Daria Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Det er mulig jeg i en alder av 25 allerede begynner å bli gammeldags og konservativ ( ), men jeg reagerte på at mange av barna i toget her i går gikk i olabukser og genser og ikke hadde gjort noe som helst for å pynte seg. Jeg vet at alle ikke liker å pynte seg (min ikke-pynteglade søster og min mor hadde mange heftige krangler på det området der opp gjennom årene), men jeg mener at 17. mai er en av de dagene det virkelig er naturlig å pynte seg uansett. Er det jeg som er veldig sær eller reagerer flere på dette?
Gjest Gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Nei jeg reagerte på det samme. Man pynter seg på 17. mai, om ikke annet så for å vise respekt for andre rundt seg.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Jeg er enig med deg i at det er naturlig for meg å pynte meg på 17. mai, men reagerer vel ikke på at andre ikke har gjort det.
Gjest baby-E Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg trodde også at det var vanlig å pynte seg...helt til i går. Ikka var det bare barn som ikke hadde pyntet seg, men jeg så en god del voksne mennesker i slitte olabukser i går...
punktom Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 At noen av kidsa ikke gjør det, bryr meg lite. Voksne burde kanskje gjør det, men igjen så er det nok mange turister og utlendinger som ikke helt er klar over hva 17. mai er, og den kommer nok på dem som juleaften på kjerringa.
Gjest marthepia Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Jeg reagerte på det samme jeg også! Det var mange som ikke pyntet seg.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Jeg forbeholder meg retten til å gå i hva jeg vil, hvor jeg vil når jeg vil. Om jeg vil gå i slitt olabukse 17.mai burde det være helt greit. Neste år tror jeg jammen jeg skal dra fram bunaden fra lengst bak i skapet og bære stasen sammen med sandaler og caps. Makan.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Har dere noen gang tenkt over at ikke alle feirer 17. mai?
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Har dere noen gang tenkt over at ikke alle feirer 17. mai? ← Men å gå i 17.mai tog er da å feire?
Daria Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2006 Har dere noen gang tenkt over at ikke alle feirer 17. mai? ← Joda, det har jeg, men nå var det særlig de som gikk i toget jeg reagerte på, og jeg vil vel påstå at de er med på feiringen...
Eliza Doalot Skrevet 18. mai 2006 #11 Skrevet 18. mai 2006 Jeg er helt enig. Synes egentlig at det er litt trist at sånne dager blir så dagligdagse. Vi har da ikke så mange festdager?
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #12 Skrevet 18. mai 2006 Det finnes faktisk noen som absolutt ikke liker å pynte seg, som føler seg veldig ukomfortable i pentøy. Det finnes også noen som plutselig oppdager at dressen har blitt for liten. og så finnes det noen som ikke gidder bruke penger på pentøy til barn, som skal brukes én gang og aldri mer - det kan bli dyrt i lengden.
Gjest StoreSky Skrevet 18. mai 2006 #13 Skrevet 18. mai 2006 Jeg synes faktisk russe-tradisjonen er verre enn ola-bukser på 17.mai. Drita fulle ungdommer i russe klær -hele 17.mai drukner i dette. Russen burde ha sin egen tid slik som avgangs studentene i Sverige har. De er da vitterlig ikke ferdig med skolen på enda en mnd!
momo Skrevet 18. mai 2006 #14 Skrevet 18. mai 2006 Synes og man skal pynte seg. Og til det med og ikke kjøpe pentøy til barna som de bare får brukt en gang. Barna er da i flere bursdager i løpet av et år, er jo normalt og pynte seg da og. Er jo ikke at folk trenger og være stivpynta, men folk trenger heller ikke og stille opp i joggebukse med malingsflekker på heller. Så man bør ha noe som er relativt pent og i det minste rent og ikke hullete.
Eliza Doalot Skrevet 18. mai 2006 #15 Skrevet 18. mai 2006 Det finnes faktisk noen som absolutt ikke liker å pynte seg, som føler seg veldig ukomfortable i pentøy. Det finnes også noen som plutselig oppdager at dressen har blitt for liten. og så finnes det noen som ikke gidder bruke penger på pentøy til barn, som skal brukes én gang og aldri mer - det kan bli dyrt i lengden. ← Jeg tviler ærlig talt på om det finnes folk i Norge som ikke har et eneste klesplagg som er penere enn slitte olabukser i skapet sitt.
Gjest Fruktfat Skrevet 18. mai 2006 #16 Skrevet 18. mai 2006 Russen burde ha sin egen tid slik som avgangs studentene i Sverige har. ← synes det er kjedelig i sverige jeg, da. de har på seg hvite klær, synger/roper en sang, kjører rundt på en henger bak en traktor og flyr rundt i byen på kvelden og drikker. om folk er hjemme bryr jeg meg ikke om hva de har på seg, men er de med i tog osv, synes jeg det er hyggelig om folk pynter seg og.
Gjest Gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #17 Skrevet 18. mai 2006 Jeg forbeholder meg retten til å gå i hva jeg vil, hvor jeg vil når jeg vil. Om jeg vil gå i slitt olabukse 17.mai burde det være helt greit. Neste år tror jeg jammen jeg skal dra fram bunaden fra lengst bak i skapet og bære stasen sammen med sandaler og caps. Makan. ← Ja det viser i hvert fall hvor moden du er. Jeg synes faktisk russe-tradisjonen er verre enn ola-bukser på 17.mai. Drita fulle ungdommer i russe klær -hele 17.mai drukner i dette. Russen burde ha sin egen tid slik som avgangs studentene i Sverige har. De er da vitterlig ikke ferdig med skolen på enda en mnd! ← Jeg synes russ er morsomt bortsett fra hærverk på eiendommer og direkte plaging av andre mennesker.
Gjest 1111 Skrevet 18. mai 2006 #18 Skrevet 18. mai 2006 Det finnes faktisk noen som absolutt ikke liker å pynte seg, som føler seg veldig ukomfortable i pentøy. Det finnes også noen som plutselig oppdager at dressen har blitt for liten. og så finnes det noen som ikke gidder bruke penger på pentøy til barn, som skal brukes én gang og aldri mer - det kan bli dyrt i lengden. ← Ja, det gjør det, og i slike tilfeller syns jeg det er ok. Man kan jo ikke vite grunnen bak hvert eneste menneske som ikke har pyntet seg heller. Selv syns jeg det er fint om man pynter seg litt hvis man feirer 17.mai. Det trenger ikke nødvendigvis bety at man kjøper ny dress eller et helt antrekk inkluderende sko, skjørt, bluse, øredobber osv, men kler på seg noe fint man har i skapet, kanskje setter opp håret og slike ting. Gjør seg rett og slett litt mer pyntet enn man er til hverdags. Man feirer jo noe, som inkluderer fest, og til fest er det naturlig å være litt pyntet.
Gjest 2324 Skrevet 18. mai 2006 #19 Skrevet 18. mai 2006 Reagerte på det samme. Man trenger ikke være stivpyntet, og heller ikke kjøpe nye klær hvis man har veldig dårlig råd, men jeg tror at de fleste har noe penere enn ei olabukse å stille i. Ei svart bukse, med en penere genser hadde holdt.
Gjest StoreSky Skrevet 18. mai 2006 #20 Skrevet 18. mai 2006 Jeg synes russ er morsomt bortsett fra hærverk på eiendommer og direkte plaging av andre mennesker. ← Morsomt?? Hva er morsomt med dritafulle ungdommer i EGET tog på 17.mai?? Er da Norge sin dag og ikke avgangsstudentene sin?? Bråk fra russebiler er heller ikke morsomt i 17 dager i mai. Nakne folk i rundkjøringer og alt mulig tøys for å få diverse knuter i lua. Hvis man vil dumme seg ut og gjøre rare ting så kan man gjøre det når som helst. La Nasjonaldagen være i fred.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå