Siam Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Uff, jeg synes det er så vanskelig å skrive kondolansekort, synes alt jeg skriver virker så dumt. Hva er greit å skrive? Det er en venn av familien som døde brått av hjertesvikt.
Gjest Gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Kondolerer. Dere er i mine tanker. Klem fra meg. For eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Ja, alt verkar dumt og meinngslaust i slike situasjonar. Stardardsetninga er vel : "Vår djupaste medkjensle i sorga." Men eg trur nok at dei pårørande set pris på ein liten personleg vri, som. f.eks. "Vi vil bere Knuts minne for alltid" eller "Knut vil alltid ha ein stad i våre hjarte"
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Fine forslag her. Selv har jeg et utrolig dårlig dårlig forhold til "kondolerer", sikkert fordi det var det eneste som ble sagt til meg den gang det var aktuelt. "Min/ vår dypeste medfølese i sorgen. Dere er i mine/ våre tanker. Klem fra xxx. " Høres ut som et godt forslag..
:-) anna Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Jeg skrev dessverre en slik sms i dag til et vennepar som har mistet dattera si. Synes det er vanskelig å skrive slikt. Man vil ikke ty til fraser og distanserende ord, samtidig vil man ikke "fortelle dem hva de føler". Jeg endte opp med: Kjære dere. Det var så ufattelig trist å høre om xxxxx. Jeg tenker på dere og føler med dere. Om det er noe jeg kan gjøre, stort eller smått, må dere ikke være redde for å si fra. Klemmer fra xxxxx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå