Gå til innhold

Hvilke rare ting så du på 17. mai i går?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg så en fjortis i bunad og joggesko... ;)

Og en eldre herremann med 17. maisløyfe, med plasten rundt ennå! Greit at det regnet altså, men de koster 20 kr. liksom, blir den ødelagt/stygg kjøper man en ny neste år...

Også var det mange i olabukser, og mange fjortisjenter i tights som stoppet midt på leggen med "musekort" olaskjørt over...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg så en fjortis i bunad og joggesko... ;)

Og en eldre herremann med 17. maisløyfe, med plasten rundt ennå! Greit at det regnet altså, men de koster 20 kr. liksom, blir den ødelagt/stygg kjøper man en ny neste år...

Også var det mange i olabukser, og mange fjortisjenter i tights som stoppet midt på leggen med "musekort" olaskjørt over...

Jeg synes det er ok at de går i joggesko til bunad om de skal gå langt i tog. Det er ikke godt å gå med gnagsår langt. Men etter det bør man bytte fortere enn svint!

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes det er ok at de går i joggesko til bunad om de skal gå langt i tog. Det er ikke godt å gå med gnagsår langt. Men etter det bør man bytte fortere enn svint!

Hun gikk i byen med venninner...

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg så ikke så mye rart, men jeg la merke til at det er MANGE som ikke pynter seg på 17.mai!

Hos oss var det skinnende sol, men veldig kald, kald vind. Rett over gata så jeg en baby som hadde på seg shorts og genser, ikke noe sokker eller lue. Åh.. det må ha vært kaldt til den babyen!!

Gjest Gjest
Skrevet
og mange fjortisjenter i tights som stoppet midt på leggen med "musekort" olaskjørt over...

Antrekk med tights, skjørt, topp og bolero har jeg nylig kjøpt til min datter på 9.

Det er både kult, og det gir litt mer varme med tightsen til de som vil gå litt mer sommerlig kledd nå.

De klærne var ikke beregnet spesiellt til 17 mai da hun bruker uniform den dagen, men hun har faktisk brukt det ene antrekket i en konfirmasjon. Med stylet og krøllet hår, pene smykker og sko så ble hun så fin :)

Ellers kan jeg ikke si at jeg så noe spesiellt rart igår. På sånne dager med masse mennesker blir det uansett til at jeg ser meg rundt på forskjellige mennesker. Stort sett så er det ganske underholdende.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det nødvendig å "style" 9-åringer så veldig a? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ikke :overrasket:

Skrevet

Joggesko og bunad har jeg sett mye av. Det kan være mange grunner til det, de kan ha vondt i føttene, kanskje var skoene for små da de skulle ta dem på, osv.. det ser jeg ikke så nøye på jeg da. Synes det er viktigst at ungene er ute og går i tog og har pyntet seg litt mer enn til vanlig, og at de har det MORO og KOSER SEG.

For min del så jeg ikke så mye rundt meg i år, hadde for første gang BUNAD ! Gjett om jeg var stolt! Har passert 40, og arvet bunad etter min bestemor. Så jeg hadde vel klart meg med et speil i år ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Husker fra jeg selv var barn, at når vi skulle i bursdag eller andre festlige anledninger så ble krølltangen brukt. Er ikke noe værre det idag.

Gjest Gjest
Skrevet
Så jeg hadde vel klart meg med et speil i år ;)

:ler::ler:

Gratulerer med "ny" bunad.

Har hatt bunad i 26 år nå, å man føler seg fin når man får den på.

Gjest baby-E
Skrevet

seg så en fyr som hastet oppover karl johan, med en hånd høyt i været. Han gikk slik lenge...

(Han så sikkert etter noen, men det så bare festlig ut..)

Gjest Gjest
Skrevet
seg så en fyr som hastet oppover karl johan, med en hånd høyt i været. Han gikk slik lenge...

(Han så sikkert etter noen, men det så bare festlig ut..)

:ler:

Det er sånne ting jeg å bruker å legge merke til, å som er veldig facinerende.

Men nå skal det ikke så mye til for å facinere eller underholde meg når jeg er ute blandt folk da...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Dress og sjakkrutete tøysko.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg så to som jogget ute i skogen, med bunad og fullt utstyr :overrasket: Greit å pynte seg på 17. mai, altså, men... :ler:

Skrevet

Så vel ikke noe spesielt rart, men ble litt overraska over at det var så mange folk på svinesund!

Joda, var der jo selv ;) Jeg og typen.. men vi har liksom ikke noe interesse av å fly rundt i byen i regn uten noe å gjøre.

Men det var masse familier der, med dress og greier! Stappa full parkeringsplass!

Skrevet
Jeg så to som jogget ute i skogen, med bunad og fullt utstyr  :overrasket:  Greit å pynte seg på 17. mai, altså, men...  :ler:

:overrasket::overrasket:

Skrevet

Jeg så en del i bunad og ytterjakke...

(Jada, det var litt fare for regn i Bergen og ikke den store varmen, men likevel....)

Det er rett og slett bare ikke pent.

Jeg så ei der jeg ikke oppdaget at hun hadde bunad engang før etter en god stund, da jeg innså at skjørtet hennes var likt hun vedsidenav, som hadde bunad. Jenta hadde nemlig ytterjakke, godt lukket, og stor veske, og altså et fotsidt skjørt. Som viste seg å være en bunad.

Jeg så mange, mange, mange som brukte bunaden sin uten alt som hører til. Men det er så vanlig at jeg ikke reagerer på det i det hele tatt. Jeg snakker altså om de tusenvis som ikke bruker tilhørende hodeplagg til sin bunad. (og ja, jeg regner bare med de bunadene der jeg vet sikkert at det tilhører hodeplagg, som bl.a min egen)

I hovedsak var det nok ytterjakkene og store vesker jeg reagerte mest på i går. Jeg så nok mye annet rart også, men det er dette som sitter igjen.

Også den STORE forskjellen på barn da. Hvordan noen barn ser ut til å ikke ha et gram folkeskikk eller oppdragelse, mens andre oppfører seg eksemplarisk. Som (midlertidig) barnløs håper jeg at jeg finner ut av hemligheten bak dette innen det blir min tur, og krysser fingrene for at vi i alle fall ikke får barn som oppfører seg sånn som noen av dem jeg så i går, jeg skammet meg jo nesten på deres vegne der jeg sto...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg så to som jogget i vanlig tøy jeg... Da er man hypp på å trene liksom...

Ellers så jeg mange i dress og tøysko...

Gjest Gjest1
Skrevet

Klart man kan ha ytterjakke selv om man har bunad! Her regnet det, det var kaldt og ytterjakke var en regel mer enn unntak.

Malama, hva er problemet? Mener du virkelig at de heller skal gå og fryse?

Skrevet

Jeg så mange som ikke hadde pyntet seg. Synes det er litt synd å se barn i barnetoget som har på seg gamle slitte jeans osv.

Ellers så jeg jeg noe ganske søtt. Ei lita jente på sikkert ca 4-5 år i full bunad med cape. Og siden det regnet sånn hadde hun også en diger paraply med øyne og ører. Det morsomme med det var jo at man blir jo liksom litt stor og rund med bunad og når hun gikk rundt med den paraplyen i tillegg (man så ikke ansiktet siden hun var så lav, så bare paraplyen) så hun ut som et lite "troll" eller noe lignende.

Vanskelig å forklare, men det var et syn. Jeg lo faktisk høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...