Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på om jeg kan overta de 5 ukene fordi situasjonen er sånn at han per idag er arbeidsledig og går på dagpenger. Han er utdannet lærer og vil søke aktivt for å få stilling som lærer fra høsten av, noe som innebærer at han må begynne i arbeid rundt de tider jeg normalt skulle gått ut i jobb dersom han skulle hatt 5 uker mot slutten av min permisjon.

Jeg skal normalt begynne å jobbe igjen i slutten av august, men ønsker å forlenge til begynnelsen av oktober.

Er dette gyldig grunn for å overta pappaukene?

Takknemlig for svar.

Mamma'n til Aron (7 mnd.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk inntrykk av at det er (litt for) enkelt for mor å overta fars permisjon. I deres tilfelle tror jeg det vil gå greit. Jeg kjenner i alle fall et par hvor mor overtok fars permisjon fordi far nettopp hadde begynt i ny jobb. Og her var nettopp definert som for et halvt år siden. Dere kan jo søke. Det er vel eneste måten å få klart svar på. Lykke til :)

Skrevet

Hvorfor kan ikke du gi han de fem ukene nå mens han alikevel er fri da?? Og så jobbe i fem uker??

Gjest baby-E
Skrevet
Hvorfor kan ikke du gi han de fem ukene nå mens han alikevel er fri da?? Og så jobbe i fem uker??

:Nikke:

Så får pappan alenetid med den lille. Det er viktig!

Skrevet

Et godt forslag fra Carrot og baby-E.

La far få sin del av permisjonen nå, så kan du ta ut resten senere.

Skrevet

Jeg vet hvertfall at da jeg gikk hjemme sist, var mannen min i oppdrag for et vikarbyrå under hele min permisjon. Dette oppdraget stod på vippen til å bli permanent, og vi ønsket da å overføre hans uker til meg. Sånn at ikke det at han måtte ta permisjon skulle ødelegge for muligheten til å få en fast ansettelse.

Svaret fra trygdekontoret var nei, ikke en gang at han kunne risikere å miste den muligheten og dermed gå på a-trygd var grunn god nok for å få overført hans del av permisjonen.

Så jeg vil ikke si at de er enkle å ha med å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...