Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=630894,1〈=1

:

Han er snart fire år, men veg berre litt over 12 kilo. Han får mat gjennom eit rør festa til magen. Han har ei alvorleg grad av cerebral parese, og fleire gonger om dagen får han epileptiske anfall. Om natta er anfalla sterkare og han har vanskar med å sove. Robert Sjadjulin er avhengig av medisinsk behandling og fysioterapi av helsepersonell og overvaking av mor eller syster. Dei har i fem år bedt og trygla norske styresmakter om opphald i Norge, men Utlendingsdirektoratet (UDI) meiner det ikkje ligg føre sterke menneskelege omsyn i denne "saka ".

Her blir jeg fryktelig opprørt og ikke rent forbannet!! Les artikkelen og si meg om du støtter norges innvandrings / asylpolitikk etter dette...

Her får reesurssterke bli, kriminelle får bli - men syke uten håp om et liv dersom de tvangsdeporteres gir vi katten i...

se bare her

UDI har gitt varig opphold i Norge til et stort antall asylsøkere med høyst usikker identitet, selv om det var mistanke om at identiteten kunne være falsk.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116689

:grine::sur::grine:

Endret av Carrot
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hjerteskjærende og urettferdig :frustrert:

Men det er vel sånn at de mest ressurssterke vet hvilke veier de skal gå, å har mer overskudd til å sloss for sin sak. Det er selvsagt ikke rettferdiggjørende, men det er sånn samfunnet vårt er at de svake gjerne er taperne.

Gjest Malina
Skrevet

Jeg merker jeg blir sikkerlig uvel. :grine: Dette her skulle ikke skjedd i vårt land!

Skrevet

Dessverre bare nok et eksempel på hvordan barn blir nedprioritert i dette landet.

Gjest Gjest_Becca_*
Skrevet

hvorfor blir jeg ikke overrasket!?! :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, regler er regler.

Trine, ingeniør

Gjest Gjest
Skrevet
Dessverre bare nok et eksempel på hvordan barn blir nedprioritert i dette landet.

Dette landet er et av de landene som prioriterer barn høyest! Det er skolegang til alle, vi har barnehager med utdannede pedagoger, barnetrygd, svangerskapspermisjon(betalt!), kontantstøtte, fritidstilbud, barnevern, barneleger, helsesøstre, vaksiner, svangerskapsomsorg (barnedødligheten er lav!) osv.

Det er mange steder i denne verden der barn lider og langt fra blir tatt vare på på samme måte som her. Vi burde fordele godene bedre og tenke oss om en ekstra gang om vi egentlig trenger alt vi kjøper. Når det er sagt så er det dem med ressursstreke foreldre som klarer å reise til Norge. Det finnes langt flere som er igjen der dem kommer fra som trenger hjelpen like mye og sikkert også noen mer. Da blir spørsmålet om de skal få hjelpen kun fordi de var i stand til å reise til Norge eller om de skal likebehandles på med alle de andre som trenger hjelp, men som ikke er norske statsborgere. Jeg synes det blir vanskelig å drive forskjellsbehandling på den måten. Mennesker blir syke og mennesker dør, slik er det. Norge kan ikke hjelpe alle, og hvem skal dem da velge å hjelpe? Jeg tror vi kan gjøre mye ved å støtte rettferdig handel og kjøpe produkter som legger vekt på etikk og økologi. Hvor mange tenker over at den genseren dem kjøpte og kun brukte en gang kostet et barn livet på grunn av sprøytemiddelskader. Jeg tipper at det var kjekt med noe nytt i ti minutter og det er det, så da er spørsmålet var det verdt det? Å støtte utdanningsprosjekter synes jeg også er viktig, slik at dem blir i stand til å hjelpe mange syke barn og får bedret økonomi. Det er lett å få medfølelse for denne gutten og hans familie, men jeg synes vi må tenke helhet og gi hjelpen der den gjør mest nytte for seg.

Gjest Gjest
Skrevet
Hjerteskjærende og urettferdig :frustrert:

Men det er vel sånn at de mest ressurssterke vet hvilke veier de skal gå, å har mer overskudd til å sloss for sin sak. Det er selvsagt ikke rettferdiggjørende, men det er sånn samfunnet vårt er at de svake gjerne er taperne.

Alle asylanter får gratis advokat i sin sak, betalt av staten.

Gjest Gjest
Skrevet

De er fra RUSSLAND. Norge gir ekstremt sjelden asyl til russere, og det vet denne familien. Likevel har de vært her i 5 år.

Ønsker dere det virkelig slik, at ALLE fra hele verden med svært syke familiemedlemmer skal få bli i Norge pga det er synd på dem?

Slik vil ikke jeg ha det. Regler er regler, og syke barn som har det vondt finnes i hele verden.

Gjest Gjest
Skrevet
Når det er sagt så er det dem med ressursstreke foreldre som klarer å reise til Norge. Det finnes langt flere som er igjen der dem kommer fra som trenger hjelpen like mye og sikkert også noen mer. Da blir spørsmålet om de skal få hjelpen kun fordi de var i stand til å reise til Norge eller om de skal likebehandles på med alle de andre som trenger hjelp, men som ikke er norske statsborgere. Jeg synes det blir vanskelig å drive forskjellsbehandling på den måten. Mennesker blir syke og mennesker dør, slik er det. Norge kan ikke hjelpe alle, og hvem skal dem da velge å hjelpe?

Det er lett å få medfølelse for denne gutten og hans familie, men jeg synes vi må tenke helhet og gi hjelpen der den gjør mest nytte for seg.

Denne gutten kjenner jeg - denne gutten er født i Norge av en asylsøkende mor som umulig kunne vite at barnet hun bar skulle bli multihandikappet - hadde mor vært fra sverige, danmark etc og ikke boende på et asylmotak hadde gutten fått all den hjelp han trengte - til og med norsk statsborgerskap - ja om hun kom fra et hvilket som helst annet EU land hadde han fått bli - hvor er det da det ikke er forskjellsbehandling?

Vi skal ikke hjelpe alle? Neivel - men hvorfor får da kriminelle som virkelig er en stor kostnad bli mens syke må dra? Syns du det er bedre?

Og om jeg bruker 500 på klær er irrelevandt for denne saken - jeg har truffet denne gutten - en solstråle av de sjeldne som kjemper og kjemper, jeg ahr sett moren gråte stille tårer over fremgang utvist hos fysioterapeut for eksempel likeså har jeg sett tårer falle av fortvilelsen de føler over all hjelpen de får som er på lånt tid.. Hun vet at om de reiser herfra vil barnet henens dø - det samme vet leger og annet fagpersonell som arbeider med denne fantastiske gutten.. Men i Oslo sitter personer UTEN faglig kompetanse - der gutten ikke er en person men et nummer i rekken, og de holder hans fremtid og hans liv i sine hender.. men han er ikke et liv, han er et nummer i rekken.....

Grunnen til at de har vært her i fem år er en grusom historie moren har gjennomlevd med sin datter.. en som ikke nødvendigvis trenger være noe mindre grunn for å få bli - jeg vet andre som har opplevd mindre som får bli...

MEN dette er snakk om liv eller død for denne gutten - og begrunnelsen de får er at der ikke finnes menneskelige hensyn sterke nok...

Er ikke liv eller død menneskelige hensyn som er fatale ikke bare sterke?

Nei denne saken er bare trist fra ende til anne - TAKK til trådstarter som fant den og la den inn her - takk til alle som føler med familien og kanskje hvis mange nok sprer nyheten og historien vil noen finne i sitt hjerte å hjelpe mer enn det vi i kommunen og området rundt kan hjelpe...

Til andre som på meg virker "følelsesløse" - hold dere for god til å mene noen om ting og forhold som dere ikke kjenner til

Gjest Gjest
Skrevet
Alle asylanter får gratis advokat i sin sak, betalt av staten.

Hvorfor har vi da som naboer til denne familien, venner og venner venner måtte samle inn penger for å betale regningen til advokat??? Vis meg den paragrafen som sier at de har rett til gratis hjelp så er jeg evig takknemlig...ellers får du spare meg for slike påstander :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor har vi da som naboer til denne familien, venner og venner venner måtte samle inn penger for å betale regningen til advokat??? Vis meg den paragrafen som sier at de har rett til gratis hjelp så er jeg evig takknemlig...ellers får du spare meg for slike påstander  :forvirret:

Fordi de nekter å dra og er her på overtid. All lovlig hjelp er brukt opp. Staten betaler ikke for at folk skal sitte i 20 år go anke, man får kjørt saken gjennom hele systemet, så er det stopp.

Gjest Gjest
Skrevet
Denne gutten kjenner jeg - denne gutten er født i Norge av en asylsøkende mor som umulig kunne vite at barnet hun bar skulle bli multihandikappet - hadde mor vært fra sverige, danmark etc og ikke boende på et asylmotak hadde gutten fått all den hjelp han trengte - til og med norsk statsborgerskap - ja om hun kom fra et hvilket som helst annet EU land hadde han fått bli - hvor er det da det ikke er forskjellsbehandling?

Vi skal ikke hjelpe alle? Neivel - men hvorfor får da kriminelle som virkelig er en stor kostnad bli mens syke må dra? Syns du det er bedre?

Og om jeg bruker 500 på klær er irrelevandt for denne saken - jeg har truffet denne gutten - en solstråle av de sjeldne som kjemper og kjemper, jeg ahr sett moren gråte stille tårer over fremgang utvist hos fysioterapeut for eksempel likeså har jeg sett tårer falle av fortvilelsen de føler over all hjelpen de får som er på lånt tid.. Hun vet at om de reiser herfra vil barnet henens dø - det samme vet leger og annet fagpersonell som arbeider med denne fantastiske gutten.. Men i Oslo sitter personer UTEN faglig kompetanse - der gutten ikke er en person men et nummer i rekken, og de holder hans fremtid og hans liv i sine hender.. men han er ikke et liv, han er et nummer i rekken.....

Grunnen til at de har vært her i fem år er en grusom historie moren har gjennomlevd med sin datter.. en som ikke nødvendigvis trenger være noe mindre grunn for å få bli - jeg vet andre som har opplevd mindre som får bli...

MEN dette er snakk om liv eller død for denne gutten - og begrunnelsen de får er at der ikke finnes menneskelige hensyn sterke nok...

Er ikke liv eller død menneskelige hensyn som er fatale ikke bare sterke?

Nei denne saken er bare trist fra ende til anne - TAKK til trådstarter som fant den og la den inn her - takk til alle som føler med familien og kanskje hvis mange nok sprer nyheten og historien vil noen finne i sitt hjerte å hjelpe mer enn det vi i kommunen og området rundt kan hjelpe...

Til andre som på meg virker "følelsesløse" - hold dere for god til å mene noen om ting og forhold som dere ikke kjenner til

Det finnes mange barn som kjemper like mye som denne gutten og hans mor og også dem som er verre stilt. Å innse det er ikke å være følelsesløs. Du hadde heller ikke hatt rett på gratis medisinsk behandling om du befant deg i Russland. Norge har skrevet under på avtaler med EU som gir borgere i EU rett til å oppholde seg og arbeide i Norge, men den retten går begge veier. Nordmenn har også rett til å oppholde seg i EU land. Nå er det nå en gang slik at Russland er ansvarlig for sine statsborgere på samme måte som Norge er ansvarlig for norske statsborgere. Ønsker du åpne grenser så synes jeg du burde komme med forslag til hvordan vi skal løse det økonomisk og på andre måter. Det at du bruker 500 kroner på klær du egentlig ikke har behov for er av betydning i den store sammenhengen som dreier seg om at vi her i vesten står for det største forbruket og det er en begrenset mengde med ressurser på kloden vår. Det er dessuten svært miljøødeleggende. Betaler du litt mer for bananene dine f.eks. så kan du redde mange barn og ikke bare et. Mange av dem er nok også solstråler! Er du følelsesløs? Det finnes medisinsk kompetanse i Russland også så da er det vel heller et spørsmål om økonomi.

Gjest lurven
Skrevet

kriminelle får bli mens syke barn sendes ut, hvor er logikken?

Skrevet

Det slutter aldri å forbause meg at det faktisk finnes mennesker som er så kalde at de gjerne sender andre i den visse død og forsvarer seg med at der er alltid en risiko for å miste noen liv på veien - og at det dermed er greit.. Det slutter heller aldri å bekymre meg at slike mennesker faktisk finnes i flretall og at de faktisk tør stå for sine absurde meninger..

Det skremmer meg også at de som regel sier sine meninger men skjuler hvem de er om de kan...

Det bekymrer meg at man kan støtte en lov som gir de svare null håp mens de sterke (her i form av bedragere, kriminelle og de med kjøpt identitet) får all den hjelp de kan ønske - man skal ikke glemme at for noen er våre norske fengsler for paradis å regne - klart de heller soner sin straff her enn å sone den i eget hjemland... Og før straffen er sonet har de til og med rett på permisjon, jeg hadde også benyttet meg av dette og forsvunnet etterhvert for å bli i paradiset norge gir meg...

Det betyr ikke at jeg mener det er greit, forkastelig er det - og verre er det at våre myndigheter ikke ser ut til å ta det på alvor.. Derimot tar de svært alvorlig at en gutt på fire år skal ut - koste hva det koste vil!

Sykt - rett og slett sykt....

Skrevet
UDI innvilget asyl i Norge til alle iranere som sa de var homofile - selv om forklaringene deres ofte var syltynne og åpenbart løgnaktige.

Mens UDI-ledelsen forsikret tidligere statsråd Erna Solberg om at sakene ble behandlet individuelt og ut fra faren for forfølgelse i hjemlandet, fikk saksbehandlerne følgende beskjed:«Så lenge en legger til grunn at søker er homofil/lesbisk, så skal asyl gis.» Men nå går de tillitsvalgte for jurister og samfunnsvitere i UDI til motangrep mot sin egen ledelse.

:klappe:

Omtalen om dette finner du her........Artikkel

:ironi:

Gjest Gjest
Skrevet
kriminelle får bli mens syke barn sendes ut, hvor er logikken?

Kriminelle blir sparket ut daglig, det bare får ikke like store oppslag som syke barn.

(Har kamerat som jobber med det til daglig)

Gjest Gjest
Skrevet
Og før straffen er sonet har de til og med rett på permisjon, jeg hadde også benyttet meg av dette og forsvunnet etterhvert for å bli i paradiset norge gir meg...

FEIL

De som skal sendes ut får ikke perm, nettopp pga dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Det slutter aldri å forbause meg at det faktisk finnes mennesker som er så kalde at de gjerne sender andre i den visse død og forsvarer seg med at der er alltid en risiko for å miste noen liv på veien - og at det dermed er greit.. Det slutter heller aldri å bekymre meg at slike mennesker faktisk finnes i flretall og at de faktisk tør stå for sine absurde meninger..

Det skremmer meg også at de som regel sier sine meninger men skjuler hvem de er om de kan...

Det bekymrer meg at man kan støtte en lov som gir de svare null håp mens de sterke (her i form av bedragere, kriminelle og de med kjøpt identitet) får all den hjelp de kan ønske - man skal ikke glemme at for noen er våre norske fengsler for paradis å regne - klart de heller soner sin straff her enn å sone den i eget hjemland... Og før straffen er sonet har de til og med rett på permisjon, jeg hadde også benyttet meg av dette og forsvunnet etterhvert for å bli i paradiset norge gir meg...

Det betyr ikke at jeg mener det er greit, forkastelig er det - og verre er det at våre myndigheter ikke ser ut til å ta det på alvor.. Derimot tar de svært alvorlig at en gutt på fire år skal ut - koste hva det koste vil!

Sykt - rett og slett sykt....

Har du tenkt på at ved å la det gå automatikk i å la syke barn bli, så kan desperate foreldre finne på å skade barna sine for å bruke deres sykdom for å få oppholdstillatelse?

Det skremmer meg at enkelte lar seg rive med av tabloid oppslag og ikke klarer å se helheten! Jeg skulle ønske vi kunne hjelpe alle som var syk eller hadde det vondt på andre måter enten de var barn, voksne, eldre eller kriminelle. Ingen har det vondt fordi de fortjener det! I russiske fengsler deler de kun ut halve kurer mot tuberkulose, noe som fører til at mange dør og vi får antibiotika ressistente bakterier. En tuberkulose epidemi uten mulighet til medisinering er skremmende for hele verden, men det snakkes det ikke om. Dette gjøres på grunn av for dårlig økonomi. Fengslene er dessuten overfylte, noe som fører til at mange blir smittet. Det finnes også barn i russiske fengsler, synes du de bare kan dø? Er du så hjerteløs at du ikke vil hjelpe dem?

Hva er det som gjør at du føler du har rett til å avgjøre hvem som fortjener hjelp eller ikke? Har du gudommelige egenskaper? Personlig så synes jeg at alle fortjener å få hjelp, men det er dessverre ikke mulig å hjelpe alle.

Skrevet
Har du tenkt på at ved å la det gå automatikk i å la syke barn bli, så kan desperate foreldre finne på å skade barna sine for å bruke deres sykdom for å få oppholdstillatelse?

........

Det finnes også barn i russiske fengsler, synes du de bare kan dø? Er du så hjerteløs at du ikke vil hjelpe dem?

.................

Hva er det som gjør at du føler du har rett til å avgjøre hvem som fortjener hjelp eller ikke? Har du gudommelige egenskaper?

Jeg tror IKKE foreldre går ut og skader sine barn i så stor grad som denne gutten er skadet - han er livstruende syk - medfødt - det er fullt mulig for leger å avgjøre slike ting - når de profesjonelle legene her i dette tilfelle mener gutten dør om han sendes ut mener jeg det er svakt å la jurister si at de tar feil han er frisk nok..

Når det gjelder russiske barn er det vel bare en bekreftelse du gir her om at å sende gutten tilbake dit ikke vil hjelpe han - så den diskusjonen syns jeg du kanskje ikke burde komme trekkende med.

Når det gjelder alle syke barn i verden kan man bare redde ett og ett barn, så hvorfor ikke starte der man selv kan bidra?

Og jeg tror ikke jeg skal avgjøre hvem som får bli og hvem som får dra - og jeg har da ikke antydet gudommelighet heller så det faller på sin egen urimelighet fra din side -

MEN jeg mener at leger som er faglig veldig dyktige på sine felt må være de rette til å stille diagnoser og predikere sykdommen - ikke jurister -

Og sant å si mener jeg den norske loven er alt for slapp overfor kriminelle innvandrere og innvandrere generelt.

Det er for lett å lure seg til å få bli... MEN det er TYDELIG i gjentatte saker også FOR VANSKELIG å få bli for DE SOM VIRKELIG TRENGER DET!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...