Gå til innhold

Cavalier King Charles Spaniel

Huldra:)

Anbefalte innlegg

Jeg har så lsyt til å skaffe meg en slik hund. Har tenkt på en tispe, siden de er litt mindre i størrelse og forhåpentligvis litt roligere.

Er det noen her som har erfaring med slike hunder som kan si litt om rasen, erfaringer og hva som er lurt å tenke på?

Håper dere kan hjelpe. Vil bli en best mulig hundeeier en vakker dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lise-Lotte

Jeg har en Cavalier King Charles Spaniel og anbefaler rasen på det varmeste :)

Selv har jeg en flott han og har aldri angret at jeg valgte det. Det er en deilig hunderase - milde, glade, uredde, spreke og hengivne hunder. Og så er de så alldeles nydelige .

Cavalierklubben sin valpeformidling finner du her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med rasen annet enn at jeg kjenner/ kjente et par stykker. I blokka hvor jeg bor har det kommet verdens herligste lille Jenny(tricolor) 11 uker er hun nå. Hun er trygg, rampete og glad i alt og alle. Har visst en del egenvilje, men det er jo bare bra. Kjente en Blenheim hanne før. Han hadde ganske sterke drifter, men var som Jenny en trygg og særdeles hyggelig hund å bli kjent med :) Det var hjerteproblemer som til sist ble hans bane :tristbla:. Det er visst ikke helt uvanlig på rasen så vidt jeg har forstått.

Ut fra hva jeg har sett så må det være en alle tiders hund å ha. Lykke til :)

Endret av agbre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den perfekte rasen for oss ihvertfall! Gutten vår er 3 år. han er ikke en bjeffe/gneldrehund. veldig rolig, tillitsfull, blid og glad. Trenger ikke mye mosjon, men får aldri nok kos og oppmerksomhet!

Vi har en som er en del større enn rasestandard, og er veldig fornøyd med det. Synes han er mer Hund,liksom. Lette å trene, og å god dressur på, smatdidig som de kan glemme alt i pur lykke! kan være skikkelig vimsebøtter!

En herlig rase, anbefales på det varmeste! Proppfull av glede og entusiasme!

Også er det jo et fakta at disse ble alet opp som selskapsdyr for de kongelige, og DET er tydelig! For maken til pen og nobel prins har jeg aldri sett! Gutten vår er GOD på å være PEN! Og han vet det selv :ler:

Anbefaler Trudenga cavalier:

http://home.online.no/~trudenga/

send meg en pm om du vil ha litt bilder og erfaringer på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mona27

Vi har selv en cavalier hannhund som er familiens midtpunkt. Aldeles nydelig hund med et rolig og trygt vesen. Jeg vil si at du får mye hund i lite format. Vår lille jonas som han heter er med på lange turer, var med på en 6 timers fjelltur i sommer uten at det bød på problemer. Vår hund får mye mosjon, men dette er en hund som trives like godt i sofaen eller på fanget ditt. Skikkelig kosehunder er de.

Morsomme, glade hunder som man bare må bli glad i. En av bakdelene er at de røyter masse, men så gir de så utrolig mye glede :)

Kan på det varmeste anbefalle en cavalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Vi har selv en cavalier hannhund som er familiens midtpunkt. Aldeles nydelig hund med et rolig og trygt vesen. Jeg vil si at du får mye hund i lite format. Vår lille jonas som han heter er med på lange turer, var med på en 6 timers fjelltur i sommer uten at det bød på problemer. Vår hund får mye mosjon, men dette er en hund som trives like godt i sofaen eller på fanget ditt. Skikkelig kosehunder er de.

Morsomme, glade hunder som man bare må bli glad i. En av bakdelene er at de røyter masse, men så gir de så utrolig mye glede :)

Kan på det varmeste anbefalle en cavalier.

Enig!!!! :enig_anim:

mamma til Sømaans secret Edition Xantos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Du har valgt deg ut rase allerede, ja ;)

:Nikke: :kgblunk:

Høres jo ut som denne raser passer meg godt ja. Får jo så VELDIG lyst på når dere skriver så mye positivt om hundene dere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest vil ha voff

Hva ligger denne rasen på i pris? Og hvor mye må man regne i tillegg til kjøp av utstyr?

Hva er viktig å tenke over på forhånd ved kjøp av en slik valp?

Mange spørsmål :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger denne rasen på i pris? Og hvor mye må man regne i tillegg til kjøp av utstyr?

Hva er viktig å tenke over på forhånd ved kjøp av en slik valp?

Mange spørsmål :sjenert:

En hvalp koster ca 9500,-.

Det du trenger av utstyr er

- Bilbur (varierer i pris.Kan få et helt fint bur til under 1000-lappen.Husker ikke nøyaktig str.,men det bør ligge på rundt 60cm)

- Børste (rundt en 100lapp)

- Shampo (Jeg pleier å bruke en for hvit pels. Den brune pelsen hans er det foret som gjør pent)

- Halsbånd og kobbel (anbefaler et i nylon m innvevd refleks)

- Mat. Pris avhenger av mrk. En 8 kg sekk fra Royal Canin el Eukanuba koster ca 400,-. Flatazor koster 230,-. Sekken varer ca. 2 mndr.

- Matskål

- Klotang

Det er det eneste som er nødvendig. Utover det velger du selv hva du vil ha.

Her ser du noen skåler og bur:

http://www.zoosupply.no/Stlbur-p-1-c-263.html

Fin børste:

http://www.zoosupply.no/Groomking-dobbelsi...te-p-16164.html

Klotang:

http://www.zoosupply.no/Saks--Klotang-p-1-c-109.html

Shampo:

http://www.zoosupply.no/Maxipet-p-1-c-312.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mat. Pris avhenger av mrk. En 8 kg sekk fra Royal Canin el Eukanuba koster ca 400,-. Flatazor koster 230,-. Sekken varer ca. 2 mndr.

Har Eukanuba gått veldig opp i pris? For 2 år siden gav jeg ca 500-550 kr for 15 kg... :sjenert:

Husk også at hunden skal forsikres, ha vaksiner og markkur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_montepulciano_*
Har Eukanuba gått veldig opp i pris? For 2 år siden gav jeg ca 500-550 kr for 15 kg... :sjenert:

Husk også at hunden skal forsikres, ha vaksiner og markkur....

Beklager! Jeg oppga pris for 15 kg, men varighet for 8 kg. Litt trøtt igår..... :-)

Mer bestemt så ligger 15 kg Eukanuba på 446,- og Royal Canin på 464,-. Det gir en forskjell i 1 kr/kg.

Her er forøvrig en test av hundefor:

http://www.canis.no/redirect.php?target=/b...kler.php?id=148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 4 Cavalierer, har 2 nå og trener min mors i tillegg.

Kjempehærlige hunder som kan tilpasses det meste. :)

Men pass opp for useriøse oppdrettere...

Besøk cavalierforumet

www.cavalierforum.diskusjonsforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsikke

Jeg kan anbefale deg Cavalier på det varmeste!

Jeg har hatt en Tricolor tispe som var en helt fantastisk hund, og hadde en utrolig personlighet! Snill, kosen, leken, trofast... Hun elsket å ligge på fanget vårt :)

Vi hadde henne med på mange lange turer, og hun hoppet rundt av glede hver gang! Hoppet og danset hver gang vi kom hjem fra jobb/skole også. Hun var veldig glad i mennesker, men hun var hele livet veldig redd for andre hunder enda vi prøvde å venne henne til andre hunder, ved å gå turer sammen med venners hunder osv. Det var ikke noe stort problem, men har snakket med et par andre Cavalier eiere som har opplevd det samme. Noen av dere som har erfaring med det?

Vi måtte avlive henne for 2 år siden pga. hjertefeil. Da var hun 10 år gammel. Hun var veldig syk i slutten, spesielt de to siste årene, da orket hun bare korte turer.

Jeg tenker også på å skaffe meg en ny Cavalier snart, savnet er stort. Må bare finne meg en leilighet der jeg kan ha hund først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nevdulinien!

Vår Blendheim er oxo skeptisk til andre hunder. Alle som er større enn han holder han god avstand til og hvis de bjeffer så gjemmer han seg bak mamma og tror at ingen ser han.!!

Men han har blitt litt bedre i sommer , da han har fått noen nye store lekekamerater som ikke bjeffer eller er brå på noen måte. Så nå leker han med flere.

Men han generelt pysete. han bjeffer aldr selv, og liker ikke høye lyder i det hele tatt. han vil gjerne ha ting rolig og ordentlig. Ikke noe bråk, nei! :ler:

Dessuten er han utrolig mammadalt. kan ikke sove uten at jeg er hjemme, og ligger utenfor døren og venter når jege r på do..... Akkurat som å ha en baby igjen :-)

Men han er en herlig gutt, og cavalier er en flott rase som jeg kan anbefale alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blenheim: Perlehvit bunnfarge, med klart avgrensede, varmt kastanjebrune tegninger.

Selv har jeg en Tricolour. ;)

OK. Så CKCS kommert i hvitt, sort og brunt altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...