Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Jeg ønsker meg bunaden fra Vestfold fra 1932. http://www.husfliden.no/husa/frameset_bunader.html Noen som vet hva det vil koste å få den helt ferdig med sølv og alt? Jeg har ikke mulighet til å sette den sammen eller brodere selv, så det må butikken gjøre. Ønsker også lue, veske og cape.
Nella Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Kikker du litt rundt på qxl, finn og zett kan det være du finner denne brukt til en god pris. Husfliden har oversikt over pris (mulig du må ringe gullsmed for pris på sølvet).
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Er ikke helt sikker på hva en vestfoldbunad koster, men jeg tror den er ganske dyr siden man må gå på kurs for å sy den. Alt av sømmer er forresten håndsøm, så hvis du ikke syr selv så vil håndsømmen fordyre bunaden. Jeg fikk sydd ny bunadskjorte til min vestfoldbunad i år, å jeg betalte 1500 kr, å da var hun som sydde den snill mot meg. Vanligvis koster en skjorte fra 2000 - 2500 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå