Gå til innhold

Sengeteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor de selger fine, men ikke for dyre sengetepper?

Har en seng som er 150 cm bred, vil det da si at teppet skal være 150cm eller må man kjøpe et mye større ett, så det går ned mot gulvet?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du kan kjøpe dem, men du bør tenkte gjennnom hvordan du vil det skal se ut. Hvis sengen står midt i rommet, vil du kanskje ha sengeteppet ned på hver side - da bør det være minst 2 m bredt og 220 langt, kanskje så mye som 2.50 bredt.

Jeg synes i hvertfall det er bedre med for stort enn for lite.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hr et veldig fint hvitt ett som er fra Åhlens. Kjøpte det for noen år siden.

Skrevet

Ikea hadde noen fine ensfargede for ett års tid siden i allefall. Fantes i flere farger og i flere størrelser, men vet ikke om de har det lengre.Men går jo an å sjekke.

Skrevet

Jeg har et kremfarget et fra Ikea, det er stort. Dekker dobbeltseng og deler av rammemadrassen. Tror ikke det var så dyrt.

Skrevet

Ikea har en god del fine sengetepper, de ensfargede er der fortsatt! Jeg har et grønt og et hvitt, som jeg har putta litt mønster på og slikt. Bytter på å ha dem som gardin og sengeteppe, jeg da. Hva med å kjøpe noen meter med stoff og lage selv? Kan hende det blir billigere. Sengetepper MÅ jo ikke være tunge.

Skrevet

IKEA har mange fine ja :Nikke:

Samme gjelder indiska. :)

Gjest Minimi
Skrevet

Jeg kjøpte mitt på ellos.. super fint. det er 160x250, klarte jo seff å kjøpe for lite.. men har modifisert det litt;) det kostet 450kr ca

Skrevet

OK, takk for svar!!!

Da er neste utfordring: hvilken farge skal jeg ha på et ensfarget sengeteppe når jeg har følgende 'farger' i rommet???

Hvite vegger, eikeparkett, svarte gardiner med litt gullmønster i...Og et hvitt klesskap. Og så henger det et stort svart-hvitt bilde på ene veggen. That's it...

:roll:

Skrevet

Ingen tips??

• 4 uker senere...
Gjest Minimi
Skrevet

jeg ville kanskje valgt et med litt farge på. eller et nøyralt et med mange puter i rød og gull nyanser...?

Skrevet
jeg ville kanskje valgt et med litt farge på. eller et nøyralt et med mange puter i rød og gull nyanser...?

Takk for svar. hehe.

Men rakk å bestemme meg for en stund siden.

Så resultatet ble et naturhvitt sengeteppe fra Ikea, fint! Og så la jeg

'masse' sort-hvitt-puter oppå :)

Ikke så fargerikt dessverre, men liker også litt svart/hvitt-stil!

Gjest Minimi
Skrevet

det er jo det som er det viktigste, at du liker det selv :)

Skrevet
Jeg hr et veldig fint hvitt ett som er fra Åhlens. Kjøpte det for noen år siden.

Det er stor sansnylighet for at det sengeteppet har gått ut av produksjon, siden Åhléns skifter produkter ganske ofte. Men de har fortsatt fine sengetepper i str 180x260 eller 260x260 pris opp til ca 1200 for de dyreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...