BIRE Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Hei alle sammen.. Lurer litt på det med fotografer?? Har hørt litt rundt omkring på fotografer,og prisene vaierer jammen mye,men så er det vel antall bilder man får..Har dere bestillt noen fotograf og fått pris på bilder ,album.osv..Det billigste jeg har fått er 4200kr da med serie bilder i album..så er det 5200kr,så er det for hele dagen9200 til 16 300kr (litt i det dyreste laget ..huff) Ellers så har jeg et tilbud der jeg kan få en fotograf som er under utdanning til en billig penge som er en venn av en niese av meg.. Men så er det det skal jeg ta sjansen på det.. tenk om bildene blir helt pyton..huff..men skal også ha engangskamerar liggene på bordene , kan bli kjempe fine bilder ut av det også..Men de viktigste bildene tar jo en fotograf..Hva slags priser og hvor mange bilder følger med hos dere?? Kos Bire
Susan Sto Helit Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Tror vi er oppe i ca 10.000. Da får vi ca.25 bilder i flere formater i pent album. Bilder både i svart-hvitt og i farger, og har med forlovere på noen av bildene. Fotografen er annerkjent, og meget kreativ... Noe som gjør at de er veldig dyre der! Har alikevel valgt å bruke dem, for jeg har vært der før i annen sammenheng, og synes de er veldig flinke! Synes bildene er veldig viktige, og vil ikke bekymre meg for dette på dagen. Vi tar kun bilder hos fotografen (Ute), og må ta egne bilder ved kirke og ellers i løpet av dagen. (Får familie til å gjøre dette.)
C Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Vi skal betale 3500,- for selve fotograferiengen og så kommer bildene med album i tillegg. Her varierer prisene etter hvilke album man vil ha,- pakkeløsningen vi har valgt koster ca 10000,- tilsammen inkl reisevei for fotografen. Brudebildene er et punkt jeg ikke vil spare penger på,- det er bildene man sitter igjen med dagen etterpå ! ( Også mannen da.. )
Missbumblebee Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Hei alle sammen.. Lurer litt på det med fotografer?? Har hørt litt rundt omkring på fotografer,og prisene vaierer jammen mye,men så er det vel antall bilder man får..Har dere bestillt noen fotograf og fått pris på bilder ,album.osv..Det billigste jeg har fått er 4200kr da med serie bilder i album..så er det 5200kr,så er det for hele dagen9200 til 16 300kr (litt i det dyreste laget ..huff) Ellers så har jeg et tilbud der jeg kan få en fotograf som er under utdanning til en billig penge som er en venn av en niese av meg.. Men så er det det skal jeg ta sjansen på det.. tenk om bildene blir helt pyton..huff..men skal også ha engangskamerar liggene på bordene , kan bli kjempe fine bilder ut av det også..Men de viktigste bildene tar jo en fotograf..Hva slags priser og hvor mange bilder følger med hos dere?? Kos Bire ← Hva med å be om å få se bilder den fotografen under utdanning har tatt før? Det kan godt være at h*n er veldig god. De fleste som utdanner seg til å bli fotograf har øye for detaljer og ser et godt bilde. Det er mange selvlærte fotografer som er utrolig dyktige.
Netten Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Vi betaler 6500,- for fotografering ute/inne og i farger/sh. Dette inkluderer et pent album med 20 litt store bilder i. I tillegg har fotografen vår vunnet et par priser for bryllupsfotografering, så vi gleder oss veldig! Ellers må jeg si at prisene varierer noe enormt! For den samme pakken som over varierte det med over 3000 kroner fra billigst til dyrest (vi valgte den billigste, som også er av de beste)!
Kara W Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Er det vanlig at man kan få med seg bildene på CD? Det vil ihvertfall jeg ha. Nå er det over et år til jeg gifter meg, så jeg har ikke begynt å lete etter fotograf enda, men dette kommer til å bli et krav fra meg ihvertfall. Jeg bare ser at ingen andre har nevnt dette, og lurte på om det var fordi de ikke var interisert, eller fordi ingen fotografer gjør det.
Susan Sto Helit Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Er det vanlig at man kan få med seg bildene på CD? Det vil ihvertfall jeg ha. Nå er det over et år til jeg gifter meg, så jeg har ikke begynt å lete etter fotograf enda, men dette kommer til å bli et krav fra meg ihvertfall. Jeg bare ser at ingen andre har nevnt dette, og lurte på om det var fordi de ikke var interisert, eller fordi ingen fotografer gjør det. ← Fotografen vår gjør hvertfall ikke dette, da det de tjener på er å lage kopier av bilder de har tatt. (Men de tar jo på seg ansvaret for at negativene våre er trygge da! Hvis de evt. skal legge ned, så vil vi få tilbud om å kjøpe negativene.) Tror ikke dette er vanlig. (Det er jo ikke værre en å scanne bildene hjemme da, hvis man skal bruke dem til andre ting.)
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Jeg kan endel foto selv, og har orientert meg litt rundt om priser og slikt. Min erfaring er at de fleste tar den prisen de er verdt. Det vil si at de som er spesielt dyktige kan ta en litt høyere pris. Uansett er det viktig å finne en fotograf med et bildeuttrykk dere kan like. Har man mulighet ville jeg ikke vært så redd for å betale litt ekstra for god kvalitet.
Gjest Gjest_mary77bgo_* Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Vi betaler 6500,- for fotografering ute/inne og i farger/sh. Dette inkluderer et pent album med 20 litt store bilder i. I tillegg har fotografen vår vunnet et par priser for bryllupsfotografering, så vi gleder oss veldig! Ellers må jeg si at prisene varierer noe enormt! For den samme pakken som over varierte det med over 3000 kroner fra billigst til dyrest (vi valgte den billigste, som også er av de beste)! ← Hei Netten! Det ser ut som at vi har valgt samme fotograf og pakke Er det SIMA fotografene? Jeg var også hos dem for to uker siden, da var det min vennine som giftet seg og som jeg var forlover til som var inne. De virker kjempe flinke så jeg gleder meg til den store dagen
Raringen Skrevet 31. mai 2006 #10 Skrevet 31. mai 2006 Vi betaler nærmere 5.000 for at fotografen kommer til oss og tar bilder. Av disse får vi ca 20 bilder i vanlig størrelse med. Jeg har også inntrykk av at man ikke får bildene på CD, fordi fotografene tjener på at man må bestille alle bilder gjennom de. Vi sjekket mye rundt fordi vi også ønsket muligheten til å "kontrollere" bildene selv, men det var ingen som tilbød å selge bildene på CD. Vi valgte å se bort fra album, etc, men bestiller takkekort, ekstra bilder, etc i ettertid. Det er jo gjerne sånn at man også får gaver og hilsener av andre enn de som er invitert i bryllupet, så det er vanskelig å vite nøyaktig hvor mange takkekort man trenger før etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Ville bare tipse om at det er mange som bruker "vanlige" bilder i takkekortene, tatt av gjester el familie. Mange er flinke nok til å ta bilder som kan brukes til et sånt formål. Bare et tips hvis man ønsker å spare litt penger på fotograf-posten da..=)
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #12 Skrevet 31. mai 2006 Jeg skal gifte meg til høsten, og vi har avtalt at en venn av familien som jobber litt med foto skal ta bildene av oss. han er utdannet, men jobber ikke i noe studio. Tror han driver mest med repotasjer/reklamefoto. Det er en forståelse for at dette er en vennetjeneste, men vi ønsker selvfølgelig å betale noe også. Han og kona skal være gjester i bryllupet, fotograferingen finner sted før middag. Hva er en grei pris? jeg har tenkt at vi betaler 1-2000 for jobben, og dekker utgiftene ved utskrift av bilder. jeg forventer å få en cd med noen av bildene, slik at vi kan ordne takkekort o.l. selv. Noen som har synspunkter på om dette er for mye/ for lite?
Gjest Gjest_Bare Bea_* Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 Hva er en grei pris? jeg har tenkt at vi betaler 1-2000 for jobben, og dekker utgiftene ved utskrift av bilder. Jeg synes det høres greit ut jeg. Du kan jo spørre han hva han vil ha for det, er jo ikke sikkert han ønsker å få betalt engang. Dekke de reelle utgiftene høres også greit ut.
yvoesp Skrevet 31. mai 2006 #14 Skrevet 31. mai 2006 Vi betalte 4600 totalt hos fotografen. Synes ikke den prisen var "altfor ille". Dette inkl. album, ekstra bilde med svart passeportout rundt til gjestesignering på bryllupsfesten, 50/50 fargede bilder & svart/hvitt- bilder. Takkekortene valgte vi i farger og også dette hørte med i prisen. Ca 100 kort. Vi giftet oss om vinteren, men hadde det vært sommer, ville jeg nok ha bedt en privatperson/ bekjent til å ta bildene tror jeg. En som var flink til å ta bilder, og så fremkalle dem selv.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 hadde satset på den fotografen under utdanning. Da kan du sikkert få alle bildene, og ordne med framkalling o.l. selv. Det blir nok mange bra bilder selv om ho ikke er profesjonell fotograf!
BIRE Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 13. juni 2006 Takk til dere alle sammen. nå har vi avtalt tid med fotografen som er under utdanning.(han tar bra bilder) skal høre hva han forventer å få for en serie eller om han tar en hel kveld ,men da blir han med på bryllupet som kavaler til min niese.Men nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gi for bildene. Bire
Litjtuppa Skrevet 13. juni 2006 #17 Skrevet 13. juni 2006 Fotografen vår tar ca 2500 for selve fotograferingen. Vet ikke hva album med bilder koster, men mulig vi skal ha et lite ett. Kommer til å bestille noen forstørrede bilder derfra som gave til foreldre, forlovere og besteforeldre, ellers satser vi på å bruke et pent "amatørbilde" som takkekort. Tror en kan spare litt på det...
Rioja Skrevet 14. juni 2006 #18 Skrevet 14. juni 2006 Vi brukte "amatør" fotograf. Betalte 1000,- for over 300 bilder som vi fikk på cd. Har dermed full råderett over bildene, og er kjempefornøyde! Fotografen brukte mye tid på å finne steder som egnet seg å ta bilder på, både ute og inne (i tillfellet øsregn), og hadde med seg en assistent. Også fikk vi bildene 2 dager etter bryllupet... Kunne ikke ha fått bedre bilder føler jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2006 #19 Skrevet 14. juni 2006 Vi brukte Fame. Husker ikke prisene i hodet lenger men de er ganske dyre. Men bildene ble kjempebra altås. Hvis man handler for mere enn 10.000 kr så får man med bildene på cd fra Fame. Vi hadde fotografering, + album med 40 bilder + 100 takkekort og det kom på ett sted mellom 8 og 9000 kroner. Har bestilt ett par bilder i ramme i etterkant og fikk da med cd'n når beløpet oversted grensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå