Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 I dag er jeg trøtt, sur og irritert.Kan jeg få klage litt over samboeren min her? Det har vært en anstrengende i uke. I går, mens de fleste av dere koste dere, måtte jeg jobbe delt vakt og hadde bare stress mellom vaktdelene og etter vaktdelen. Vanligvis står jeg opp samtidlig med samboer om morgenen, men jeg var så sliten i går at jeg sa at jeg ville sove ut i dag. Men hva skjedde? Radioen slår seg på. Litt senere ringer vekerklokka. Den ringer igjen. Og igjen. Samboer trykker på den knappen som gjør at den ringer på nytt om fem minutter. Ofte bruker vi den funksjonen for å bare kose litt om morgenen før vi står opp, men i dag ville jeg SOVE! Han prøver å kose. Han prøver å snakke med meg. Han spør gjentatte ganger om jeg vil sove videre. Til jeg selvfølgelig ikke kan sove mer. Han vet at jeg ikke får sove igjen hvis jeg først våkner, har problemer med å sovne. Til slutt står jeg opp, får jo ikke sove allikevel. Lunsjen til samboer står i fryseren. Han tok den ikke ut i går kveld, ikke jeg heller (var halvdød da vi endelig kom hjem). I dag presterer han å klage over at den er frossen, da tar det så lang tid å varme den i mikren på jobb! Aaaaaaarrrrrrggggghhhhh! Da sprakk jeg og svarte at hvis han ikke klarer å huske selv at han trenger middag, får han bare spise frossen mat og hvorfor våget han å vekke meg i dag. Hva var svaret: Det er så koselig å spise frokost sammen med deg.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Høres ut som du har en søt samboer og at dere i utgangspunktet har det bare fint. Men lite empati å få idag skjønner jeg. Og du hyler av frustrasjon fordi du er trøtt og sliten og lei. Har du pms kanskje også? Dette går nok over...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har søvnproblemer i perioder og det visste eksen min. Likevel var det en slags regel han innførte som gjorde at han vekket meg når han selv var uthvilt. Han kunne ha sovnet kl. 23 kvelden før mens jeg kunne ha ligget våken halve natten uten at han visste det, og selv om jeg sa at jeg vil sove mer, så prøvde han seg i senga, satte på musikk osv. Jeg kaller det respektløst, fordi det gjentok seg så ofte. Forklar han at du ikke finner deg i det og at du trenger å sove ut. Han kan ikke være så avhengig av deg at han må spise frokost sammen med deg hver dag. Men det finnes menn som prøver å styre når samboeren skal stå opp. Det vet jeg fra venninner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå