Gjest Åh nei Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Jeg fikk nettopp en sms fra en jeg har gjort det slutt med for flere måneder siden. Han har samboer, men cirka hver uke sender han meg sms som jeg ikke svarer på...men han gir seg ikke. Før det ble slutt, tok jeg han tilbake 3-4 ganger og kanskje litt mer, men jeg orker ikke mer kontakt med han. Han er ikke ute etter vennskap men sex. Når han sender sms eller ringer, så vet jeg at han er i nabolaget mitt, men jeg vil ikke lenger ha kontakt med han og derfor svarer jeg ikke. Men jeg har enda følelser for han og vet hvor lite som skal til før vi er tilbake der vi var og det vil jeg ikke. Jeg vil ikke bytte telefonnummer, for jeg har par hundre kontakter på mobilen og da må jeg informere både kollegaer, venner osv. Det verste er at jeg kan møte han bare jeg går utfor døra, så jeg får nerver når han stadig kontakter meg. Han spurte hva jeg gjør nå. Jeg tror ikke jeg orker å svare og håper han gir seg etter hvert. Jeg får ofte vondt i magen når jeg får sms fra han. Det går utover psyken. Hver gang han kontakter meg, får jeg en følelse først, og da skjer det samme dag... Jeg får en sms eller han ringer meg. Han er vant til å få viljen sin. Det virker i alle fall slik etterhvert som jeg ble kjent med han. Han skryter av sin gode økonomi osv. Jeg vil ikke ha mer med han å gjøre og trodde det var over nå. Han ringte og sendte sms også sist uke og uka før osv og jeg begynner å bli lei for jeg synes han maser unødvendig nå... Sist gang han spurte meg hva jeg gjorde, sendte jeg en sms der jeg sa at jeg var opptatt. Han sendte likevel en sms dagen etterpå og da skrev jeg det samme, men nå får jeg en sms igjen! Det har hendt vi har møttes og bare drikket kaffe, men jeg stoler ikke på at vi ikke havner i senga hvis han kommer hit. Han er svært overtalende og sjarmerende og jeg blir til og med sjarmert over hans freidighet. Jeg vet ikke hva jeg skal spørre om her, for jeg vil sikkert ikke svare han slik dere ville velge. Har mest lyst å sende en melding om at jeg er opptatt, så får han tolke den som han vil, men en annen del av meg vil møte han, men jeg vet at jeg ikke kommer til å gjøre det.
Gjest StoreSky Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Hvis han er ubehagelig, truende eller lignende så anmeld han. Skift telefon nummer? Men først av alt, ikke gi han næring. Ikke svar han eller ta kontakt. Når du treffer han, si at det ikke passer akkurat nå.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Så du mener at det beste jeg gjør nå er å ikke svare i det hele tatt? Det er det jeg oftest gjør, men det har ikke hjulpet. Så har jeg prøvd å svare kort, at jeg er opptatt uten å oppgi grunn, men det hjelper heller ikke. Han er ikke truende, men han vet at jeg var svak for han og sjanser kanskje på at jeg skal ta han tilbake som elsker siden jeg har gjort det tidligere... Det er fristende, men jeg vil ikke tilbake i den rollen som jeg hadde. Følelsene mine har sunket betraktelig for jeg har mistet mye av respekten for han som kan ha to damer på en gang over lengre tid og jeg har hørt hvor frekk han kan være mot sin samboer i telefonen, og det har ikke ført til at respekten har økt men tvert i mot... Nå er jeg i en situasjon hvor jeg egentlig ønsker at han skal komme hjem til meg, uten at vi har sex men bare for å prate, men jeg tar ikke sjansen. Vi har møttes uten å ha hatt sex, men da har jeg satt grensene. Han har aldri gått over mine grenser, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan stole på meg selv akkurat i dag... Han er ikke truende, men kan være overfladisk. Han gir meg mange komplimenter men kan like godt fortelle meg at jeg har lagt på meg osv. uten til at det har ført til at han har mistet lysten. Jeg tror han er notorisk utro. Er det ikke meg, er det en annen og han føler vel kanskje makt når han kan ha flere damer på gress?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Hva med å skrive at du kontakter samboeren hans hvis han sender en melding til? Uten at du behøver å gjøre det... Men vær sterk, mannen høres ut som en usikker dust som må få bekreftelse på at han er attraktiv.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Han er ingen usikker dust. Han er en foretningsmann som alltid har fått ting med sølvskje... Samboeren vet om oss. Hun vet ikke navnet mitt, men hun vet at han har hatt et forhold til en annen, og det har han hatt før min tid også, men hun har tatt han tilbake, kanskje pga. økonomien og felles hjem. Jeg lurer på hvor mye jeg selv ville tålt fra han om jeg var henne? Han er rikere enn de fleste arbeidere, men så er han ikke en arbeider heller... Jeg er enig i at han er en dust, men han er en svært selvsikker en. Jeg er også en dust som var sammen med han og som nå sitter og lurer på om jeg skal ta sjansen på en prat og f.eks. lyge at jeg har mensen slik at jeg unngår sex hvis vi møtes? Han er hyggelig og våre felles venner (en vet om vårt eks-forhold), mener han er en ok mann som bryr seg om andre, men han har aldri vært i det samme forholdet til denne mannen, så det er lett å uttale seg da... Jeg har helt andre referansepunkter og de fleste angår at jeg ikke passer inn i en rolle som elskerinne.
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Aldri svar på meldingene, og når han ringer så trykker du 2 ganger på svar slik at du legger på før du får tatt den (da får han litt ekstra på regninga og ;D ).
Gjest Elfrida Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Hvorfor har du lyst til å møte ham når du tror at han bare vil se deg for sex, mens du ikke vil ha sex med ham? Har du behov for å se han prøve å sjarmere deg til sengs, for å få et slags kick eller noe? Du sier jo selv at han ikke er interessert i vennskap med deg, bare i sexen, og da skjønner jeg ikke hva du skal med ham.
Gjest Gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Få en mann (med sovestemme) til å svare på telefonen neste gang han ringer.
Gjest Gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Evt. få en mann til å ringe tilbake og si at han har overtatt nummeret ditt.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. mai 2006 #10 Skrevet 18. mai 2006 Godt poeng, Towelie, men han bryr seg ikke noe om mobilregningen blir litt høyere. Han har penger, mye mer enn du og jeg ville vunnet i lotto tilsammen om vi vant hver vår helg i ett halvt år... Jeg har aldri fått penger av han eller er blitt kjøpt, så pengene hans er av liten betydning men han oser selvtillit og har karisma og dumme meg tenner tydeligvis på slike menn, men jeg må understreke at mine faste forhold ikke har vært preget av inntekt og det var heller ikke mitt elskerinneforhold. Jeg fikk vite gjennom felles venner hvor han var plassert på inntektsskalaen etter at vi hadde vært sammen en stund. Jeg velger ikke menn ut i fra hvor mye de tjener og formue og jeg har aldri tatt i mot penger av han, bortsett fra at han spanderte noen middager ute på byen mens vi var hemmelig sammen, men som oftest var det jeg som laget middag hjemme hos meg selv.
iss Skrevet 18. mai 2006 #11 Skrevet 18. mai 2006 Går an å blokkere nummer på telefonen også! Iallefall de nyeste telefonene... Sånn at du ikke mottar tlf eller sms fra han...
Gjest 1111 Skrevet 18. mai 2006 #12 Skrevet 18. mai 2006 La være å svare på meldingene hans; det trenger ikke være vanskeligere enn som så. Til slutt kommer han til å innse at det ikke er noe å hente og meldingene hans vil også dabbe av. Hvor lang det tar før han innser det kommer ann på hvor treg han er i oppfattelsen Sånn helt seriøst så er det eneste du bør gjøre å være konsekvent og ikke svare i det hele tatt. Ta aldri kontakt med han heller.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. mai 2006 #13 Skrevet 18. mai 2006 Elfrida. Han er morsom å være sammen med og svært sjarmerende. Jeg kan ikke ha sex nå men vil ikke begrunne det her på kg i dag. Derfor er jeg ikke så redd for å møte han heller. Når jeg vet at jeg selv ikke kan ha sex akkurat nå, så setter jeg grenser, og han har alltid respektert mine grenser. De gangene vi ikke har hatt sex, har vært de mest begivenhetsfulle, selv om sexen mellom oss alltid har vært god. Jeg har ikke kontaktet han etter at han sendte meg sms, og jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Da må jeg forklare han hvorfor jeg ikke kan ha sex, og da vil han ringe neste uke osv. så da blir jeg aldri kvitt problemet. Jeg ble så frustrert da det kom en sms fra han i dag, når jeg vet hvor han var i går og at han bare vil ha sex med meg og en god natts søvn i senga mi. Jeg tror jeg sover best alene.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. mai 2006 #14 Skrevet 18. mai 2006 Han ringte og jeg tok telefonen, så vi har avtalt et møte. Men jeg vet at det ikke vil bli sex i dag. Det orket jeg ikke fortelle han på telefonen. Han har kanskje godt av å se at kvinner ikke alltid kan stille opp seksuelt men av og til føler jeg at det er en uvæpnet kamp mellom oss... Jeg har vært deprimert og har bare følt for å være alene, selv om jeg har savnet noen, men når jeg er deprimert snakker jeg ikke om det til noen bortsett fra par venninner. ...Men jeg kommer til å fortelle det til han... hvis han virker imøtekommende og vil lytte. Hvis ikke, kan han bare gå igjen. Men å fortelle at jeg har sagt ja til at han besøker meg i kveld, har jeg ikke lyst til å si til noen. Jeg har lyst å avlyse det hele, for han burde vært her for en halv time siden etter sist gang han ringte. Jeg angrer på at jeg tok telefonen, men det var i et svakt øyeblikk. Jeg ser jo at han ikke kan trøste meg, men bare gjøre meg ennå mer frustrert hvis han blir sur pga at jeg ikke vil ha sex i dag. Men i slike tilfeller pleide jeg å be han dra da vi var sammen, og det gjorde han, men dagen etter lot han som ingenting. Han er ingen jeg kan støtte meg mot. Hvis han ikke er her om femten minutter, sender jeg melding og sier at jeg er opptatt og har laget en avtale og at jeg ventet han hit for en time siden etter avtalen, men at vi sikkert ses en annen dag. Det kommer vi sikkert til å gjøre også, men ikke her hos meg. Nå ringte det på men det var bare naboen som skulle låne vaskepulver. Hver lyd jeg hører nå, gjør at jeg hopper her jeg sitter. Jeg bør jo kutte ut en mann som gjør meg så fryktelig usikker og nervøs, men har bestemt meg for å gi han ti minutter til. Da bør jeg sende meldingen nå, slik at han evt. er her om ti minutter, for jeg melder meg ut og slår av alle telefoner etter det. Jeg vet at det er vanskelig å forstå hvorfor jeg vil møte han, men jeg har ikke bedt om forståelse. Jeg har heller bedt om råd om hvordan jeg skal kutte han ut, men å kontakte hans samboer synes jeg ikke er mitt problem, og i svake øyeblikk f.eks. slik som i dag, så har jeg lett for å søke nødhavn hos han... Dumt, men sant...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 18. mai 2006 #15 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hvorfor møter du han når han har samboer? Hvorfor har du sex med han når han har samboer? (Ja, jeg vet du ikke skal det DENNE gangen). Forresten har jeg en sånn eks som tar kontakt hele tiden selv. Uten at jeg svarer (han har holdt på i mange måneder uten at jeg har svart). Han er også opptatt, og var det også mens vi var sammen, uten at jeg visste noe om det. Jeg takler ikke å ha kontakt med han lenger, jeg syns det er så ekkelt å tenke på at han har brukt meg for å være utro mot kona si (uten min viten), og nå vil gjøre det igjen (Forresten så har jeg samboer nå, men han kontakter meg like mye for det. En sånn mann er ikke noe jeg vil ha.) Endret 18. mai 2006 av *MissA*
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #16 Skrevet 18. mai 2006 Jeg vet at det er vanskelig å forstå hvorfor jeg vil møte han Tja...virker som om du er lei deg, og har lyst på trøst? Og han er lettilgjengelig? Men han høres ikke akkurat hyggelig ut, og det virker som om han virker destruktivt på deg. Hva om du heller kontakter en venninne? Trener?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. mai 2006 #17 Skrevet 18. mai 2006 Jeg rakk ikke skrive meldingen ferdig før han ringte meg. Da lurte han på om det var en av mine ekser fra xxxx i landet, som han satt ved bordet sammen med på en pub i nærheten. Jeg sa at det visste jeg ikke, men at det ikke hadde noen betydning, men jeg visste at det var en eks av meg som vet om mitt forhold til han med samboer da han forklarte hvordan han ser ut og hvor han kommer fra osv... og jeg gjetter at eksen min skjønner at veien er kort for meg til min eks-elsker... Men eksen min har ikke noe med dette å gjøre. Han har banket meg opp tre ganger på kort tid, og jeg gjorde det slutt pga. hans vold, så jeg ba "min" elsker komme seg fra det bordet og den puben og ikke svare på spørsmål. En venninne av meg som vet om forholdet, satt også der, men hun forteller ingenting til min eks pga. hun vet om hans vold mot meg. Nå ble jeg litt skremt. En eks som jeg tror har avslørt hvem som var min elsker, en elsker som kommer hit, en eks som ofte kommer på døra når han er full og gal, bortsett fra at jeg ikke lukker opp... Tror jeg skal søke tilflukt hos en venninne i natt. Dette høres ut som en såpeopera, men er dessverre ikke det. Jeg merker at jeg er nervøs, så jeg har lyst å avlyse alt i kveld. Får jeg eksen min på døra, så er jeg i alle fall alene, men jeg lukker ikke opp uansett.
afr0dite Skrevet 18. mai 2006 #18 Skrevet 18. mai 2006 Ikke svar, ikke møt ham. Du har helt sikkert andre du kan støtte deg til. Min eks ringer fortsatt selv om det er tre år siden det ble slutt, jeg har ny kjæreste som jeg bor sammen med og vi skal gifte oss til sommeren. Jeg har ikke tatt tlf en eneste gang, men likevel slutter ham ikke. Men jeg velger å ikke gi det noe næring. Jeg synes bare det er trist at han ikke klarer å gå videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå