Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Du trenger ikke henvisning. En del kiropraktorer kan også sykemelde og rekvirere røntgen, men du må til legen om du har behov for smertestillende eller blodprøver. Jeg tror det kun er noen få sykdommer som gir rett til å få utgiftene dekket av trygdekontoret. Det er mulig det kun gjelder for fysioterapi, men det vet jeg ikke sikkert. De aller fleste må dekke utgiftene selv, men det finnes også et tak på utgifter til kiropraktor og fysioterapi. Dette er mye høyere enn vanlig egenandel og man kan etter det jeg vet ikke legge utgifter til lege, medisiner og kiropraktor/fysioterapi sammen.
Lilleh Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Noen av kronene du betaler til kiropraktoren får du tilbakebetalt av trygdekontoret. I fjor var beløpet 45 kroner pr.gang, regner med det har steget litt?
FrøkenHobart Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Kiropraktoren kan du bestille time til selv, han tar røntgen og kan også sykmelde deg. Men det koster skjorta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå