Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å bli dekoratør. Og vil gjerne høre fra de som jobber innen dette.

Hva slags utdannelse har du, hva jobber du med, hvordan er en vanlig arbeidsdag, hvor mye tjener du, tok det lang tid før du fikk jobb osv.

Skrevet

:) selvfølgelig kan jeg svare ;)

Jeghar faktisk gått tre år på BI. Er utdannet diplommarkedsfører - noe som er helt irrelevant for dekoratøryrke :ler: En dekoratørutdanning som holder mål kvalitetsmessig får du vel kun på idefagskolen. Jeg har ingen utdanning, men lang erfaring fra butikk.

Jeg jobber som dekoratør i Cubus og har to butikker hvor jeg er 50% i hver av de.

En vanlig arbedsdag har jeg fortsatt ikke vært med på :ler: skjer mye hele tiden og tempoet er enormt høyt. Ansvarsområdet mitt er vel å sørge for at de visuelle intrykket i butikken er OK, men med 50% i hver butikk er det ikke ofte man får gjort alt man burde. Jeg jobber 8 - 16, men vet at andre av de store kjedene praktiserer det litt annerledes.

Har rundt 250 000 i året. Ikke bra i det hele tatt.

Jobbet i samme kjede i snart syv år, hadde først avdelingsansvaret på barneavdelingen i en av filialene, så gikk jeg tre år på skole og jobbet som ekstrahjelp før jeg kontaktet hun som nå er min sjef. Jeg visste det var et ledig vikariat, så siklet litt på det

Jeg har inntrykk av at mange av disse jobbene går gjennom kontakter, og at det er vanskelig å komme seg inn i miljøet. Tror at hvis du velger å ta en utdanning bør du virkelig jobbe hardt for å opprettholde de kontaktene du eventuelt får gjennom skolen.

Skrevet

Flere store kjeder (bl.a. H&M) ansetter helst dekoratører som er utdannet ved Idéfagskolen. Privat skole som koster, men du får en god utdanning.

I H&M er vanlig arbeidstid 9-17.

Skrevet

veninnen min er dekoratør for bertoni og er fornøyd med lønnen..i tillegg elsker hun jobben sin..og alle utofordringene hun får....kanskje ikke godt nok svar for deg. Men hun har utdannelse fra Sverige.

Skrevet

Takker for svar , jeg syns det høres svært spennende ut!

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er ferdigutdannet dekoratør/Visal Merchandiser ved Idefagskolen å er meget fornøyd. De har støtte fra lånekassen å du får fullt lån til skolen om du oppfyller kravene som står på lånekassen.no. Rykter og negative meninger bør tas med en klype salt da det har noe å si hva slags forventninger man har og hva man er villig til å yte selv. Hadde noen som ikke var like fornøyde, men det var de som hadde mest fravær å aldri stilte opp på ekstraarbeid. Så man må vurdere saken objektivt for det vil være forskjell fra person til person.

:regn:

www.idefagskolen.no

• 2 uker senere...
Gjest usikker student
Skrevet

Hei!

Veit ikk om æ har låv t å skriv inn spørsmål hær, men prøve nu:P æ går design & håndverk, og e via skola blidt utplaser såm dekoratør i en møbel butikk. vil egentli bli frisør, men etter at æ fikk denne oppgaven e bidd litt usikker om vil bli dekoratør kanskje? men veit egentli ganske lite om dette (sku hadd info både t prosjekte mitt å mæ sjøl :) ) f.eks. ka en dekoratør tjæne sånn ca. i gjænnomsnitte? om d e tungt? eller nåkka anna lurt:P kanskje får æ en god karakter? :skratte: (lært mye av d dokk allerede hadd skrev tusen takk) :jepp:

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_linda_*
Skrevet
:) selvfølgelig kan jeg svare ;)

Jeghar faktisk gått tre år på BI. Er utdannet diplommarkedsfører - noe som er helt irrelevant for dekoratøryrke :ler: En dekoratørutdanning som holder mål kvalitetsmessig får du vel kun på idefagskolen. Jeg har ingen utdanning, men lang erfaring fra butikk.

Jeg jobber som dekoratør i Cubus og har to butikker hvor jeg er 50% i hver av de.

En vanlig arbedsdag har jeg fortsatt ikke vært med på :ler: skjer mye hele tiden og tempoet er enormt høyt. Ansvarsområdet mitt er vel å sørge for at de visuelle intrykket i butikken er OK, men med 50% i hver butikk er det ikke ofte man får gjort alt man burde. Jeg jobber 8 - 16, men vet at andre av de store kjedene praktiserer det litt annerledes.

Har rundt 250 000 i året. Ikke bra i det hele tatt.

Jobbet i samme kjede i snart syv år, hadde først avdelingsansvaret på barneavdelingen i en av filialene, så gikk jeg tre år på skole og jobbet som ekstrahjelp før jeg kontaktet hun som nå er min sjef. Jeg visste det var et ledig vikariat, så siklet litt på det

Jeg har inntrykk av at mange av disse jobbene går gjennom kontakter, og at det er vanskelig å komme seg inn i miljøet. Tror at hvis du velger å ta en utdanning bør du virkelig jobbe hardt for å opprettholde de kontaktene du eventuelt får gjennom skolen.

Det hørtes veldig lite ut. Kan jeg spørre om alderen din?

Har du fortsatt samme lønna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...