Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp vite at mannens saedproeve nummer to ikke var saa bra. Han har enda daarligere motilitet enn ved foerste proeve - da var den paa 38%. Vet ikke noe mer ennaa, han skal snakke med legen sin om et kvarter.

Saa da er status: jeg har pcos, faar el paa halv dose pergo, er naa i syklus nummer to. Men hvis han ikke kan forbedre saedkvaliteten (gaar det an?) saa maa vi vel ha hjelp. Er det ICSI eller IVF neste?? :overrasket:

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette var skikkelig dårlig nytt ja. Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men vil bare gi deg en :klem: .

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke gi opp, selv om jeg vet så altfor godt at man kan bli rimelig motløs av dårlig nytt i prøvetiden.

Mange menn får bedret kvalitet etter div pillekurer, både Pergo og diverse vitaminer gis til menn for å bedre kvaliteten. Legen vil sannsynligvis først forsøke noe av dette.

Dersom kvaliteten ikke bedrer seg ville jeg ha tenkt på IVF/ICSI, samtidig mens man prøvet. Nå vet jeg ikke hvordan det er med ventetid og slikt der du bor, men her er det iallefall ca 9 måneder å vente på behandling, så man får god tid til å prøve seg på egenhånd før en evnt. behandling starter. Prøverør trenger ikke være en kjempebelastning, jeg har selv flere venninner som har gjort det, blitt gravide på første forsøk og egentlig ikke følt annet enn at de har vært etpar ganger innom sykehuset.

Stå på - det ordner seg for de aller aller fleste! :klem:

(Selv om det kan ta litt tid...)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar. Jeg skal snakke med legen i morgen, og mannen min skal bestille time hos ham naar forsikringen hans gjelder i midten av juni (vi gaar privat). Haaper vi kan klare det uten IVF/ICSI, men hvis ikke saa kommer vi til aa gaa gjennom det ogsaa. Det viktigste er aa faa et resultat til slutt!

Gjest gjesta
Skrevet

Som jeg skrev i dagboka di så har jeg hørt om menn som får pergo. Nettopp for å forbedre kvalitet.

Skrevet
Som jeg skrev i dagboka di så har jeg hørt om menn som får pergo. Nettopp for å forbedre kvalitet.

Det er bevegligheten til svoemmerne som ikke er saa bra, selve kvaliteten (eller morfologien eller noe) er det ikke noe i veien med...vet du om pergo brukes da?

Takk for det du skrev i dagboken min, forresten! :klem:

Skrevet

:troest: Ikke en lett beskjed det der nei. Men ikke gi opp!!!

Som du selv skriver så er IVf/CSI bedre enn ingen barn! Så der er enda håp.

Masse lykke til....

:klem:

Gjest gjesta
Skrevet

Det kan godt hende det er for å forbedre mobilitet at Pergo gis til menn, jeg er ikke sikker.

Gjest Epona
Skrevet (endret)

Min sambo fikk Pergotime for å forbedre sædkvaliteten. Og jeg ble jo som kjent gravid. :)

Med slik behandling får man økt spermieantall og økt sædvolum, og de nye sædcellene som lages mens man tar kuren, blir sånn som jeg har forstått det, av bedre kvalitet (bedre svømmegenskaper mm).

Send meg gjerne PM hvis du vil vite noe mer! :)

Det er enda håp, HH! :klem: Og ICSI/IVF gir jo et enda større håp! Ikke gi opp, vennen :klem:

Endret av Epona
Skrevet

Orker ikke skrive alt om igjen, men hvis du tar en titt i dagboken min vil du finne at jeg har skrevet en hel del om dette. Vi er for øvrig i tilsvarende situasjon med PCOS og litt dårlig sædkvalitet.

:klem:

Skrevet
:klem: Håper det ordner seg for dere Holly!!
Skrevet

Tusen takk for saa mange koselige svar! :klem: Jeg kommer sterkere tilbake i morgen!

Skrevet

Hei!

Ville bare gi deg et lite tips: Be mannen din spise Gresskar kjerner,de skal ha en slik virkning at væsken rundt sædcellene øker,og jo mere væske det er jo lengre "gratis" tur får de før de må begynne å svømme selv. Det er bare et natur middel,men det skader jo ikke å prøve!

Klem Lilletrollet

Gjest Gjest
Skrevet

Be mannen din prøve Zink tabletter, det skal hjelpe.

Mannen til en venninne av meg fikk beskjed av legen å prøve å ta zink i litt større doser, og det hjalp!

Dessuten er vel AIH et alternativ for dere. Da blir jo de beste sædcellene valgt ut og plassert inn i deg. Dette medfører ikke fullt så mye medisiner og "styr" som f.eks. IVF.

Søk litt på nettet, helt sikkert flere ting som kan hjelpe svømmerne til mannen din!!

Lykke til

Skrevet

Jeg skal ut og kjoepe sinktabletter i dag, takk for tipset! Og skal sjekke ut AIH! :)

Om det blir IVF, eller andre kompliserte prosedyrer, tror jeg vi kommer til aa flytte til Norge foerst! :sjarmor: For her borte koster det ca. 10 ganger saa mye... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...