Gjest rudi Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Jeg sitter her og skriver en åpen jobbsøknad. Men jeg får jo ikke plass til alt jeg har lyst til å si på 1 A4-side uten at det ser helt tettpakka ut! Argh! Jeg vil jo gjerne fortelle om meg selv, hvem jeg er, utdype erfaringene jeg har (kan ikke skrive alt på CV-en heller) og hvorfor jeg er den perfekte til å ansette. Men jeg vil jo også at søknaden skal være luftig og lettleselig, i tillegg til at den naturligvis må være korrekt oppsatt. Jeg har ikke nok til å ha det på to pene sider heller. *Frustrert*
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Ja, og to spørsmål: Hvor mange linjeskift skal det være mellom "Med vennlig hilsen" og navnet mitt. Skal jo være plass til å signere i mellom der, men er det en "regel" på hvor mye luft det skal være imellom? Og skriver man "Åpen søknad" som overskrift på søknaden? Eller noe annet? Og hvor mange linjer skal det være mellom siste linjen i min adresse og første linjen i adressatens adresse? Husker ikke regelen...
Daria Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Etter hva jeg har hørt, er jobbsøknader på mer enn én side fy-fy... Vet ikke hva som er regelen når det gjelder linjeskift her og der, pleier bare å legge inn sånn at det ser ok ut. Tror neppe noen sitter og teller...
Blueberry Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg bruker en mal i word jeg. Blir veldig greit, og nok linjeskift er der det skal være. Men du MÅ holde deg innenfor 1 side. Den skal kunne skummes over for å få et raskt inntrykk (sliter selv med å få til dette men...). Se for deg at søknaden skal pirre nysgjerrigheten til mottakeren. Har du mye jobberfaring/utdanning så er det ikke noe galt i å skrive en CV på 2 sider og kutte ned på søknaden. Overskriften "Åpen søknad" er ikke så værst synes jeg. Alternativ er vel kanskje "Søknad på jobb", eller avhengig av hvor spesifikke jobber du søker på kan du kanskje skrive "Søknad på økonomistillinger" f.eks. Du ser sikkert selv hva som passer best.
Gjest Landra Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Hei! Mitt råd til deg er å skrive "forsiden" så kort som mulig. Det er mange som ikke gidder å lese hele søknaden (siden de får mange søknader). Du kan heller skrive det andre du vil ta med som vedlegg. Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Jeg ville ikke skrevet "åpen søknad" på søknaden! Jeg ville laget den mer direkte til det firmaet jeg henvendte meg til, og skrevet noe som "muligheter for jobb for en XXX hos FIRMA AS". Mange liker ikke slike masseproduserte søknader, og du tjener mye på å vise at du vet hvem de er og hva de driver med! Og MAX 1 side!
Grooo Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Du skal ha fire enter etter "Med vennlig hilsen". Så undertegner du med penn over det trykte navnet ditt Endret 19. mai 2006 av Grooo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå