Gå til innhold

Favorittfilmer?

Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Three Kings

Being John Malkowitch

Oh Brother Where Art Thou

og så noen islandske filmer - til å være så få folk har de lagd mange brae filmer! (101 Reykjavík, Englar Alheimsins, Hafið, Íslenski Draumurinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

A beautiful mind

Back Beat

Jakten på Susan

Pretty in Pink

Singles

Nattevakten

Tilsammans

Adam&Eva

Monsoon Wedding

Eh, kommer ikke på flere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The game" med Michael Douglas er en glimrende film - han er min favorittskuespiller.

I julen så jeg "Pearl Harbour" - syntes det også var en fin film.

Ellers husker jeg en film som gjorde inntrykk på meg for mange år siden, det var "Norma Rae" med Sally Field i hovedrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mange gode filmer nevnes her, og mange jeg ikke har hørt om.

Vel, jeg har sett mange gode filmer, og liker mange jeg.

Men den jeg alltid kommer tilbake til, det er en ingen har nevnt her. Pretty Woman!

Ellers liker jeg mange filmer, og det blir vanskelig å trekke frem en. Da blir det en lang liste, og jeg husker ikke titlene på halvparten. Så jeg holder meg til å svare Pretty Woman. Det er min favoritt. Og så har jeg "tusen andreplasser". (men jeg bare elsker den scenen der hun ligger i badekaret om morgenen og de diskuterer pris for at hun skal bli hele uka. Blir enig om 4000. Hun ville blitt for 3, han ville gitt 5. (husker jeg tallene rett? Det er en stund siden jeg har sett den nå) Ja, jeg liker den filmen :)

Evig romantiker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Milo Mindbinder, "Brazil" er også en av mine favorittfilmer!

Ellers liker jeg Gudfaren (alle), Once upon a time in America, Pulp Fiction, Breaking the Waves, Kieslowskies filmer; spesielt Veronika's to verdener,

Tilværelsens uutholdelige letthet, The Others, Festen, Chocolate, Fight Club, The neverending story, Gangs of New York.

Det er de jeg kommer på i farten. Elsker å se film!

Lisa-Beth

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morticia

Den desidert beste film jeg noengang har sett........... er uten tvil:

Den Grønne Mil (med Tom Hanks)

ellers........ Jeg er Dina, Hannibal filmene, When a man loves a Woman... er de jeg kommer på i farten.

Men, Den Grønne Mil anbefales på det sterkeste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Erik Lokker

Her er fasiten:

1) The Holy Grail

2) Meaning of life

3) Breaking the waves

4) Om mus og menn

5) Flåklypa Grand Prix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begripe at noen seriøst mener at "Flåklypa Grand Prix" er deres favorittfilm... :-? Men nå har jo jeg vokst opp med Flåklypa og sett filmen hundre ganger (minst), pluss jobba som både Solan og Ludvig i flere år tidligere, så det er kanskje derfor jeg ikke tåler den filmen... :lol:

Mine favoritter derimot, er:

* Natural Born Killers

* Con Air

* Leaving Las Vegas

* Satisfaction

* Dirty Dancing

* The Shining

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Grønne Mil er kjempebra ! Han var så godslige og snille den kjempen....Orket faktisk ikke å se på da han ble henrettet - måtte spole fort forbi.

Girl interrupted (tror den het det ) var også knallgod ..handlet om jenter som var innlagt på psykriatisk klinikk.......tilsynelatende normale- iallefall den ene av dem ....

Og så er jeg sååååå svak for slike romantiske kommedier .....sukkersøte og åpenbare (kate og leopold, du har mail, da han møtte henne, serendipity (ikke søren om jeg greier å finne ut hvordan det skrives altså så det er helt sikkert feil - skal bety noe med skjebnen...)....*ler*...men de MÅ få hverandre på slutten da ....DET er viktig .. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Enig i at "Den grønne mil" er en nydelig film. Kom på "Elling" og.

Når vi er inne på filmer om spesielle personligheter, må jeg nevne "Forrest Gump" da.

:lol:

Run Forrest, run...hehe

Lo fælt da han hadde investert i et "fruktselskap" noe med epler, som viste seg å være Apple!

Lisa-Beth

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oops, glemte whitnail and i. den har jeg til gjengjeld sett så mange ganger at jeg vel kan alle replikkene utenat snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritter må nok bli:

Disney sine.

American History X. En utrolig sterk film

Schindlers liste. Sterk denne og.

Fast and the Furious.

Armageddon. Bruce Willis er bare sexy i den filmen :blunke:

American Pie. Fy jeg lo :hoho:

Kommer ikke på mer i farten. Er nok noen mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schindlers liste var BRA ! Og boken var også veldig god ! ...jeg var fryktelig opptatt av slikt en periode Burde sendes på tv den filmen ..virkelig noe som man trenger å høre mer om ..særlig de unge som vokser opp nå til dags - som ikke tenker så mye over hva som har skjedd ....krigen ....ja ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som nevner "Matrix"...kan for alt i verden ikke huske hvilken film det er..... :-? ....takknemlig hvis noen kunne oppklare... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Matrix er den der "vi lever ikke egentlig, vi er noen "batterier" i små tanker, tusen på tusen på tusen, og det livet vi lever, det er bare plantet inn i oss som tanker."

Og så han der.. åhh, hva heter han da? Keanu Reeves, han oppdager det hele, og så "hentes han ut" og så lever de på kanten av det hele, og tar seg små turer inn i "The Matrix" for å fikse ting.

Remember? Se ellers gjerne her for jeg er sinnsykt dårlig til å forklare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...