hun er jo tydelig ute etter kontakt med han da, hun har kanskje sett hva hun mistet og angret...Så jeg skjønner godt at du tenker på dette og lurer...

Det helt avgjørende her er jo hva han føler og er istand til. Dette vet du nok, og er trygg på. Men så mener jeg også da, at selv om han har funnet seg helt til rette sammen med deg og ikke har savnet henne i hele tatt etter at det ble slutt, så kan gamle følelser dukke opp igjen. Sier ikke at dette gjelder han og henne, men at hvis en dame går inn for det, kan hun nok lure han til å tro det i et svakt øyeblikk. Det kan være nok til å ødelegge. Nå vet jeg ikke hvordan hverken hun eller han er, men poenget mitt er at jeg ville ikke synes det var greit at de to skulle ha noe særlig kontakt. Ikke sms-kontakt heller. Man vet aldri hva hun kan stelle i stand, hun virker etter min mening "ute etter han".

Gjest gjesta
Skrevet

Har x-dama sagt noko om at ho vil ha han tilbake igjen???

eller e det berre vennskapelig?

for eg må innrømme at eg kjeme ikkje til å slutte å ta kontakt med xen min om han får seg dame igjen.. ikkje fordi eg e intressert lenger, men fordi vi va ilag såpass lenge at vi kjenne kvarandre utrulig godt, og eg vil ikkje blokke han ut av livet mitt når vi har delt så masse ilag tidligare..

han e en go venn på måta andre gutta eg e venn med..

Gjest d'Arc
Skrevet

Jeg ville ikke bekymra meg for en sånn freaky eks. Det går nok fint serru.

Skrevet

Jeg skjønner Ninakanin godt jeg...

Eksen til sambo flyttet hit til Bergen i høst, og hadde det ikke vært for oppførselen hennes, så hadde jeg ikke brydd meg..han er jo ferdi med henne for lenge siden.. Men pga. suspekt oppførsel fra hennes side (drittslenging av meg, og diverse tilnærmingsforsøk på min kjære) har jeg sagt til han at er han interessert i å beholde freden i forholdet, så holder han seg unna henne.. De har ikke hatt særli kontakt etter at det ble slutt, så ser ikke det store tapet for hans del i å ikke ha det nå heller... Og siden han er mer interessert i at vi har et fint forhold, så holder han seg borte fra henne..

Dessuten kommer eksen til typen din til å bli kjent med andre folk veldig fort, siden hun skal studere...og da trenger hun ikke typen din i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...