Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Er det noen som har oppskrift på Bountykake. Mener ikke de oppskriftene som allerede ligger her med kokosmasse men en med Bountysjokolade. Bente
Karro Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Er ikke sikker, men tror kanskje det finnes på detsoteliv.no Gå inn og sjekk der du..
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Bountykake 6 eggehviter 200 g melis 200 g kokosmasse 6 eggeplommer 150 g sjokolade 150 g smør 90 g melis 1 ts vaniljesukker Pisk eggehviter og melis stivt. Rør inn kokos. Ha røren i bakepapirkledd langpanne eller to runde former à 24 cm. Stekes nederste rille i ovn på 150 grader i ca. ½ time. Sjekk før halvtimen er gått, kaken skal bare være bittelitt gyllen. Fyll: Smelt sjokoladen sammen med smøret over svak varme. Rør sammen eggeplommer med siktet melis. Ha eggeblandingen i sjokoladeblandingen og rør med en skje til du har en fin krem. Det er viktig at sjokoladeblandingen ikke er varm ellers blir det suppe. Blir den for bløt setter du den i kjøleskapet til den tykner. Rør av og til mens du sjekker konsistensen. Del langpannebunnen i to, tvers over, eller legg de runde bunnene oppå hverandre, med fyll i midten oppå og gjerne på sidene. Pynt: Pynt med kokos og lag gaffelmønster på toppen av kaken.
NullHull Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Er det noen som har oppskrift på Bountykake. Mener ikke de oppskriftene som allerede ligger her med kokosmasse men en med Bountysjokolade. Bente ← Bountykake 6 eggehviter 200 g melis 200 g kokosmasse 6 eggeplommer 150 g sjokolade 150 g smør 90 g melis 1 ts vaniljesukker ← Virket som det var spørsmål om en kake som INNEHOLDT Bounty-sjokolade, Arkana...
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Virket som det var spørsmål om en kake som INNEHOLDT Bounty-sjokolade, Arkana... ← Leste litt kjapt, for jeg tolket det som at kaken ikke skulle inneholde Bounty-sjokolade.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Her er to oppskrifter. De er på tysk, men hvis du trenger hjelp med oversettelse, kan jeg hjelpe deg med det i morgen. Bountykuchen 1 Zutaten: 6 Eier 170 g. Zucker 200 g. weiche Butter 300 g. Mehl 1 Päckchen Backpulver 1 Vanilleschote 1 Tasse warme Milch 6 El. Bacardi-Rum 1 Pr. Salz. Zutaten Füllung: 24-28 Bountyriegel Mini Puderzucker zum bestreuen. Zubereitung: Eier und Zucker schaumig rühren, Butter, Milch, Salz und Vanilleschote unterrühren. Mehl mit Backpulver vermischen und nach und nach unterkrühren. Die Hälfte vom Teig in eine gefettete Springform geben *28 cm Durchmesser* dann die Bountys auf dem Teig Kreisförmig verteilen und mit dem restlichen Teig bedecken. Nun im vorgeheizten Backofen bei 190° 50-60 Min. backen. Der Kuchen ist fertig wenn kein Teig mehr an der Stricknadel oder Schaschlikspieß kleben bleibt. Abkühlen lassen und mit Puderzucker bestreuen. Bountykuchen 2 Zubereitungszeit: 25 Min. Backzeit: etwa 60 Min. Für den Rührteig: 250 g weiche Butter oder Margarine 200 g Zucker 1 Pck. Vanillin-Zucker 1 Prise Salz 5 Eier 375 g Weizenmehl 3 gestr. TL Backpulver 6 EL Milch Für die Füllung: 10 Riegel Bounty Für den Guß: 100 g Zartbitterschokolade 20 g Kokosfett 75-100 g Kokosraspel 1 - Für den Rührteig Butter oder Margarine mit Handrührgerät mit Rührbesen auf höchster Stufe geschmeidig rühren. Nach und nach Zucker, Vanillin-Zucker und Salz unterrühren, so lange rühren, bis eine gebundene Masse entstanden ist. Eier nach und nach unterrühren (jedes Ei etwa ½ Minute). 2 - Mehl und Backpulver mischen, sieben und abwechselnd portionsweise mit Milch auf mittlerer Stufe unterrühren. Die Hälfte des Teiges in eine gefettete, mit Backpapier ausgelegte Kastenform (35 x 11 cm) füllen. 3 - Für die Füllung die Bounty darauf verteilen und mit dem restlichen Teig bestreichen. Die Form auf dem Rost in den Backofen schieben. Ober-/Unterhitze: etwa 180 ºC (vorgeheizt) Heißluft: etwa 160 ºC (nicht vorgeheizt) Gas: etwa Stufe 3 (nicht vorgeheizt) Backzeit: etwa 60 Min. 4 - Kuchen aus der Form nehmen, Backpapier abziehen und auf einem Kuchenrost erkalten lassen. 5 - Für den Guß Schokolade mit Kokosfett in einem Topf im Wasserbad zu geschmeidiger Masse verrühren, den Kuchen überziehen und mit Kokosraspeln bestreuen. Tipp von Beate Gafron: Besser ist es 2/3 des Teiges in die Form zu geben und dann die Bountys darauf zu verteilen und den Rest des Teiges darüber zu verstreichen. Sonst sacken die Bountys zu weit nach unten ab!
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hva med noe sånt som denne? Hmm, ser det står litt annerledes i oppskriften nå, men på den jeg fikk stod det at det skulle være hakket Bounty-sjokolade på toppen og ikke likørsjokolade. Endret 18. mai 2006 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Hva med noe sånt som denne? Hmm, ser det står litt annerledes i oppskriften nå, men på den jeg fikk stod det at det skulle være hakket Bounty-sjokolade på toppen og ikke likørsjokolade. ← JA, det var denne jeg mente. Trodde den inneholdt Bounty sjokolade, men det var altså kokos og hakket sjokolade. Takk skal du ha!
Rosenrød Skrevet 20. mai 2006 #9 Skrevet 20. mai 2006 Den bountykaken din hørtes nammi ut, Arkana! Skal lage den i morgen!
Amanlis Skrevet 20. mai 2006 #10 Skrevet 20. mai 2006 Hvorfor gikk jeg inn på denne tråden?? I morra skal jeg lage Bountykake også.
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Pisk 4 eggehvitter sammen til det blir stivt, tilsett 2,5 dl sukker og bland godt. Tilsett så en halv ts sitronsaft,en halv ts bakepulver, en halv hakket mørk sjokolade og 2,5 dl kokkos. Bland dette sammen og ha røren i en 24cm rund form. Stekes på 170 grader,nederste rille i 35-40 min. Topping: 3 dl fløte lages krem av, mos 2-3 bountysjokolader og bland det inn i kremen. Smøres utover kaken. Godt å pynte med daimkuler, kiwi eller friske jordbær! nammmmm:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå